Gå til innhold

den kristene julen

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke spa ut med haugevis med gamle nesten fakta, men i disse juletider fryder det meg og se alle kriste som spotter sin såkalte gud med å feire en hedensk høytid som infeksjonen kristendommen klarte og ta knekken på... Og det at den blir feiret med døds-synden frådseri er rosinen i pølsa!

Måtte gud vakte over surrealismen og dobbeltmoralen i evig tid og god jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1046937

Det er greit om du blar igjennom forumet og ser om det er noen innlegg som allerede inneholder det temaet du skriver om her istedet for å starte en helt ny tråd.

nja...

Den tråden du linker til er vell mere at de kristne har prøvd å kapre hedenske høytider.

Denne er vell mere at de driter i eget reir.

En fortelling om en kristen jul.

De kristne med hovmod trapper opp på kjærketrappa i det hedenske vintersolvervet og praktiserer vantro avgudsdyrking i JV`s skrekk og fortvilelse. Det hele blir ikke noe bedre da de griske kristne styrt av begjær samler penger, rikdom, mat og andre eiendeler på bekostning av andre. Far lyver for barna og sier han er nissen og barna forgudet han. Minstemann i familien hyler av misunnelse og vrede da han fikk en hvit Xbox mens storebror fikk sort og førsøkte å stjele den fra han. Herregud sa Far og slengte en halvspist syltelapp i ansiktet på minstemann så han begynner å gråte. Han fikk nemlig svinefett i øyet sitt. Far i huset var nemlig for lat til å bry seg, da han lå på sofaen og frotset i seg kaker og nynnet til

Så jeg er helt enig med trådstarter :yes:

Julen er en høytid for vantro avgudsdyrking, brudd på bud og systematisk gjennomførelse av dødssyndene.

Det er vell strengt talt ikke noe mere blasfemisk man kan gjøre enn å feire "kristen Jul"

:devil: Mange av dere kristne som skal til kjerka på den 24 des? :xmas:

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
En del av problemet er at ikke alle kristne er helt opplyste om Julen og hva av den som faktisk er kristent og hva som er hedensk. Vi kan jo forestille oss en jul uten de hedenske julegavene. Eller de hedenske nissene.

Tar man vekk de hedenske ellementene ved jul, er det faktisk ikke jul lengere men kristmesse på feil dato.

Men som du sier, de kristne vet ikke forskjellen selv.

kristmesse:

Koptisk kristendom tilhører kristenhetens aller første troende og dens kirke ble i henhold til tradisjonen etablert av evangelisten Markus i Egypt på midten av det 1. århundre (rundt år 42 e.Kr.).

Koptiske kristne feirer jul eller kristmesse den 7. Januar.

Så de kristne må nok vente 2 uker til med å "messe" ;)

Lenke til kommentar
Julen er en fantastisk feiring i den mørke tiden av året.

Det som er dumt er at av en eller annen obskur grunn så er det mange som gir kristendommen credit for julen.

Samme grunn som at folk stemmer FRP...

Dårlig opplyste, og bryr seg ikke utover det de hører.

Hva hører barn i Norge? Jo, "Gud er god!"

Forferdelig.

Lenke til kommentar

O3K: Det er krf sin greie ja, men frp er flinke til det de også :p

analkløe: fortellingen din om kristen jul er jo enda mer tåpelig enn at kristne feirer jul. Jada, jul var opprinnelig en hedensk helligdag, men de kristne velger nå å feire jesus fødsel samtidig og det må de vel da få lov til. Det er vanskelig å vite nøyaktig når Jesus ble født så om de velger å markere det på en dag som det alikavel er festing og feiring så er jo ikke det så ille.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være imot kristen tro å feire jul slik julen typisk feires, med etegilde og materiell fråtsing. Vel og merke så lenge man ikke automatisk trekker slutningen om at kristne mennesker er fundamentalister som forholder seg slavisk til bibelen og de ti bud. Mange kristne har et løst og avslappet forhold til både bibel og kirkegåing, men de kan da likefullt betegnes som kristne. Det hele koker ned til at man evner trekke ut essensen av religionen kristendom, hvilket primært er nestekjærlighets-budskapet. Prinsippet om nestekjærlighet kan fint forenes med å stappe i seg mat og koste på venner og familie fine gaver. Alle oppfordringene i julen om å støtte hjelpeorganisasjoner blir ofte også fulgt opp av disse "hyklerske" kristne. Huff, ja, la oss le av de kristne som forsøker kombinere tro med et moderne og godt liv.

Lenke til kommentar

okay, takk for oppbacking, er nemlig drittlei av reaksjonene jeg får nå jeg sier dette til folk når annledningen tilsier det, en er liksomen slik skummel aviker når man stiller spørsmålstegn til noe så inngrodd som julen.

Alt skal selvfølgelig tas med en god spade salt, men hvordan modere kriste er idag så kunne de liksågodt kalt seg for jøder, muslimer, hinduister, budister eller satanister siden de bare plukker en eller to ting fra hele religionen og følger slikt halvhjertet.

Jeg for min del syns den gylne regel er noe som er vært og leve etter, eller i det mistste strekke seg etter, men det alene får meg ikke til og ville være kristen og heller ikke kalle meg det.

Jeg er vist på god vei til og spore helt av her. Jeg har hatt en fantastisk jul med venner og familie. Fråtsing og materielle goder kom også med slik en taradisjonell jul ,skal være =)

Poenget mitt var og få folk til og tenke litt over dette faktumet med "blasfemien" som er så oppunder dagen og oversett.

Lenke til kommentar

I vår familie feirer vi solsnu. Det er den 21. desember så vi feirer også julen den 21. Da kler vi oss i gule klær og gir verandre gaver. Vi spiser egg og bacon da eggeplommen er et symbol på sola. Jeg tror ikke dette er så vanlig, men er det noen andre som feirer på en lignende måte?

Lenke til kommentar
Jeg for min del syns den gylne regel er noe som er vært og leve etter, eller i det mistste strekke seg etter, men det alene får meg ikke til og ville være kristen og heller ikke kalle meg det.

De fleste religioner har den gyldne regel og er ikke noe kristendommen har patent på.

post-166353-1230416345_thumb.jpg

Lenke til kommentar
I vår familie feirer vi solsnu. Det er den 21. desember så vi feirer også julen den 21. Da kler vi oss i gule klær og gir verandre gaver. Vi spiser egg og bacon da eggeplommen er et symbol på sola. Jeg tror ikke dette er så vanlig, men er det noen andre som feirer på en lignende måte?

Høres gøy ut =) Du kan vøre stolt over å ha en famlie som tør og gjøre noe nytt =) Jeg hadde aldrig fått til noe slikt så se på degselv som heldig!

De fleste religioner har den gyldne regel og er ikke noe kristendommen har patent på.

post-166353-1230416345_thumb.jpg

Nei sant, der er vi inne på den patent biten igjenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...