Gå til innhold

Bildegalleri til Foto-dugnad #10: Norge ved Vintersolverv

Anbefalte innlegg

Her legger du inn bildet du har tatt ut i forbindelse med fotodugnad #10: Norge ved Vintersolverv.

Jeg repeterer reglene som omhandler postingen:

4. Du skal poste fra et bilde som dekker utfordringen.

5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side.

Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Andre kommentarer om utfordringen tas i diskusjonstråden.

Innleveringsfrist for de med digitalt utstyr er mandag 22.12.08 23:59:59; for de med analogt lørdag 27.12.08 23:59:59.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utsikt fra verandaen 20.12.08 kl 13:04. Stedet er Hamna i Tromsø og bildet er tatt i retning sør-vest.

hamna_21_12_08_13_04.jpg

Canon EOS 1000D m. 18-55 IS @ 18 mm, F3.5, Iso 800, rundt 1/20 sec, hånholdt, 7 bilder satt sammen i PT gui pro 8-0.2 for å få en videre vinkel. Beskjært og forminsket i Photoshop elements 7.0. Oppskarpet med Unsharp mask 0,3 pixel, 177%, threshold 2. Hvitbalansen beholdt som den kom ut fra kamera, lyset er veldig blått på denne tiden.

Lenke til kommentar

Skikkelig grisevær på sørlandet og julestemning er det definitivt ikke. Lyset var la oss si grått, og flatt, ingen skygger i det hele tatt.

Fant meg et sted, satt etpar gamle filtere på 50mm, da ble det dette resultatet:

post-107204-1229874050_thumb.jpg

bl 16

4 sek

Pola+ gradert gråfilter

Orginalen ble veldig blå, så for å få en litt bedre feeling satt jeg ned saturation.

Vurderte en S/H versjon istedet, men endte på denne.

:)

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Det ble et bilde av Tanum kirke på meg.

1/125s, f/5.6, ISO 400, 19mm

EOS 350D + Tamron 17-50mm f/2.8

Var litt tidlig ute, da bildet ble tatt kl. 13:03

Tom

Likte godt fargene i denne jeg...helt etter min smak. Jeg var ute på det nøyaktige tidspunktet, men hadde dessverre ikke kamera med, hadde så mye annet å bære på...(Kanskje det blir en reprise neste år.... :yes: , slik at det blir en fin tradisjon...)

RandiA

Lenke til kommentar
Her legger du inn bildet du har tatt ut i forbindelse med fotodugnad #10: Norge ved Vintersolverv.

Jeg repeterer reglene som omhandler postingen:

4. Du skal poste fra et bilde som dekker utfordringen.

5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side.

Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Andre kommentarer om utfordringen tas i diskusjonstråden.

Innleveringsfrist for de med digitalt utstyr er mandag 22.12.08 23:59:59; for de med analogt lørdag 27.12.08 23:59:59.

Tom

Lenke til kommentar
Hei.

Her er mitt bidrag. Sprang ut av døra for å rekke å ta et bilde. Jeg er heldig som har Christineparken i Bergen utafor døra.. Masse regn denne dagen for øvrig.

Det er ikke redigert annet enn crop.

Tatt med Nikon D90 klokka 13:04.

Flott bilde, mulig jeg aner en liten skjevhet...

RandiA

Like før sola snur over Jonsvatnet, i dag kl 13:10

Der traff du ganske bra ja....synes det var nokså grått i dag jeg...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...