Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nylig hatt en idee om og begynne å forme ut et spill med handling i Norge.

Tviler på at jeg kommer veldig langt med det, men det er gøy og skrive historien og hvordan spillet skal bli. :)

Jeg poster ideen min her, sånn at dere kan si hva dere syntes om det.

Hvis dere har ideer til hva som kan endres/noe dere vil ha med så skriv det gjerne i tråden :wee:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Project Freedom

Story:

Norge isolerer seg fra resten av omverden, den enste kontakten de har med omverden er alt av mat og forsyninger som norge kjøper fra utland i nærheten av seg selv. Grunnen til isolasjonen var på grunn av frykten for et virus som hadde spredd seg i Nord Afrika. Verdensledere var i konflikt et halvt år og diskuterte å avisolere Afrika fra resten av omverdenen. Men de var forsent ute, viruset hadde så smått spredd seg videre oppover mot Asia og innover mot kysten av Italia, folk anntok at det var flyktninger som hadde dratt via båt som hadde dratt med seg et tidelig stadiet av viruset. Europa ble fort lammet av skrekk siden viruset spredde seg så raskt som det gjorde, og land i nord begynte å isolere seg fra omverden. Amerika stengte alt av fly og båt veier og isolerte seg de også. Etter som at månedene gikk var store deler av asia og europa innfiltrert av viruset. Norge, Sverige, Dankmark, Island og USA var de eneste landene som rakk og isolere seg fra omverdenen. De drev handel med hverandre mens de slåss mot de hjerneløse hordene av zombier på grensene av landene. Og ettersom at dyr også kunne bli smittet av viruset var det sannsynlig fremdeles stor sjangs for at det kunne spre seg til Norge, Sverige og Danmark. Men land som Russland og Kina viste lite aktivitet etter å ha blitt rammer av viruset. Ingen viste hvordan viruset hadde oppstått og heller ikke hva som kunne foråsaket det. Viruset virket uhelbredelig og var både vann og luft båren. Alle mennesker og dyr i kontakt med viruset ville vise sterk aggresitivitet og nedsatt hjernekappasitet. Viruset virket tregt på mennesker og et tidelig stadiet av viruset var vanskelig og oppdage for bæreren av viruset og folk rundt dem.

Året er 2021, det er 10 år siden viruset spredde seg og Norge, Sverige, Danmark, Island og USA virker uinfisert. Mange dyr er blitt skutt og drept og Zombie hordene ved grensen har trukket seg innover mot Asia igjen. Alle venter de værste. Men en dag ankommer det et skip til Oslo med forsyninger. Alle mennesker og dyr blir testet og sjekket for viruset. Men ingen virker infisert. 10 dager etter at båten ankom har det vært opplyst om flere merkelige hendelser. Økt aggresitivitet hos flere har vært et stort problem, og den norske regjering mistenker det værste. Regjeringen bestemmer å samle alle i Oslo til en sjekk. Men noe gikk ikke som forventet. Midt i folke massen bryter det ut en slosskamp og politiet griper inn. Folkene i slosskampen blir sjekket for virus og fem av dem tester negativt. Det bryter ut panikk blant folkemengden og en av de infiserte angriper en politiman og biter han stygt.

Dette var grunnlaget for en ”zombie” revolusjon i Norge. Og siden viruset er luftbåren så har de aller fleste på plassen blitt infisert. Norge bryter ut i panikk og noen rømmer til Sverige og Danmark. Andre søker om å dra til USA, men alle får avslag.

Oslo blir fort befolket med kun Zombier og tørsten etter kjøtt øker for Zombiene. Horden av zombie drar fra Oslo og beveger seg sakte men sikkert videre innover i landet. Og en dag blir det observert en flok med zombier i Buskerud.

Norges helsevesen velger og finne en midlertidig kur. Men kuren de kommer frem til hindrer bare å bli infisert via luft, vann og lignende. Men direkte kontakt med et infisert legeme vil gi deg viruset. Norges helsevesen advarer derfor å ha noen åpne sår men å beskytte seg så godt som mulig. For hvis man skulle ha et åpent sår og være i nærheten av en infisert med kutt, skuddsår eller annen form for åpent sår, vil du ikke være immun mot viruset

Du velger å bli der du bor og heller kjempe mot dem, en å fly med halen mellom beina. Du og to kompiser pluss hunden din blir igjen for å prøve å søke svaret, prøve å finne en kur til dette viruset. Flere andre i Modum velger å bli igjen for å kjempe og de fleste samler seg på en plass, mens andre sprer seg rundt om i skogene.

 

Folk:

Main Chars. (Du skal ha mulighet til å velge en av disse seks som du selv skal løpe rundt med. + at du kan ha med deg 2 andre som er med deg på jakt og andre oppdrag, hvis du skulle trenge det.)

Thomas Johnsen – Tidligere legeutdannelse hvor han spesialiserte seg innefor mindre farlige virus og sykdommer. Er middels god i jakt, men jakter sjelden. Dårlig til å kjøre i terrenget og er lite flink med motorer. Data og kommunikasjon kan han heller ikke stort om. Jobber for øyeblikket som lege på ringerike sykehus. Går på ski når han har sjansen og er en god skiløper.

Arne Gulliksen – Jobber som data elektriker for militæret innefor avanserte forsvarsystemer. En røff kar som ofte er ute på jakt. Kjører selv terrengbil og kan litt om motorer og lignende, ingen ekspert innefor dette feltet. Men kan det grunnlegende for å kunne reparere en ødelagt motor. Liker seg lite på en 4 – hjuling eller moped/terreng sykkel. Går av og til på ski. Kan litt om medisin.

Tom Arnesen – Jobber for et lite firma som selger og lager data og GPS systemer til biler, jakt og tur. Jakter ofte selv og kan middels om kjøretøy. Liker seg best på toppen av en moped eller lignende. Går veldig lite på ski. Kan lite om medisin

Henrik Guldbransen – Arbeider som bil mekanikker i sitt eget firma. Dårlig på det tekniske innefor data utstyr, men er en ekspert på motor og biler. Jakter når han får sjansen men har går ofte på ski og er relativt god på det området. Kona er lege, så han vet en del om medisin

Lars Bråthen – Jobber som våpenmaker for eget firma. Han er den beste av de seks innefor jakt og kan det aller meste om våpen. Data og motorer er ikke hans sterke sider. Men han kan reparere en motor. Medisin kan han heller ikke stort om.

Ola Lobben – Jobber som husbygger ( trenger annet navn en husbygger.) og er middels god innefor alle grener.

Våpen:

- Hånd

- Øks

- Flasker

- Jernstenger

- Greiner/kvister

- Kniver (+ Campin sitt forslag)

- Jakt hagle

- Jakt rifle

- Militære våpen (diskuteres)

- Molotov Coctails

 

Oppgraderinger:

Du skal ha muligheten til å oppgradere hus, biler, våpen o.l. Jo bedre evnene dine er innenfor en spesiell gren vil gjøre oppgraderingene bedre. Si du er en mekanikker og oppgraderer bilen din, ville du kunne gjøre den raskere, bedre i terreng o.l.

 

Evner:

- Medisin (Raskere utvikling av motgift)

- Jakt (Flere strategier, andre alternativer.)

- Motor (Raskere biler, bedre i terreng)

- Våpenmaker (bedre våpen, større magasin)

- Tømmerhogst (Til bygging av hytter og lignende.)

- Verktøy (Hvor god du er til bruken av verktøy)

- Hus bygging (Hvor godt huset/hytta blir avhenger av hvor god tømmerhogst og verktøy evnen din er)

- Forsvarssystemer (utføres fra data osv. kombineres med våpenmaking, motor, husbygging og verktøy evner.)

- Teknologi (Du kan lage GPS, GPS til hunden, bli bedre i forsvarsystemer)

Jakt:

I tillegg til at du skal kunne kjøpe mat, skal du også skulle kunne jakte på vilt rundt om i skogene på furumo og andre steder i Modum. Du, hunden og de to vennene dine skal hjelpe deg under jakten og du kan gi dem strategiske possisjoner rundt i jaktområdet. Hunden din kan også sendes ut for å lete etter vilt. Men vær på vakt. Plutselig kan du bli overfalt av zombier mens du står på post under jakten. I starten vil du kun ha grunnleggende utstyr som: kart, kompass, hagle(i dårlig stand), rifle (i dårlig stand), hund uten noe sporingssytem (kan utstyres med GPS)

 

Jaktutstyr du har fra starten:

- Kart

- Kompass

- Kniv

- Litt mat

- Vann

- Walkietalkie

- Lommelykt

- Kikert

- Mobiltelefon

- Nattkikert

 

 

Zombie (oppførsel o.s.v):

Siden viruset nylig har kommet til Norge, har de fremdeles menneskelige trekk, og de er vanskelig og skille fra mennesker. Og siden Norges ungdommer nå fortiden løper rundt i tjukke jakker og det er de som påvirkes lettest av viruset, vil de kunne holde varmen når vinteren siger innover Norge. De fleste trekker innover mot skogene og holder sammen i puljer, mens andre flyr rundt på egenhånd i byer og andre små steder.

 

Kjøretøy/bevegelsesmetoder:

- Moped (bruk i terreng og vei, begynner med en moped i dårlig stand, kan oppgraderes)

- 4 hjuling (for bruk i terreng)

- Bil (forskjellige merker og typer for eksempel terreng biler eller sportsbiler.)

- Snøscooter (under vinters tider.)

- Ski (under vinters tider)

Avsluttende angrep:

Si du sloss mot en boss og både du og bossen har lite liv. Du har dårlig med ammo og vil gjerne gjøre det slutt på fyren. Her skal du da kunne bruke forskjellige angrep på forskjellige punkter på kroppen til motstanderen.

 

 

Skulle det være noe annet så send meg en PM eller kontakt meg via mail på:

[email protected]

 

Vi vil gjerne at alle som ønsker og delta i prosjektet vårt melder seg inn på forumet vårt, lagd av azzi777.

http://norgame.brightforums.com/index.php

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du har ett lite hull i plottet ditt.

de er jo ikke isolert, de kjøper jo forsyninger og mat fra utlandet?

jeg vil foreslå at de har isolert seg ved å lage en gigantisk defansiv mur rundt hele norge, gjerne dra hendelsen enda en del år fram i tid.

ha en annen type virus er vel cluet, zombie er så oppbrukt, hva med mutasjon?

en total defansiv mur rundt norge og koplett isolasjon vil skape villmark ellers i verden, hvor det ikke er sivilisasjon og litt skumlere, vil jeg tro.

kanskje også plassere spilleren på utsiden av muren og ha som mål å komme seg inn tilbake, som vil også skape muligheter for en oppfølger etter at han har kommet seg inn.

det er forsåvidt drastitske endringer i plottet jeg gjorde men :p

alt annet syns jeg var bra.

Lenke til kommentar

Ja, jo. Fult mulig det.

Og det med isloeringa skjønte jeg ble feil når de handlet mat fra utsiden. Men hvordan skulle Norge ellers overlevd med tenåringer som ikke veit hvordan det er å dra i avtrekkeren for å drepe et dyr eller lignende? Folk i denne tiden er uforberedt på viruset og har fremdeles de gamle behovene som de hadde før viruset, ikke sant? :wee:

 

Mutanter er jo også en mulighet. Men at zombier er oppbrukt veit jeg ikke.

