Gå til innhold

Erfaringer med Storbox Drevkabinett


Alinoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen har erfaring med en slik en: http://www.microplex.no/aspx/loginVnet.asp...amp;plid=107633

Da er vi to som lurer på det. ;^)

Jeg lurer på hvordan ytelsen blir, og om dette kainettet virker med alternative operativsystemer.

 

Dersom jeg kjøper denne og en slik en: http://www.addonics.com/products/io/aau2esa.asp , vil jeg da kunne bruke denne som en serie eksterne harddisker til laptoppen?

Hmm, det adapteret der var snedig. Men skriver de at det ikke har standard eSATA kontakt?

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Ser ikke hvor du ser det? Mener du på adapteret eller på storboxen? Adapteret ser hvertfall helt vanlig ut.

Gjelder adapteret, ikke Storbox'en.

Jeg "ser" ikke det, jeg leser teksten under adapteret, hvor det står:

Since the eSATA connector on this adapter is new to the market, connecting cable with this new connector may not be readily available. Addonics offers a complete cabling solution for External SATA applications.

og

The 15 cm. cable (AASA2SAP15C) converts the new eSATA connector back to standard SATA External connector plug.

Mulig at jeg bare misforstår teksten, men det høres da ut som om de har funnet på en ny kontakt / plugg?

 

Oppdatering: i spesifikasjoner så står det:

Standard eSATA connector

Så da så.

Endret av tingo
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte denne i går, samt 5 Seagate Barracuda 1.5TB-disker.

 

Jeg satte inn det medfølgende esatakontrollerkortet, skrudde i diskene i de løse rammene som følger med storboxen og satte på plass, lot Vista64 finne drivere for kontrollerkortet selv, og installerte den medfølgende SataRAID5-softwaren. Enheten og diskene ble funnet uten videre, og jeg brukte SataRAID for å sette igang oppsett av RAID-5 på tvers av diskene. Jeg fant ut av alt sammen og gjorde alt dette på en times tid. Kjekt og greit.

 

Jeg har tatt i bruk enheten nå i kveld, jeg har ikke gjort noen ytelsesmålinger, men jeg har overført 600GB uten videre nå, og jeg opplever enheten som rask og effektiv. Det kan jo dukke opp noen kjipe overraskelser seinere, men foreløpig så har denne boksen vært en ren positiv opplevelse for meg.

Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe den Storboxen selv, men lurer litt på kvaliteten på den og hvordan den fungerer i praksis.

 

Noen andre aktuelle linker med folk som har testa den:

http://www.supportforum.info/ubbthreads/sh...mp;sb=5&o=0

http://www.mymegabyte.com/?p=6

 

Alternativet er jo kanskje et Lian-li-kabinett, men de kommer iflg. pureoverclock ikke ut før i slutten av juni.

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/pr...amp;ss_index=13

http://www.pureoverclock.com/story.php?id=3509

https://prisguiden.no/product.php?p...1&cat_id=89

 

@Silvandar: Kan du ikke komme tilbake om en uke og si hvordan det går med Storboxen din?

Endret av Binary
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjøpte denne i går, samt 5 Seagate Barracuda 1.5TB-disker.

 

Jeg satte inn det medfølgende esatakontrollerkortet, skrudde i diskene i de løse rammene som følger med storboxen og satte på plass, lot Vista64 finne drivere for kontrollerkortet selv, og installerte den medfølgende SataRAID5-softwaren. Enheten og diskene ble funnet uten videre, og jeg brukte SataRAID for å sette igang oppsett av RAID-5 på tvers av diskene. Jeg fant ut av alt sammen og gjorde alt dette på en times tid. Kjekt og greit.

 

Jeg har tatt i bruk enheten nå i kveld, jeg har ikke gjort noen ytelsesmålinger, men jeg har overført 600GB uten videre nå, og jeg opplever enheten som rask og effektiv. Det kan jo dukke opp noen kjipe overraskelser seinere, men foreløpig så har denne boksen vært en ren positiv opplevelse for meg.

 

Installerte på samme måte. Fungerer bra. Lav støynivå, man kan justere viftehastigheten (to valg- høy, lav).Bra kvalitet i forhold til prisen. Støtter også større disker (1 TB >)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også kjøpt dette kabinettet og satt inn 4 1,5 TB disker. Windows vista 32-bit oppdaget da 4 disker som jeg initialiserte og formaterte. Etter det la jeg over 150 GB med musikk på en av diskene. De neste dagene jeg skulle gå inn på en av mappene kom det opp en melding som sa: Enheten er ikke tilkoblet. Jeg får nå ikke flyttet over filene eller brukt dem. Sånn cirka 2 ganger har det hendt at jeg har kunnet brukt filene men etter 15 min fra oppstart så kommer meldingen igjen.

 

Noen som vet hva som må gjøres?

Lenke til kommentar

jeg bytta e-sata kabel. virker som om alt går mye bedre nå. har kunnet bruke alle filene som ligger på diskene iallefall. jeg brukte en 75 cm kabel som jeg kjøpte ved siden av fordi den som fulgte med bare er 15 cm. jeg bytta nå tilbake til den som kom med kabinettet.

 

mye av musikken min er fortsatt ødelagt. hvis jeg starter en sang så hører man bare masse små klipp fra andre random sanger og kanskje litt av den egentlige sangen i bakgrunnen. jeg tror dette skjedde etter at windows ville skanne den gjeldene disken under oppstart eller noe. den brukte cirka 20 min og gjorde noe med alle filene. Jeg legger ved et eksempel når jeg finner ett som er under 2 mb :)

 

dette har da skjedd med 180 GB med musikk :|

Endret av Kaizerlol
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 2 stk storbox og 10 stk 1 TB disker. Har koblet opp 2 stk storbox mot den ene Silicon kontrolleren. Jeg opplever også at RAID'ene blir offline. Virker som den mister kontakten.

 

Jeg får ofte feilmeldinger hvis eg skal kopiere store mengder data. som feks "Delayed Write Failed " og hvis eg restarter maskinene så bruker den kjempelang tid å starte opp pga chkdisk.

 

Har ikke prøvd å skifte kabel, skal prøve det.

 

En annen ting hvordan skal man slå av storbox og maskinen. Hvilken rekkefølge ? Først slå av maskinen så ta strømmen på storbox'ene.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt 2 stk storbox og 10 stk 1 TB disker. Har koblet opp 2 stk storbox mot den ene Silicon kontrolleren. Jeg opplever også at RAID'ene blir offline. Virker som den mister kontakten.

 

Jeg får ofte feilmeldinger hvis eg skal kopiere store mengder data. som feks "Delayed Write Failed " og hvis eg restarter maskinene så bruker den kjempelang tid å starte opp pga chkdisk.

 

Har ikke prøvd å skifte kabel, skal prøve det.

 

En annen ting hvordan skal man slå av storbox og maskinen. Hvilken rekkefølge ? Først slå av maskinen så ta strømmen på storbox'ene.

 

Det står på pakken at den tillater hot swapping. men jeg prøver å ikke bruke det ofte. jeg synes at disken kunne slått seg av sammen med pcen da.

 

Jeg var på lan denne helgen og det var utrolig plagsomt når disken var veldig fra og til osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...