Gå til innhold

OCZ Vertex SSD


Anbefalte innlegg

PsData (ps.no) har satt en ubekreftet dato til 10 januar på disse diskene nå! Jeg krysser fingrene for at diskene kommer ut på markedet for fullt denne mnd og at de ikke byr på de samme problemene som de foregående OCZ-SSD`ene..

 

Noen som har funnet reviews til diskene enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PsData (ps.no) har satt en ubekreftet dato til 10 januar på disse diskene nå! Jeg krysser fingrene for at diskene kommer ut på markedet for fullt denne mnd og at de ikke byr på de samme problemene som de foregående OCZ-SSD`ene..

 

Noen som har funnet reviews til diskene enda?

 

Tror ps.no bare forskyver dagens dato med syv dager, så er redd for at det blir litt optimistisk å håpe at de har disse om en uke. Ellers er det ingen reviews ute enda, og den er fortsatt under NDA. OCZ har heller ikke sendt ut noen til leverandører.

Lenke til kommentar

HVIS cachen funker slik som den burde, så skal random writes problemene være borte. Og hvis den blir brukt som KUN write cache sammen med gode styringsalgoritmer for skriving (random til sekvensiell) og forbedret garbage collection så er det mulig vi har en SSD som kan KNUSE det meste annet enn Intels SLC. Vi snakker alså noe ala EasyCO's MFT tenkologi implementert i firmware.

 

Hvis dette blei veldig masse ukjente ord, og konsepter så sjekk denne forumtråden om SSD, det er en guide til det meste om SSD, og inneholder noen interresante diskusjoner. Det er bare å slenge seg på og spørre i vei der også.

 

Det finnes allerede en tråd OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD der det står en del interresant og diskusjon rundt disse. Jeg anbefaler å lese den også.

 

Kort sagt: Hvis cachen funker og det andre som er nevnt er fikset, og hvis disse virkelig støtter RAID ordentlig, så snakker vi om en billig og sinnsykt bra mulighet for å raide 4-8 slike for EKSTREM fart og IO på en god kontroller.

Lenke til kommentar
HVIS cachen funker slik som den burde, så skal random writes problemene være borte. Og hvis den blir brukt som KUN write cache sammen med gode styringsalgoritmer for skriving (random til sekvensiell) og forbedret garbage collection så er det mulig vi har en SSD som kan KNUSE det meste annet enn Intels SLC. Vi snakker alså noe ala EasyCO's MFT tenkologi implementert i firmware.

 

Hvis dette blei veldig masse ukjente ord, og konsepter så sjekk denne forumtråden om SSD, det er en guide til det meste om SSD, og inneholder noen interresante diskusjoner. Det er bare å slenge seg på og spørre i vei der også.

 

Det finnes allerede en tråd OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD der det står en del interresant og diskusjon rundt disse. Jeg anbefaler å lese den også.

 

Kort sagt: Hvis cachen funker og det andre som er nevnt er fikset, og hvis disse virkelig støtter RAID ordentlig, så snakker vi om en billig og sinnsykt bra mulighet for å raide 4-8 slike for EKSTREM fart og IO på en god kontroller.

 

Og da skal jeg ha et par 4 stykker :D

Lenke til kommentar

Nytt tillegg her. Jeg surfet litt rundt og letet etter info om vertex, og jeg kom i farta over diverse forum der folk har raidet coreV2 på high-end kontrollere. De fleste som har kontrollere med 256MB++ cache som raider fler slike (coreV2) raporterer at de ikke merker frys i det hele tatt, og med "write through" alternativ på cache tror jeg det var, så leverer diskene ganske god random write ytelse, og bandwidth skalerer 100% og er det som står på boksen.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Intel SSD er fortsatt for dyrt for meg. Jeg har i første omgang bestilt 3 x 30 GB Vertex disker som jeg skal teste i Raid0 på onboard (ICH9R) kontrolleren til hovedkortet mitt (Gigabyte GA-P35-DQ6).

 

Får poste resultater her senere når godbitene kommer.

 

Fant nettopp ut at den ledige PCIE_16_2 porten faktisk kun støtter x4. Blir det behov for en hardware RAID-kontroller som Nizzen skryter av, så må jeg vel nesten også ha nytt hovedkort. Fin unnskyldning for å kjøpe Intel Core i7.

 

Blir veldig skuffet og sannsynligvis veldig irritert om Vertex diskene ikke kommer som antatt den 14.01.09 ...

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Word on tha interwebs angående leveringstiden er

 

"We are sending you this email to update you on your pre-order item. Oursuppliers are telling us that the OCZ Vertex Series 120GB SATA II/3G200MB/sec SSD Solid State Flash 2.5 Inch Hard Drive w/ 64MB Buffer:OCZSSD2-1VTX120G (Retail) (Pre-Order ETA Early Jan. 2009)(HDSSOZSSD1VTX120G) is delayed and the new ETA is 1/19/2009."

 

Jaja, hvis det bare blir slik så. Først var det jo lovet små kvantum før jul, og full tilgjengelighet i begynnelsen av januar. Well, well..

 

BUMP:

 

"Just asked when you guys are going to be able to buy either Vertex or Apex...answer i got back is from next week.

Vertex has had a slight delay for a new firmware update...

Apex is inbound.

As i get more you will get the news real time" quote Tony hos OCZ.

Endret av ticalOne
Lenke til kommentar
BUMP:

 

"Just asked when you guys are going to be able to buy either Vertex or Apex...answer i got back is from next week.

Vertex has had a slight delay for a new firmware update...

Apex is inbound.

As i get more you will get the news real time" quote Tony hos OCZ.

Apex er jo internt raida Core2 med micron kontroller, nei takk...

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
Apex er jo internt raida Core2 med micron kontroller, nei takk...

 

Altså, nå er det jo slik at v2 er mer enn bra nok om du har rett utstyr. Ja, det er out of box et jalla produkt, men det betyr ikke at folk har fått kick ass resultat med diskene. (Både mht tweaks, disk alignement osv, og de som har kontrollere med 256+ cache ..).

 

Enkelte vil vel kanskje velge apex (som skal være billigere) til eksempelvis 4x eller 8x raid0, som vi har sett enkelte gjøre med solid serien.

 

Men om den er crap eller ei må folk få bestemme selv, men nå vet de ihvertfall sånn circa når den kommer.

 

Om Vertex2 så har de visst den @ CES nå, og den bygger på internt raida vertexer ala apex og v2.

Lenke til kommentar
OCZ Vertex 2 SSD boast 550MB/s read speed, 480MB/s write speed

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=214058

 

 

Digg speeeed :>

Dette forutsetter SATA3, så da må du ha nytt hovedkort eller ny kontroller.

Uansett, når vi snakker så høye hastigheter er den nesten like greit å bare gå over på PCI-e som: Addonics Technologies, Adtron, Asine, BiTMICRO Networks, Dataram, Fusion-io, GIGA-BYTE Technology, Micro Memory, Micron Technology, RunCore, SanDisk, STEC, Taejin, Infotech, Targa Systems Division, Vanguard Rugged Storage, Violin Memory, og VMETRO har gjort. kilde

 

Tenker selv på muligheten for å slenge en haug av vertex/apex på en raidkontroller med cache og IO-prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...