Gå til innhold

Ny laptop til meg!


Aleksander-yo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DSG

 

wtf er den saken oppå kabinettet til Dell maskina?

 

 

Føler at en stilren nydelig Mac kan sammenlignes med en stilren og uskyldig jente, mens dell her ser ut som ett ludder som en får tak i i oslos beste bakstrøk :p

 

 

------------------------------------------------------------------

Men on-topic

GRATULERER!! håper at jeg selv kommer etter deg en dag snart :)

 

Er du fornøyd med maskinen til nå? Hvilket oppsett tok du, og vil du anbefale ett annet?

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Gratulerer TS, i sann Apple-spirit... Så måtte du rope det ut. One thing PC users can do that Mac users can't... Shut the fuck up.

 

Gullkorn som:

 

Ever notice how most Mac users are skinny? It's because of all the calories they burn because they can't shut the fuck up about how great their Macs are.

 

DSG

 

wtf er den saken oppå kabinettet til Dell maskina?

 

 

Føler at en stilren nydelig Mac kan sammenlignes med en stilren og uskyldig jente, mens dell her ser ut som ett ludder som en får tak i i oslos beste bakstrøk :p

 

Jeg ser det som MAC er en homofil designer (ubrukelig) mens dell'n er den vanlige mannen i gata.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Jeg ser det som MAC er en homofil designer (ubrukelig) mens dell'n er den vanlige mannen i gata.

 

Haha.

 

Unnskyld meg, men på hvilken måte gjør ryddighet noen homofil. Og isåfall, hvordan er det negativt?

Ikke negativt. Det er det du med dine forhåndsdømmende holdninger som gjør. Verken å være homofil eller ryddig er negativt, men det er ikke spesielt maskulint.

Altså for å si det sånn, hvis hollywood skal lage en film om en machomann og de skal designe settet, leiligheten til denne machomannen så finner du IKKE en ryddig kåk, du finner gjerne noe muggent i kjøleskapet i tillegg. Dette kommer av at en stereotyp machomann eller nerd for den saks skyld ikke bryr seg så hardt om å rydde (klart det går an å ha det ryddig for en mandig-mann, men da ikke i den grad en mac framstår som et designerryddig objekt, if you catch my drift). Da i motsetning til jenter/kvinner/feminine personer som ofte er ganske opptatt av ryddighet og renslighet. Det ovenfor er en overdrivelse da dell-maskinen på ingen måte er uryddig, den er bare ikke minimalistisk og super-clean som Mac'en.

 

 

Det er han andre karen du må klage på som roper ut at dell pcer er ludder (som på ingen måte KAN tolkes på annet enn negativt vis).

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Jeg ser det som MAC er en homofil designer (ubrukelig) mens dell'n er den vanlige mannen i gata.

 

Haha.

 

Unnskyld meg, men på hvilken måte gjør ryddighet noen homofil. Og isåfall, hvordan er det negativt?

Ikke negativt. Det er det du med dine forhåndsdømmende holdninger som gjør. Verken å være homofil eller ryddig er negativt, men det er ikke spesielt maskulint.

Altså for å si det sånn, hvis hollywood skal lage en film om en machomann og de skal designe settet, leiligheten til denne machomannen så finner du IKKE en ryddig kåk, du finner gjerne noe muggent i kjøleskapet i tillegg. Dette kommer av at en stereotyp machomann eller nerd for den saks skyld ikke bryr seg så hardt om å rydde (klart det går an å ha det ryddig for en mandig-mann, men da ikke i den grad en mac framstår som et designerryddig objekt, if you catch my drift). Da i motsetning til jenter/kvinner/feminine personer som ofte er ganske opptatt av ryddighet og renslighet. Det ovenfor er en overdrivelse da dell-maskinen på ingen måte er uryddig, den er bare ikke minimalistisk og super-clean som Mac'en.

 

 

Det er han andre karen du må klage på som roper ut at dell pcer er ludder (som på ingen måte KAN tolkes på annet enn negativt vis).

For å si det slik; når du bruker ordene "homofil", "designer" og "ubrukelig" i samme setning så bygger du ikke akkuratt en sak for deg selv ;)

 

Bare det at du tenker slik sier jo sitt..

 

Men, for all del, hva du tenker og mener er din sak.

Lenke til kommentar

Så tar vi med alt jeg mente skulle tolkes. En PC er en arbeidshest aight? En designer er feminin, aight. Feminine er ikke kjent for å være arbeidshester, aight? Dermed sier det seg selv at da en stereotyp homofil mann ikke egner seg som gruvearbeider eller annet tungt arbeid. Den homofile macen er ikke en egnet pc for skikkelig applikasjoner.

 

Dette er basert på stereotyper. Du har Heath Ledger som avatar, han var ubrukelig, så ille at han tok sitt eget liv, derfor er du ubrukelig til å lese i dybden og dermed tar alt så bokstavelig at hvis jeg ber deg hoppe fra et stup så grenser det til at du gjør. Der har du enda en analogi basert på stereotyper som egentlig ikke har rot i virkeligheten, men som er virkningsfull.

 

La meg være i fred, jeg har ingenting i mot homofile eller designere. (Heath Ledger på grunnlag av selvmordet dog)

 

Gjentar med stor rød fet skrift for å være sikker nå:

 

Ikke les analogier så bokstavelig, selv om noen skulle dra en paralell eller lignende så er det lov å bruke fornuft.

Lenke til kommentar
Så tar vi med alt jeg mente skulle tolkes. En PC er en arbeidshest aight? En designer er feminin, aight. Feminine er ikke kjent for å være arbeidshester, aight? Dermed sier det seg selv at da en stereotyp homofil mann ikke egner seg som gruvearbeider eller annet tungt arbeid. Den homofile macen er ikke en egnet pc for skikkelig applikasjoner.

Og det hadde jo gitt mening om det var sant. Det er få ting man kan få til på en PC man ikke kan på Mac, kanskje med unntak av at få spill støtter mac, noe de fleste som kjøper mac er klar over og ikke bryr seg om i så fall.

 

Og med din logikk så var alt du isåfall prøvde å si var for å få trådstarter til å tenke at h*n hadde gjort et dårlig kjøp, og å gjøre det forså å komme med "la meg være i fred" er to ting som imo ikke går pent sammen.

 

Og angående den røde skriften din: ikke bruk slike sammenlikninger hvis du ikke klarer å forsvare det..

Lenke til kommentar

Du kan virkelig ikke å lese du. Jeg kan forsvare det, men jeg kan også bruke overdrivelser, selvfølgelig er ikke homofile dårlige arbeider, men stereotypen er det, dermed er det gøy å kalle noe som er et latterlig overpriset produkt som utfører arbeidet til en datamaskin nesten like bra som datamaskinen en homofil ganske relevant. Men du kjære venn klarer virkelig ikke å lese det.

 

Og ja, jeg mener trådstarter kaster penger ut vinduet, men det er nå en gang hans valg å være en sånn vestkanthomse. Haha, der gjorde jeg det igjen, du kan ikke stoppe meg.

 

Bak denne rykende gode metaforen er det at det er veldig vanlig blant vestkantfolk å bruke alt for mye penger på designerting. Og som kjent så er stereotypen av vestkanfolk feminine som jan thomas og kan virke litt homofile.

 

I WIN!

 

Og som vanlig er det lov å bruke fornuft. Klart jeg skjønner at ikke alle vestkant folk er homofile. Men det skjønte du vel, hvis ikke, les den røde teksten.

Lenke til kommentar

Mye pjatt jeg ikke orker å sette meg inn i her. Alltid noen som skal krangle. Og PC-brukere holder kjeft? Ja, det ser vi jo nå... Uansett; gratulerer. Du har gjort et klokt valg.

 

Føler at en stilren nydelig Mac kan sammenlignes med en stilren og uskyldig jente, mens dell her ser ut som ett ludder som en får tak i i oslos beste bakstrøk :p

 

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...