Gå til innhold

Skal ha 46-50", men plasma eller lcd?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en 46-50" flatskjerm nå, og lurer nå fælt på om jeg skal gå over til plasma (har per dags dato en 32" lcd fra LG).

Jeg har tre store bruksområder på tven i tillegg til "vanlig" tv-titting:

Film, Sport (fotball!) og PS3.

Hvorfor jeg nå lurer på å gå over til plasma er at jeg synes alltid bildet på de er bedre når jeg ser de i butikker (svartnivået spesielt selvfølgelig), i tillegg til at jeg frykter etterslep på fotball med en LCD som er så stor som jeg vil ha. Har jo både lest og hørt at LCD skal være bedre til spill, men hvorfor det egentlig? Før hørte jeg alltid at den har bedre oppløsning, men nå har jo også plasmaene full-hd.

Rommet den skal stå i er skyggelagt, så det kommer svært lite sol rett på tven (om sommeren er det riktignok selvfølgelig lys i rommet da det har vinduer, men gardiner er der som hjelp).

Tv-signalet kommer fra vanlig gammeldags analog kontakt (bor i et boligkompleks hvor det er digitalt inn til hovedsentral, og analogt videre til leilighetene).

Prisklasse tenker jeg under 15 000 (norske nettbutikker er veldig aktuelt).

Noen som har noen tips til skjermer i denne prisklassen (fra 10-13 000 hadde vært helt kanon). Enten om de er LCD eller Plasma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan spørre deg grønn på hva som er best. Er delte meninger.

Plasma eller lcd, full hd eller hd ready?

I prisklassen du er på jakt etter tv, er det heller få lcd som har etterslep.

Jeg bestilte denne i dag. Virker som en helt super tv, som ikke er overkill i str. i forhold til stua og sitteavstand fra tvbordet.

Hadde egentlig bestemt meg for denne, men jeg falt tilbake på den andre pga avstand og størrrelse på stuen som nevnt over.

7000 serien har fått mye skryt for lyden tv'n klarer å levere. Instillingene for å få et "perfekt" bilde for de litt pirkete krever noen ekstra minutter.

Edit; glemte helt at minste kravet ditt var 46", så da kan du se bortifra den første jeg linket til.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

(Bruksområder på tven i tillegg til "vanlig" tv-titting, Film, Sport (fotball) og PS3 og skyggelagt rom)

Vel jeg tror neppe jeg har sett et klarere eksempel på en som bør kjøpe seg plasma skjerm..

Dine bruksområder er helt lik mine og jeg har nå plasma 6 året på rad og er strålende fornøyd.

Ja man kan kjøpe LG PG7000 som er en veldig god plasma men dessverre ikke den store oppgraderingen man ønsket fra LG PG6000 kontra at det er full hd og litte bitte grann bedre sotnivå.

Gjør et varp og kjøp LG PG6000 i 50 tommer den får du nå ned mot 10,000,- denne valgte jeg i august etter et misfornøyd valg av 46 Panasonic PZ80.

Den er kliss lik PG7000 på desing også lydmessig med sjulte høytalere og hele fronten i en glassplate rett og slett bare lekker.

Den er veldig godt utstyrt med 4 HDMI, USB, SD port, VGA ja alt hva du trenger og har en strålende bildekvalitet med sine friske farger, lysterk og et sortnivå som er godt.

Få snakker om hvitfargen som også er viktig og der er LG klart best hvitt er hvitt og den er veldig lite kresen på signaler og viser deg supre SD signaler/tv signaler selv med noe svak signalkilde.

Denne er hd ready men jeg syntes den leverer vel så godt på all hd format som PZ80 full hd skjermen jeg kjøpte og byttet ut.

Grunnet er at PG har en strålende bildeprosessor som gir den en veldig god fargebalanse samt skjermen er lysterk og har veldig gode innstillingsmuligheter for bilde så løp og kjøp.

PS-Den er også strålende til Playstation 3..

https://prisguiden.no/product.php?product_id=92774

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...