Gå til innhold

Hvem kan fikse headsettet mitt? (repost)

Anbefalte innlegg

Jeg har et par Technics RPDJ-1210 hodetelefoner. Jeg kjøpte de en gang i tiden for å bruke til DJ bruk og de fungerte vel så bra intill jeg merket at det ene øret begynte å surre når jeg flyttet på "øret"/vippet den opp og ned og til slutt virket de bare når jeg hadde de i en bestemt posisjon. Nå virker det ikke i det hele tatt. Med "vippe på øret" mener jeg selve lydmodulen som er festet til en bøyle.

Jeg har ikke planer om å prøve å fikse det selv i det hele tatt, men jeg vet jo at det ikke er headsettet som er ødelagt. Det er sikkert en kabel som har røket. Jeg betale jo nesten 2 lapper for headsettet og det er helt nydelig lyd i det. Men er litt keen på å få det i gang igjen :p SÅ: jeg lurer på om dere har noen anbefalinger til hvor jeg kan henvende meg for å få fikset skaden? Mot betaling selvsagt. Typ et verksted eller en privatperson som har lyst til å ta jobben. Noen av dere kanskje? Det må være i Oslo/Drammen og omegn.. Klarer jo å komme meg steder men gidder ikke gjøre en skikkelig roadtrip ut av det :p

technics-rpdj1210.jpg

Slik ser altså headsettet ut!

Takk, håper dette medfører til noe nå som jeg endelig gadd å ta tak i det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg, så ville jeg tatt kontakt med en vidregåendeskole, som har elektrolinje. Prøv å ta noen telefoner og hør med lærere om de er intressert i dette som en elev oppgave Spør om pris

Endret av Zeph
Fjerna unødig sitat.
Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg, så ville jeg tatt kontakt med en vidregåendeskole, som har elektrolinje. Prøv å ta noen telefoner og hør med lærere om de er intressert i dette som en elev oppgave Spør om pris

Hmm, bra forslag! Takk :) Ikke dum den nei.. De gjør det sikkert gratis også. Vil bare ikke at noen skal ødelegge det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fikse slik er latterlig enkelt. Hvem som helst som har sett en loddebolt kan gjøre det i søvne. vanskeligste er å skru opp hodetelefonene

Lenke til kommentar

Butikker som hifi klubben og hifi senteret (begge har butikk like ved tinghuset i Drammen) gjør dette for deg, men koster nok litt siden du ikke har kjøpt det der. Dunno how much, sikkert billigere på en VGS.

EDIT:

Hifi Senteret er rett ved siden av Tinghuset der omtrent. Hifiklubben litt nedover veien: http://www.hifiklubben.no/butikker/oestlandet/drammen.htm

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Fikse slik er latterlig enkelt. Hvem som helst som har sett en loddebolt kan gjøre det i søvne. vanskeligste er å skru opp hodetelefonene

Har du gjort noe liknende før? Er det eventuelt noe jeg tør å begi meg ut på? :p Det er ganske logisk hvordan man åpner headsettet så det tror jeg at jeg skal klare. Jeg kan sikkert få tak i en loddebolt, men ser helst til at noen andre gjør det..

Butikker som hifi klubben og hifi senteret (begge har butikk like ved tinghuset i Drammen) gjør dette for deg, men koster nok litt siden du ikke har kjøpt det der. Dunno how much, sikkert billigere på en VGS.

EDIT:

Hifi Senteret er rett ved siden av Tinghuset der omtrent. Hifiklubben litt nedover veien: http://www.hifiklubben.no/butikker/oestlandet/drammen.htm

Har kjennskap til Hi-Fi klubben i Drammen. De har hjulpet meg en del med å få hjemmekinoen til å fungere her i heimen. Jeg visste ikke at de holdt på med sånt småelektrisk rep-arbeid. Men takk for tipset! Jeg skal ta en telefon dit i morgen :)

- Aleksander

Lenke til kommentar

det er ikke bare bare alltid. selv om reparasjonen i seg selv ofte ikke er særlig teknisk så forværres det av at ledningene og koblingspunktene ofte er så tynne at det gjør det veldig vanskelig å arbeide med. mye kunnskaper trengs kanskje ikke, men en stødig hånd og rett utstyr er greit å ha. ikke så lett om du bare har en standard størrelse loddebolt tipp.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...