AlecTBM Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Halloen Installerte nylig Ubuntu 8.10 og oppdaget at etter en stund så ble all lyd bytta ut med høy frekvens knitring, noe som er UTROLIG ekkelt å høre på. Det viste seg det at det er ALSA som ikke er helt god i 8.10, har prøvd litt av hvert (skal legge inn linker litt lenger ned), men ingenting har fungert før jeg kom over et blogg innlegg som ga en liten workaround. For dere som ikke vet det så er det en stor forskjell mellom workaround og en fiks, en fiks fikser problemet, en workaround bare går rundt problemet. Det som hjalp hos meg var å restarte alsa, total restart av alsa Kommandoen: #alsa force-reload Jeg har laget et shell script med gksu alsa force-reload i seg og la det til et ikon på det øvre panelet mitt. https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto (Fungerte ikke etter det jeg forsto, kan hende dette må gjøres for at løsningen skal funke) Endelige "løsningen" Hvis noen har/har hatt det samme problemet så hjelp gjerne til. Har en Acer TravelMate 4220 Godt nytt år da og lykke til EDIT: Litt sent dette, men jeg har faktisk ikke hatt det problemet siden jeg skrev dette Endret 24. mars 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) *MegaBump*.. Beklager, misforsto link fra annen tråd. Endret 11. august 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå