Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort sender ikke signal tror jeg. XFX Geforce 8600

Anbefalte innlegg

Morn! :)

Har et spessielt problem med skjermkortet mitt, det er et xfx geforce 8600 kort som ble kjøpt i juni,2008, og som jeg har brukt i et halvt år.

Igår morges når jeg skrudde på pc'en så kom det ingenting på skjermen, selv om jeg kunne høre at skjermkort vifta gikk...

Jeg la merke til at hovedkrotet mitt hoppet videre til det innebygde skjermkortet.

Jeg sjekket i bios men der stod det at Pci-express var prioritert.

Jeg har nå gjort alt jeg kan for å løse dette problemet.

JEg har resetta bios, jeg har oppdatert bios. Jeg har oppdatert drivere for chipset, skjermkort,lydkort,skjerm. osv. Igår ble jeg så sur at jeg formaterte pc'en og reinstallerte windows og alt.

Du tror sikkert at det er noe galt med skjermkortet, men det er det IKKE...

Jeg testet det i broren min sin pc og den funket helt fint,,, da er det sikkert pc'en tenker du.. men nei,, jeg testet broren min sitt skjermkort i pc'en min og det funka helt fint også,,

altså funker både pc'en min, og skjermkortet mitt. men det fungerer ikke sammen :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er en packard bell pc som jeg oppgraderte i sommer,

Jeg har brukt skjermkortet i et halvt år, så det er ikke noe misfit problemer,, som at hovedkort ikke støtter eller det er for lite strøm osv..

Oem hovedkort, men info uansett: http://support.packardbell.com/no/item/ind...;ppn=PB34313691

Oppgraderte i sommer den gamle sempron prossessoren til:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+

2gb ram av typen Corsair

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hva det er, men dette sto på siden du ga meg link til.

Situation

On a few systems with a 250 W power supply and an ATI-based PCI Express card, the screen sometimes stays black after rebooting the system very quickly.

Details

The screen remains black because the system activates the on-board video card instead of the installed ATI-based PCI Express card.

Solution

To solve the issue, you have to add an Active Load (part number 6981270000) to the system.

Nå er dette et ATI problem da, men ellers var det likt.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

hm, hadde det vært mulig å resette skjermkorteT?

slik at det blir som når det kom fra fabrikken, kanskje vil pc'en min da kunne oppdage den.

slik den oppdagte boren min sitt.

Noen som har hørt om at det går ann å resette skjermkort?

hm, hadde det vært mulig å resette skjermkorteT?

slik at det blir som når det kom fra fabrikken, kanskje vil pc'en min da kunne oppdage den.

slik den oppdagte boren min sitt.

Noen som har hørt om at det går ann å resette skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...