thomaszito91 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei, lurte på om Asus Eee PC 1000H greier å spille av HD-filmer uten "lagg"(720x264 eventuelt 1080x264) ? Noen som har noen gode eller dårlige erfaringer? Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hadde en Eee PC med XP Home i akkurat 3 dager før jeg leverte den tilbake på Lefdal igjen fordi den var så treg... Brukte 2min++ på å åpne et MS Works dokument Har ikke prøvd med HD filmer, men kan ikke tenke meg at den er spessielt godt egnet desverre. Når sant skal sies så kjøpte jeg en B-vare som hadde vært hos en kunde før, men den ble formatert før jeg tok over. Lenke til kommentar
Mondain Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kanskje verdt å nevne hvilken eee pc du hadde eMilt? Rimelig stor forskjell på celeron versjonene og atom versjonene. Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Det var jo KJIPT Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fant ein test her: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=24864 Ser ut som det er problemer med framedrop, men enkelte får det til med riktig kombinasjon av programmer. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Som Zeph sier, så er det sikkert "framedrop". Har prøvd å på HD på en gammel celeron maskin, den lagger innimellom.. Vet ikke hvordan det er med Asus EEE. Endret 4. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Eg har ein 1000H ståande 20cm unna skal laste ned nokre filmar og prøve. http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx Edit: Med WMV9 gjekk det dårlig, men når eg oppgraderte til Windows Media Player 11 gjekk det veldig bra. Fekk 2 frame drops i løpet av Terminator-filmen, skal prøve litt meir og overvåke CPU-bruk. Edit2: Har lasta ned ein sample av filmen Eagle Eye i mkv-format 720p. Måtte installere ein codec-pakke for at WMP skulle klare det. http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp Skal prøve heile filmen av Eagle Eye seinare for å sjå korleis den takler actionscener. Endret 4. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kanskje verdt å nevne hvilken eee pc du hadde eMilt? Rimelig stor forskjell på celeron versjonene og atom versjonene. Jeg hadde Atom - samma som linken som ble postet. Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Eg har ein 1000H ståande 20cm unna skal laste ned nokre filmar og prøve. http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx Edit: Med WMV9 gjekk det dårlig, men når eg oppgraderte til Windows Media Player 11 gjekk det veldig bra. Fekk 2 frame drops i løpet av Terminator-filmen, skal prøve litt meir og overvåke CPU-bruk. Edit2: Har lasta ned ein sample av filmen Eagle Eye i mkv-format 720p. Måtte installere ein codec-pakke for at WMP skulle klare det. http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp Skal prøve heile filmen av Eagle Eye seinare for å sjå korleis den takler actionscener. Flott! (Jeg bruker samme codec på mediaplayer classic på min stasjonære for å spille av HD) Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Skal prøve heile filmen av Eagle Eye seinare for å sjå korleis den takler actionscener.[/b] fint hvis du sier hvordan det gikk Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Skal prøve heile filmen av Eagle Eye seinare for å sjå korleis den takler actionscener.[/b] fint hvis du sier hvordan det gikk testet? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg bruker CoreAVC i kombinasjon med mediaplayer classic og det fungerer uten problemer med 720p filmer kodet i h.264, som jo er det vanligste for hd-materiale. Den klarer tilogmed å tygge gjenneom 1080p filmer, men da får man desverre endel framedrop. Men altså, null problem å klare de oppløsningene du nevner i førsteposten din... Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg bruker CoreAVC i kombinasjon med mediaplayer classic og det fungerer uten problemer med 720p filmer kodet i h.264, som jo er det vanligste for hd-materiale. Den klarer tilogmed å tygge gjenneom 1080p filmer, men da får man desverre endel framedrop. Men altså, null problem å klare de oppløsningene du nevner i førsteposten din... KJEMPEBRA! Nå ble jeg virkelig imponert, må nok gå til annskaffelse av en Asus 1000H Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg bruker CoreAVC i kombinasjon med mediaplayer classic og det fungerer uten problemer med 720p filmer kodet i h.264, som jo er det vanligste for hd-materiale. Den klarer tilogmed å tygge gjenneom 1080p filmer, men da får man desverre endel framedrop. Men altså, null problem å klare de oppløsningene du nevner i førsteposten din... KJEMPEBRA! Nå ble jeg virkelig imponert, må nok gå til annskaffelse av en Asus 1000H Merk at det er såpass med framedrops at det vil ikke være overlevlig å se en hel film i 1080p, men det er ingen tvil om det er greit med kraft i en liten og ikke minst billig maskin... Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg bruker CoreAVC i kombinasjon med mediaplayer classic og det fungerer uten problemer med 720p filmer kodet i h.264, som jo er det vanligste for hd-materiale. Den klarer tilogmed å tygge gjenneom 1080p filmer, men da får man desverre endel framedrop. Men altså, null problem å klare de oppløsningene du nevner i førsteposten din... KJEMPEBRA! Nå ble jeg virkelig imponert, må nok gå til annskaffelse av en Asus 1000H Merk at det er såpass med framedrops at det vil ikke være overlevlig å se en hel film i 1080p, men det er ingen tvil om det er greit med kraft i en liten og ikke minst billig maskin... I see Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Eg prøvde heile filmen, det gjekk ikkje like bra. Det verka som vidoen gjekk seinare, etter ei stund vart lyd og bilete ute av sync. Dette var altså med WMP 11 og denne CCCP-pakken. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Eg prøvde heile filmen, det gjekk ikkje like bra. Det verka som vidoen gjekk seinare, etter ei stund vart lyd og bilete ute av sync. Dette var altså med WMP 11 og denne CCCP-pakken. Som sagt, det kreves nok at man bruker CoreAVC i kombinasjon med Media Player Classic for å få en smooth opplevelse, CoreAVC er spesiallaget til å klare h.264 i høye oppløsninger på sparsom maskinvare. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Eg prøvde heile filmen, det gjekk ikkje like bra. Det verka som vidoen gjekk seinare, etter ei stund vart lyd og bilete ute av sync. Dette var altså med WMP 11 og denne CCCP-pakken. Som sagt, det kreves nok at man bruker CoreAVC i kombinasjon med Media Player Classic for å få en smooth opplevelse, CoreAVC er spesiallaget til å klare h.264 i høye oppløsninger på sparsom maskinvare. Ja, med den kombinasjonen har jeg selv sett på klipp som varer en times tid uten problemer. VLC duger heller ikke, så Media Player Classic er veien å gå. Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Eg prøvde heile filmen, det gjekk ikkje like bra. Det verka som vidoen gjekk seinare, etter ei stund vart lyd og bilete ute av sync. Dette var altså med WMP 11 og denne CCCP-pakken. Som sagt, det kreves nok at man bruker CoreAVC i kombinasjon med Media Player Classic for å få en smooth opplevelse, CoreAVC er spesiallaget til å klare h.264 i høye oppløsninger på sparsom maskinvare. Ja, med den kombinasjonen har jeg selv sett på klipp som varer en times tid uten problemer. VLC duger heller ikke, så Media Player Classic er veien å gå. Herlig, da går jeg den veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå