Gå til innhold

Trenger Tilbakemeldinger til min spiseplan


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Etter nyttår så vil jeg omlegge kostholdet mitt til dette:

 

Måltid 1(Morgon): 100-150g Havregryn, 3-5dl melk, 30g whey, Mineraler, fett

Kcal: 600 Prot: 50 Karb: 80,4 Fett: uvist

 

Måltid 2(lunch): 2 grovbrødskiver m/div Pålegg, 30 g Whey, 3 dl melk

Kcal: 342 Prot: 45 Karb: 76,16 Fett: 4,84g

 

Måltid 3(Lunch): 1 boks Mager kesam/2 yoplaityoughurt , 3 dl melk, 1 frukt, 70g chillinøtter

Kcal: 424 Prot: 46/36 Karb: 47.3 Fett: 33,30

 

Måltid 4(Middag): hva som er – 400g (Kyllingfillet, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, karbonadekjøttdeig) 150-200g Brun ris

Kcal: Ca 600 Prot: ca 50 karb: ca 50 Fett: ca 20

 

Måltid 5(Før trening): 40g rosiner eller 1 banan og 1 kopp kaffe.

Kcal: 119,6 Prot: 1,28g Karb: 27,72g Fett: 0,2g

 

Måltid 6(Etter trening): 40g rosiner eller 2 bananer, 60g proteiner, 3-5dl melk

Kcal: 353,6 Prot: 46,88g Karb: 32,52g Fett: 4g

 

Måltid 7(Kveld): Kvelds: 30g proteiner, 5dl melk.

Kcal: 282 Prot: 39,3g Karb: 26,4 Fett: 2,4g

 

 

Kcal: 2821.2 = ca 3000kcal – Prot: 279.18 = ca 250 – Karb: 340.5 = ca 360 – Fett: ca 72

 

Skal brukes i offseason(bulk).

 

Så det jeg lurer på, er om at dere trur det sånn ca stemmer, det jeg har rekna ut? Eller er det helt feil.?

Og om det er greit liksom?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Etter nyttår så vil jeg omlegge kostholdet mitt til dette:

 

Måltid 1(Morgon): 100-150g Havregryn, 3-5dl melk, 30g whey, Mineraler, fett

Kcal: 600 Prot: 50 Karb: 80,4 Fett: uvist

 

Måltid 2(lunch): 2 grovbrødskiver m/div Pålegg, 30 g Whey, 3 dl melk

Kcal: 342 Prot: 45 Karb: 76,16 Fett: 4,84g

 

Måltid 3(Lunch): 1 boks Mager kesam/2 yoplaityoughurt , 3 dl melk, 1 frukt, 70g chillinøtter

Kcal: 424 Prot: 46/36 Karb: 47.3 Fett: 33,30

 

Måltid 4(Middag): hva som er – 400g (Kyllingfillet, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, karbonadekjøttdeig) 150-200g Brun ris

Kcal: Ca 600 Prot: ca 50 karb: ca 50 Fett: ca 20

 

Måltid 5(Før trening): 40g rosiner eller 1 banan og 1 kopp kaffe.

Kcal: 119,6 Prot: 1,28g Karb: 27,72g Fett: 0,2g

 

Måltid 6(Etter trening): 40g rosiner eller 2 bananer, 60g proteiner, 3-5dl melk

Kcal: 353,6 Prot: 46,88g Karb: 32,52g Fett: 4g

 

Måltid 7(Kveld): Kvelds: 30g proteiner, 5dl melk.

Kcal: 282 Prot: 39,3g Karb: 26,4 Fett: 2,4g

 

 

Kcal: 2821.2 = ca 3000kcal – Prot: 279.18 = ca 250 – Karb: 340.5 = ca 360 – Fett: ca 72

 

Skal brukes i offseason(bulk).

 

Så det jeg lurer på, er om at dere trur det sånn ca stemmer, det jeg har rekna ut? Eller er det helt feil.?