Kanskje en blanding av mutant og zombie? :hmm:

Nei det blir kanskje litt drøyt. :p

Lenke til kommentar

Har jo sett Resident evil, escape from new york og i am legend.

 

Og det kommer jo til og bli en liten sivilisasjon der hvor de overlevende samler seg og bestemmer seg for å holde stand mot zombiene. Her kommer også poenget med verktøy, tømmerhogst og hus bygging. For å kunne oppgradere huset med spesial greier osv...

Feks. at du skal kunne sette ut turrets osv ved hjelp av motor egenskaper, våpenmaking og verktøy.

 

Jeg fikk også en idee mot å ha med spesielle "finishing moves" si at du sloss mot en boss og begge to har lite HP og du har lite ammo. Så skal du da kunne trykke en knapp (elns) som akktiverer det. Også skal du da velge hvor du skal angripe. Der skal det da bli en film scene etter hvordan du angriper. Veit at dette blir litt kopiert fra Fallout 3, men det hadde vært så fett å hatt med noe sånt.

Lenke til kommentar

Skal i hvertfall ta og jobbe videre med denne ideen.

 

Men nå trenger jeg et par forslag fra dere forumfolk, jeg trenger jo våpen som brukes på jakt.

Dette skal ikke være et skytespill hvor du flyr rundt med M16 og 12.7.

Du skal opprinelig kun ha våpen du bruker på jakt, rifler, halger, håndvåpen osv...

Hvis noen hadde orket og satt opp en liste med våpen som burde bli med hadde det vært flott.

 

Gjerne bil/moped merker også som kan brukes. (Eller noe lignende i hvertfall)

 

Hvis noen har andre forslag til endringer eller noe som burde legges til så bare fortsett å skriv inn her :)

Lenke til kommentar

Dette høres ut som noe!

 

Uansett, hva du gjør, ikke snakk med EA om dette... de vil bare voldta, melke, og fete opp med DRM...

 

EDIT: Hva med andre som må overleve? "kolonier" som reiser rundt, og prøver å finne steder de kan slå seg til ro, og holde seg sikre...

 

EDIT v2: Når det gjelder kjøretøy, dette er ikke et land som er på sitt beste, må være mye som skrangler på bilene, et par lause ting osv... Kanskje finne strøkne biler midt i en garasje i Oslo eller Stavanger, men jeg vil se straffa biler ;)

 

Og når man fikser dem, skinner de ikke... Fikser man dem, er det for at det skal gå an å kjøre på, ikke at de skal være fine uten riper...

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for at du, et godt stykke ut i spillet, møter noen fiender som du ikke kan drepe, så blir det en filmsekvens hvor du løper lenger og lenger inn i den mørke skogen. Plutselig roper en stemme "GOGO POWERRANGERS!" Så kommer det en gjeng med g33ker ut og redder deg, mens powerrangers sangen går i bakgrunnen!

 

OH YEAH!

Lenke til kommentar
De drev handel med hverandre mens de slåss mot de hjerneløse hordene av zombier på grensene av landene.

Her mistet jeg nesten interessen. Som en annen sa, zombier er oppbrukt.

 

Men en dag ankommer det et skip til Oslo med forsyninger.

 

Skulle ikke ha sakt Bergen istedenfor. Slik at det blir litt 1349-følelse (svartedauen).

 

 

Og så ser jeg du tar med bygging av hus og hytter. Hva er vitsen med det!? Det virker som om du vil ha et realistisk preg over dette spillet (Far Cry 2), så bygging av hus ville vell tatt ett år(?). Og du har ikke strøm fra strømverket(evt. du kunne ha muligheten til å lage et eget strømverk med hjelp fra bekken).

 

Det jeg prøver å si med det hus-greiene er at du må ikke gjøre et spill for komplisert ved å legge til unødvendige funksjoner.

 

BTW, virker som om du har blitt litt Fallout-inspirert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...