lekelars Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei! skal bruke ca 4000 på nytt speilreflekskamera, er helt nybegynner. valget mitt står mellon canon eos 1000d eller nikon d60. heller litt mot canon, men er åpen for alt. hva er det beste kjøpet, nå når disse koster det samme? -og hvorfor? =) Setter stor pris på svar!=) Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg var helt nybegynner med speilrefleks, og kjøpte 450D. Veldig fornøyd med canon hvertfall! Lett å sette seg inn i, og tar ikke lange tiden før du klarer å mestre litt andre ting enn grønnauto. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hipp som happ. Selv gikk jeg for Canon en gang i tiden, og har ikke angret. Kameraene deres er veldig brukervennlige. Jeg anbefaler Canon, siden det er det jeg liker best. Dog tviler jeg ikke på at du kan bli fornøyd med Nikon også. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Enig med Syd. De to modellene er begge to god valuta for pengene, og hipp som happ hvis kvalitet/kroner er avgjørende. Men det finnes også andre alternativer, for jeg synes ikke de to gir "mest valuta" for pengene i entrylevel-klassen. Det er det nok Olympus E-520 og Pentax K200D som gir, og min personlige favoritt er førstnevnte. Det er fordi det er et "voksent" kamera som gir glimrende bildekvalitet rett ut av esken, uten behov for etterbehandling. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kjenn på begge kamera i fysisk butikk. Noen liker Nikons grep, andre liker Canons. Har du venner/bekjente/familie med objektiver kan det være et argument for å velge det ene fremfor det andre merket, ellers er det egentlig hipp som happ. Når det er skrevet har Nikon kampanje med at du får en SB-400 blits med på kjøpet med D60, og derfor ville jeg sterkt vurdert Nikon. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det glemte jeg. Med en helt ok blits på kjøpet så er kanskje D60 det beste kjøpet, selv når de to jeg nevnte tas med i betraktningen. Lenke til kommentar
lekelars Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 en annen ting jeg lurer på: har nikon bildestabilisator, som canon har? takk for veldig gode svar! tror også det er lurt å "kjenne" på begge kameraene først. Gleder meg til butikkene åpner igjen Lenke til kommentar
lekelars Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) ser nå at elkjøp har tilbud på d60 OG blits som nevnt over her, men har den linsen stabilisator? så på en nettbutikk ista, da var det 2 d60 kamera med forskjellige linser til forskjellig pris, og sto bare på den ene (og dyreste)at det var stabilisator. når det ikke står så er det vel ikke.... eos 1000 har stabilisator i standardlinsen ivertfall, men det virker som at nikon sitt biir dyrere en eos sitt med stabilisator i linsen...... ble litt gira på nikon når e så tilbudet, men nå vet e ikke? Endret 25. desember 2008 av lekelars Lenke til kommentar
lekelars Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 svarer for meg selv, igjen, hehe :!: bildestabilisator i objektivet: Cannon: IS Nikon: VR Godt tilbud på d60 m/blits på expert, dog uten stabilisator på linsen (ikke sant?) Tror selv e ville hatt med stabilisator. .. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå