molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei @ Dere som kan dette her med conky skikkelig, kan jo poste configs med screenshots som det er gjort på andre forum ? Frode Kjempe tråd for conky Endret 23. desember 2008 av molland Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Siden det spørres mye om conky i diverse tråder, så er det kanskje ikke så dumt å opprette en slik tråd. Som kjent så har man mange muligheter med conky. Jeg har inntrykk av at de fleste bruker conky for å få forskjellig informasjon rett på skrivebordet. Greit nok det, men jeg har aldri et tomt skrivebord foran meg og derfor har jeg ikke bruk for det. Istedenfor bruker jeg dzen2 til å vise informasjon fra conky. På den måten får jeg en slags "status-bar" øverst som er veldig plassbesparende, men som har plass til mye informasjon: Min ~/.conkyrc (som er uvanlig rotete ettersom at alt skal være på kun èn linje): update_interval 1.0 TEXT ^fg(E0FFFF)$mpd_elapsed/$mpd_length $mpd_artist - $mpd_title ^fg(#347235)^i(/home/<bruker>/.xmonad/xbm8x8/net_down_03.xbm) ${downspeed eth0} ^fg(#7E2217)^i(/home/<bruker>/.xmonad/xbm8x8/net_up_03.xbm) ${upspeed eth0} ^fg(#657383)^i(/home/<bruker>/.xmonad/xbm8x8/cpu.xbm) $cpu% ^fg(#5E7D7E)^i(/home/<bruker>/.xmonad/xbm8x8/mem.xbm) $memperc% ^fg(#E0FFFF)${time %a, %d, %H:%M:%S} Merk også at ^fg() og ^i() er spesialtegn for dzen2, ikke for conky. For å vise informasjon fra conky i dzen2 kjører jeg følgende kommando: conky | dzen2 For øvrig finner man mange eksempler her: http://conky.sourceforge.net/screenshots.html Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ventet på denne tråden Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Hei Mitt problem : Jeg får ikke endret noe i conky'en, fått den til å starte auto med oppstart, har fått config av shoop! men selv om jeg bytter den som ligger i home mappa mi med den, så starter den som "normalt" altså standard utgaven. Det jeg lurer på, ser den feil i den og går til den som ligger i /etc/conky/conky.conf? Frode Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du har renama conky.conf til .conkyrc? Prøv å starte conky i terminalen med: conky --config=sti_til_config_fil Står også i hjelpe fila. (conky --help) Det du gjør da er å tvinge den til å bruke en gitt config fil. Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) hei blir det da conky --config= /home/frode/conkyrc <-- blir det sånn da? EDIT : Er det noen som har hele conkyrc (conf fila) til låns sånn att jeg bare bytter hele fila og ikke kun deler av innholdet (tror det kan være feil der) frode Endret 22. desember 2008 av molland Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 NB: .conkyrc er ikke den samme filen som conkyrc Men uansett, bare bruk tab completion når du skriver inn filstien så vet du at du ikke skriver inn feil. Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Dette får jeg når jeg skriver conkyrc i terminal, for meg så starter den jo i feil mappe da? Conky: /etc/conky/conky.conf: 54: no such configuration: 'addr' Conky: /etc/conky/conky.conf: 55: no such configuration: 'mails' Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Vennligst ta med kommandoen du skriver inn (nøyaktig slik du skriver denn inn) og all output når du har slike problemer. Mest sannsynligvis har du skrevet inn noe galt. Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Skriver conky i terminal som vanlig bruker (ikke root) Conky: use_spacer should have an argument of left, right, or none. 'no' seems to be some form of 'false', so defaulting to none. Conky: /etc/conky/conky.conf: 54: no such configuration: 'addr' Conky: /etc/conky/conky.conf: 55: no such configuration: 'mails' Conky: desktop window (1e00034) is subwindow of root window (67) Conky: window type - normal Conky: drawing to created window (0x4200002) Conky: drawing to single buffer Denne meldingen kommer da samt att conky starter basic delen Frode Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Og hva sier ls -a | grep conky (i hjemmemappen din)? Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 [frode@localhost home]$ ls-a | grep conky bash: ls-a: command not found [frode@localhost home]$ Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ls -a, ikke ls-a Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 [frode@localhost home]$ ls -a | grep conky [frode@localhost home]$ Dette står det da Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Med hjemmemappen din mente jeg brukerens hjemmemappe, dvs /home/brukernavn (alternativt ~/ ). Det er den du starter opp i når du starter et nytt shell. Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 [frode@localhost ~]$ ls -a | grep conky conky.conf~ conkyrc conkyrc~ conkyrc.save minconky [frode@localhost ~]$ Nå da? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Der har du svaret på hvorfor conky ikke laster den konfigurasjonen du vil at den skal. Som sagt gjentatte ganger, filen skal hete .conkyrc ! (vennligst legg merke til punktumen før conkyrc) Endret 22. desember 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 TAKK! Beklager att jeg ikke så punktumet tidligere poster.. Trodde det var møkk på skjermen. Nå fikk jeg starter shoop! sin config, men det manglet selve infoen, men det kommer vel etterhvert Frode Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hmm.. min conky: # Create own window instead of using desktop (required in nautilus) own_window yes own_window_type override own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager # Use double buffering (reduces flicker, may not work for everyone) double_buffer yes # fiddle with window use_spacer yes use_xft yes # Update interval in seconds update_interval 2.0 # Minimum size of text area # minimum_size 250 5 # Draw shades? draw_shades no # Text stuff draw_outline no # amplifies text if yes draw_borders no uppercase no # set to yes if you want all text to be in uppercase font Bitstream Vera Sans Mono:size=8 # Stippled borders? stippled_borders 3 # border margins border_margin 9 # border width border_width 10 # Maximum width in pixels maximum_width 287 # Default colors and also border colors, grey90 == #e5e5e5 default_color white own_window_colour brown own_window_transparent yes # Text alignment, other possible values are commented #alignment top_left alignment top_right #alignment bottom_left #alignment bottom_right # Gap between borders of screen and text gap_x 1 gap_y 16 # stuff after 'TEXT' will be formatted on screen TEXT $color ${font Purisa:size=50} ${time %H:%M}${font Bitstream Vera Sans Mono:size=8} ${font Purisa:size=18}${time %A %d}/${time %m}-${time %Y}${font Bitstream Vera Sans Mono:size=8} ${color 000000}SYSTEM ${hr 2}$color $nodename $sysname $kernel on $machine Uptime: $uptime $alignr $user_number user(s) logged in ${color 000000}CPU ${hr 2}$color ${freq} MHz $cpubar ${cpugraph 000000 704214} ${color 000000}MEMORY / DISK ${hr 2}$color RAM: $memperc% ${membar 6}$color Swap: $swapperc% ${swapbar 6}$color Root: ${fs_free /} ${fs_bar 6 /}$color Preload: ${fs_free /media/Preload} ${fs_bar 6 /media/Preload}$color ${color 000000}WiFi NETWORK (${addr wlan0}) ${hr 2}$color Down: $color${downspeed wlan0} k/s ${alignr}Up: ${upspeed wlan0} k/s ${downspeedgraph wlan0 25,140 000000 704214} ${alignr}${upspeedgraph wlan0 25,140 000000 704214}$color Total: ${totaldown wlan0} ${alignr}Total: ${totalup wlan0} Inbound:${tcp_portmon 1 32767 count} Outbound:${tcp_portmon 32768 61000 count}${alignr}Total: ${tcp_portmon 1 65535 count} ${color 000000}WIRED NETWORK (${addr eth0}) ${hr 2}$color Down: $color${downspeed eth0} k/s ${alignr}Up: ${upspeed eth0} k/s ${downspeedgraph eth0 25,140 000000 704214} ${alignr}${upspeedgraph eth0 25,140 000000 704214}$color Total: ${totaldown eth0} ${alignr}Total: ${totalup eth0} Inbound:${tcp_portmon 1 32767 count} Outbound:${tcp_portmon 32768 61000 count}${alignr}Total: ${tcp_portmon 1 65535 count} Lenke til kommentar
Smif Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Min: background yes use_xft yes xftfont Terminus:size=8 xftalpha 0.8 out_to_console no update_interval 2.0 total_run_times 0 own_window no double_buffer yes minimum_size 1000 5 draw_shades yes draw_outline no draw_borders no stippled_borders 8 border_margin 4 border_width 1 default_color white default_shade_color black default_outline_color white alignment top_left gap_x 10 gap_y 10 no_buffers yes uppercase no cpu_avg_samples 2 net_avg_samples 2 override_utf8_locale no use_spacer yes TEXT ${color #ddaa00}Arch Linux ($kernel) / Openbox ${color slate grey}Date ${color }${time %a} ${color }${time %e %B %G} ${color slate grey}Time ${color }${time %H:%M} ${color slate grey}Uptime ${color }$uptime ${color slate grey}CPU${color #ddaa00} $cpu% ${color }${acpitemp}C ${cpugraph 20,130 000000 ffffff} ${color slate grey}Load ${color }$loadavg ${color slate gray}CPU freq ${color }${freq_dyn} ${color slate grey}Processes ${color }$processes ${color slate grey}Running ${color }$running_processes ${color slate grey}MEM ${color #ddaa00}$mem${color } / $memmax ${color slate grey}SWAP ${color #ddaa00}$swap${color } / $swapmax ${color slate grey}Highest CPU % ${color #ddaa00} ${top name 1} ${top cpu 1} ${color lightgrey} ${top name 2} ${top cpu 2} ${color lightgrey} ${top name 3} ${top cpu 3} ${color lightgrey} ${top name 4} ${top cpu 4} ${color slate grey}Highest MEM % ${color #ddaa00} ${top_mem name 1} ${top_mem mem 1} ${color lightgrey} ${top_mem name 2} ${top_mem mem 2} ${color lightgrey} ${top_mem name 3} ${top_mem mem 3} ${color lightgrey} ${top_mem name 4} ${top_mem mem 4} ${color #ddaa00}HDD I/O ${color slate grey}Read${color } ${diskio_read} $color0} $color${diskiograph_read 20,130 000000 ffffff} ${color slate grey}Write${color } ${diskio_write } $color0} $color${diskiograph_write 20,130 000000 ffffff} ${color slate grey}ROOT ${color #ddaa00}${fs_free /}${color } / ${fs_size /} ${color slate grey}HOME ${color #ddaa00}${fs_free /home}${color } / ${fs_size /home} ${color slate grey}BOOT ${color #ddaa00}${fs_free /boot}${color } / ${fs_size /boot} ${color #ddaa00}WLAN ${color slate gray}Essid ${color }${wireless_essid wlan0} ${color slate gray}Link qual ${color }${wireless_link_qual_perc wlan0}% ${color slate gray}Bitrate ${color }${wireless_bitrate wlan0} ${color #ddaa00}NET ${color slate grey}IP address ${color }${addr wlan0} ${color slate grey}Up ${color }${upspeed wlan0} kb/s ${upspeedgraph wlan0 20,130 000000 ffffff} ${color slate grey}Down ${color }${downspeed wlan0}kb/s${color} ${downspeedgraph wlan0 20,130 000000 ffffff} ${color #ddaa00}BAT ${color slate gray}Remaining ${color }${battery_percent C137}% ${color slate gray}Time left ${color }${battery_time C137} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå