Gå til innhold

Norge den siste kommunist stat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du forteller om poltikken i norge til en amerikaner og kritiserer politikken i USA

Så kaller amerikaneren deg for en kommunist.

Jeg kjenenr en svenske holder med blått parti i norge.

Han sier også att norge kommer til og bli den siste kommunist stat.

Bare se politikken i dag alt blir styrt igjennom staten.!

Endret av Alexander andre
Lenke til kommentar

Nei, alt styres ikke gjennom staten.

Å spørre en amerikaner om hva en kommunist er, er litt som å spørre en Iraker hva en amerikaner er. På grunn av diverse propaganda og gitte forutsetninger som rammer de fleste amerikanere og de fleste irakere vil de faktisk ikke ha noen forutsetning for å bedømme hva kommunisme er, eller for den saks skyld hvordan de fleste amerikanere er.

Norge er et sosialdemokratisk land med blandingsøkonomi og en velferdsstat, for å klargjøre de økonomiske og politiske forutsetningene.

Kan du i det hele tatt forklare hva kommunisme er?

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Nei, alt styres ikke gjennom staten.

Å spørre en amerikaner om hva en kommunist er, er litt som å spørre en Iraker hva en amerikaner er. På grunn av diverse propaganda og gitte forutsetninger som rammer de fleste amerikanere og de fleste irakere vil de faktisk ikke ha noen forutsetning for å bedømme hva kommunisme er, eller for den saks skyld hvordan de fleste amerikanere er.

Norge er et sosialdemokratisk land med blandingsøkonomi og en velferdsstat, for å klargjøre de økonomiske og politiske forutsetningene.

Kan du i det hele tatt forklare hva kommunisme er?

Kommunisme er at ingen skal eie noe selv, og dem som har lite skal få å de som har mye skal gi

men alt skal eies av samfunnet.

Staten skatter jo oss som er normale.

Fjerner Pinne raketter et tegne på norge blir den siste kommunist stat

Lenke til kommentar

Kommunisme er i prinsipp at man fordeler verdier, og du har rett i at fjerning av eiendomsretten er en sentral del. La oss gjøre den ideologiske orienteringen på det minste, og gå over til hvordan forholdene er i dag.

I Norge har man privat eiendomsrett. Det er ikke kommunisme. I Norge er det fri prisetting på det meste (med visse unntak mtp. rus og legemiddelpolitikk).

Vi har et stort skattetrykk, men vi har altså et skattetrykk på formuer, eiendommer, inntekter med mere, altså tjener folk penger i Norge, de har eiendommer, formuer og annet. Altså er det privat eiendomsrett.

Forbudet mot rakket med styrepinner er ikke et tegn på kommunisme, selv om man kan vise til at det et element av overformynderi. Nå har det jo dessuten vist seg at antall øyeskader er halvert i går natt, så noe må det ha hatt for seg.

Det virker rett og slett som om noen har indoktrinert deg politisk og ideologisk med noen såkalte 'sannheter' om ideologiske retninger og samfunnsmessige egenskaper.

Det du sier bærer faktisk svært lite sammenheng med det samfunnet vi lever i.

Lenke til kommentar
Kommunisme er i prinsipp at man fordeler verdier, og du har rett i at fjerning av eiendomsretten er en sentral del. La oss gjøre den ideologiske orienteringen på det minste, og gå over til hvordan forholdene er i dag.

I Norge har man privat eiendomsrett. Det er ikke kommunisme. I Norge er det fri prisetting på det meste (med visse unntak mtp. rus og legemiddelpolitikk).

Vi har et stort skattetrykk, men vi har altså et skattetrykk på formuer, eiendommer, inntekter med mere, altså tjener folk penger i Norge, de har eiendommer, formuer og annet. Altså er det privat eiendomsrett.

Forbudet mot rakket med styrepinner er ikke et tegn på kommunisme, selv om man kan vise til at det et element av overformynderi. Nå har det jo dessuten vist seg at antall øyeskader er halvert i går natt, så noe må det ha hatt for seg.

Det virker rett og slett som om noen har indoktrinert deg politisk og ideologisk med noen såkalte 'sannheter' om ideologiske retninger og samfunnsmessige egenskaper.

Det du sier bærer faktisk svært lite sammenheng med det samfunnet vi lever i.

Bare trøtt

Jeg ska lese og svare deg i morgen

Er jeg litt mer oppgående :D så jeg ikke skriver Noe dumt,

er bare det vi hadde debatt hjemme om dette

Lenke til kommentar
Hvorfor lager du en ny helt lik tråd?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=900313&

Fordi det var Fail av meg og lage så dum tråd

nå har jeg sutte meg litt mer inn i ting

men er ikke så flink til og agumentere ting

pga jeg har vansker.

Men prøver og fortelle folk dette

Så hvorfor ikke fortsette i den gamle tråden? Eller ihvertfall bruke tid til å utdype i førstetråden hvis du har satt deg litt mer inn i ting?

Det er greit nok at du har skrivevansker, men tar du deg tiden til det. Så kan du få skrevet langt mer enn 2 linjer. Det er en fordel å sette seg ned og tenke litt over hva man skal prøve å formidle og forklare før man lager en tråd og slenger inn to setninger som hovedsakelig er det samme spørsmålet som du har lagt ut tidligere.

Lenke til kommentar
Kommunisme er at ingen skal eie noe selv, og dem som har lite skal få å de som har mye skal gi

men alt skal eies av samfunnet.

Staten skatter jo oss som er normale.

Fjerner Pinne raketter et tegne på norge blir den siste kommunist stat

DLF fjortis?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...