Og om det er greit liksom?:)

 

 

 

 

 

ook, takk for svar:)

 

Jeg veier nå 80kg og er 1.73 ca..

 

Jeg tenker nå og begynne bulkinga rett etter nyttår frem til ca 2 månder før sommer, da vil jeg inn i en deff;D

 

Eller kanskje jeg bare skal begynne å deffe? Har en go del, fett på kroppen som må bort! Men vil også ha litt mer muskler før jeg deffer, hva gjør jeg?:)

Lenke til kommentar

Hah, leste det som "dag1, dag 2, dag 3" og trodde du skulle få i deg 3k kalorier i uka her jeg :p ble nok en for mye pils i kveld ja.

 

Vent med deffen før sommer sesongen kommer nærmere du, optimal nedgang er max på 1 kg i uka (+ 2/3 kg i vannvekt den første uka). Og regner vel med at du ikke vil ned 25 kg+ før sommern :p

 

Du får i deg nok proteiner på bulken, det er bra. Kcal inntaket er heller ikke for høyt, selvom det kan økes litt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Så det jeg lurer på, er om at dere trur det sånn ca stemmer, det jeg har rekna ut? Eller er det helt feil.?

Og om det er greit liksom?:)

på treningsdager kan du legge på 5-600 kcal ekstra, for det er omtrent hva du bruker av energi når du trener, alt etter hvor lenge økten varer. hvis du trener i 2 timer så kan du fint bruke oppmot 1000 kcal bare på økta. og så bør du ta noe raske kalorier etter trening, og en time etter det igjen tar du et stort måltid, eventuelt gainer. Kroppen er så mottakelig for næring etter trening at det er sykt, jeg vet dette da jeg har diabetes og etter treningen så suger kroppen inn alt den får, blodsukkeret bare faller selv med den minste dose insulin. jeg ville definitivt valgt pulverform rett etter trening, og heller ta et stort måltid en time etter.

Lenke til kommentar

Blir det ikke litt ensidig å spise det sammen i mage måneder?

 

Det jeg tenker er at du må ha en sinnsyk vlijestyrke/selvdisiplin som du skal gidde dette kostholdet i helt frem til sommeren. Det er ensidig med bare en meny over så lang tid så jeg snbefaler at du ser på litt valgmuligheter. Dessuten burde du ha noen tanker om hva du kan spise om du må kjøpe mat, har dårlig tid til å spise osv. Dessuten bør du beregne at du skal være litt sosial utenom trening også, denne spiseplanen åpner ikke for det...

 

Angående selve spiseplanen din

Ikke drikke vann i det hele tatt? Du burde ikke heller bytte ut noe av melken med vann da?

Mye bananer og rosiner, de gir en veldig kjapp blodsukkerstigning og det gjør at du blir fort sulten igjen og får en større apetitt, kanskje du kunne byttet ut det etter trening med et eple for eksempel som har en mye med moderat blodsukkerstigning og heller droppet kveldsen?

 

Vær obs på at i melk har du fettsyrer som danner transfett, ikke så mye riktig nok, men litt. Pass på at du i så fall får i deg magre meieriprodukter i mindre mengder enn hva du har sett for deg(3 glass om dagen er anbefalt, da telles ost, kesam, yoghurt osv med). Det positive med meieriproduktene i forhold til vekt er at du faktisk ikke tar opp alt fetter på grunn av kalsiumet.

 

Bare noen tanker

Lenke til kommentar
Mye bananer og rosiner, de gir en veldig kjapp blodsukkerstigning og det gjør at du blir fort sulten igjen og får en større apetitt, kanskje du kunne byttet ut det etter trening med et eple for eksempel som har en mye med moderat blodsukkerstigning og heller droppet kveldsen?

Er ikke dette helvettes posetivt når man skal bulke da? Jeg sliter å få i meg nok når jeg bulker så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...