L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Sett deg ned i sofaen. Åpne en øl og sett på Johnny Cash. Dette er nemlig ikke et vanlig prosjekt. Dette er et brukerstyrt prosjekt. Hver måned skal dere velge en komponent jeg skal gå til innkjøp av. Første måned er enkelt. Jeg har kjøpt en Samsung Spinpoint F1 1000GB SATA. Det jeg ønsker å få ut av dette når det er ferdig er en stillegående, men god pc. Det er et lite aber. Ingen av delene som kan velges skal koste over 2000kr. Med dette i tankene så står dere egentlig rimelig fritt til å velge ut hva jeg skal kjøpe som det neste. Jeg reserverer vetorett hos meg selv selvsagt. Ser for meg en nominasjonsrunde først, etterfulgt av en poll. Denne pollen kan alle stemme på og jeg må bøye meg i støvet og kjøpe det flertallet ønsker. Husk likevel at målsetningen er en stillegående, men over gjennomsnittet god pc. La lekene begynne! Dette er kommentar-, nominasjons-, og diskusjonstråden Hovedtråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1046770&hl= Endret 12. desember 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm, dette kan bli morsomt :!: Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Artig! *dra frem drømmePC listen* Hihi, neida. Men du burde vel se på om ting passer da. Slik som at om det blir stemt frem SLi eller CrossFire og at størmforsyning støtter det, att RAMen passer til hastigheten på kortet og slikt? Skal følge med på det som skjer her hvertfall. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Etter hvert som enkelte komponenter blir valgt så låser vi oss jo til et spor da. Velger vi et socket 775 med plass til DDR2 så er det Intel-prosessor og slik ram vi må se på. Men foreløpig er alt åpent. Ang. CF/SLI så har jeg jo satt en cap på 2000kr per så da må det komme etter hvert eller noe edit: Og som nevnt har jeg ilagt meg selv full vetorett om det kommer forslag som rett og slett ikke går. Endret 12. desember 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kan jo kjøpe ett skjermkort per gang da. Så blir det under 2000kr per stykk. Hehe. Men om den skal vere stillegående, er det mulighet for å foreslå vannkjøling fra statene? Kan vere mulig å sette sammen noe bra til under 2000, hvertfall om dollaren går ned bitte litt... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hva synes folk jeg skal begynne med da? Personlig så synes jeg det er greit å begynne med HK først for da låser jeg sokkel, minne osv. Fått et forslag om Gigabyte GA-EP45-UD3P. Virker som et greit valg på meg, men hva mener dere? Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Er vell greit å starte med et grunnlag, altså et kabinett : p ? For om du starter med HK, så neste mnd ram, neste der igjen osv, så kommer pcen til å bli veldig utdatert innen du kommer til feks DVD-rom : p Er snakk om 6-9mnd dette, kommer ann på hvor mye som skal velges. Endret 12. desember 2008 av zanettii Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg liker idéen, men én liten hake ved den er at når du når den n'te kompononten er den første komponenten n mnd gammel. Dvs når du er ferdig er de første delene begynnt å bl utdatert.. Med unntak av kabinett, selvsagt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Har tastatur, mus og optisk drev jeg skal slakte så det er tross alt bare kjernekomponentene som trengs. Og i og med at jeg ikke legger meg høyere i pris så unngår jeg de mest sinnsyke og råeste modellene uansett. Derfor anser jeg det ikke som noe problem egentlig Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 asus p5q pro/deluxe må opp på din liste. Ellers ett artig prosjekt som skal følges med på! Har du noen planer bortsett fra og skru sammen pcen? Kan vi komme med forslag til modding? Hva med vannkjøling? Kan sponse deg med en dobbel radiator i januar om ønskelig dersom du går for vannkjøling ? Skal bare bli ferdig med mitt eget prosjekt først. Setter en skrue på att du sprekker og kjøper mer enn en del per mnd ! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Vannkjøling er noe som må vurderes. Målet er å få klokket litt også. Men nå har ikke jeg klokket noe siden socket A og blyant-trikset da. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Fikk akkurat en gladnyhet, men den trenger litt hjelp av dere. Jeg har fått inn noen ekstra kronasjer. Så kan derfor bestille 2 ting for inntil 4000kr tilsammen og jeg vil ha det avgjort hva som blir bestilt innen søndags kveld klokken 2244. Hva mener dere bør komme på plass nå? Kabinett og psu? HK og prosessor? Velger dere HK og CPU har jeg et lånekabinett jeg kan sette det oppi foreløpig og nødram. Må innrømme at det jeg har mest lyst til å kjøpe er HK og CPU denne gangen. Hjelp meg å velge! Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Gå for kabinett og PSU Lars, etter nyttår kommer det sikkert ett eller to bra tilbud på både HK og CPU. Vi regner vel alle med att når AMD slipper sine nye cpuer så kommer prisene til og falle. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Enig med mreinha. Gå for PSU og kabinett nå, og vent me resten til over nyttår. Her er forøvrig mine forslag til kabinett og PSU: Kabinett: CoolerMaster Cosmos S PSU: Thermaltake Toughpower 850W Endret 13. desember 2008 av haakonmt Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Cosmos S og Mist 1000W Og vist du har penger til over kan du slenge med en Noctua NH-U12P Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Nei, skal det være stille må du ha et Antec P182 kabinett, med en Corsair PSU. Men dersom hver enkelt del kan koste inntil 2000 kroner blir det jo en litt annen sak. Tror jeg ville vektlagt de forskjellige komponentene på en litt annen måte slik at du ikke får en hdd til 2000 kroner og et hk til samme pris (hk er mye viktigere). Evt. dyrere skjermkortløsning og billigere hk/ram/hdd etc. I tillegg er det mange gode produkter som ikke koster så mye som 2000 kroner men med dette som tak vil nok mange foreslå de som ligger nærmest grensa uansett. edit: Ser du har kjøpt hdd alt, men brukte det som et eksempel. Endret 16. desember 2008 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Stenges etter trådstarters ønske. Prosjektet er lagt på is inntil videre, og man ønsker å unngå unødige bumps. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg