tomsi42 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Her legger vi inn bildene for dag 1 i foto-utfordringen Uke 50mm - mandag 8. desember 2008. Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Lykke til Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Da er jeg først ut Tittel på bildet er "50mm kutt" Exif finner man i bildet. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 I motsetning til førstemann her, har jeg ikke navn på mitt første bilde. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) eksamenslesing og prosjektskriving har begrenset mulighetene i dag. Ble dermed litt prøving på makro over lesestoffet. 2 dollar mellomring brukt, ellers er det ikke kroppet(burde nok ha gjort det litt ser jeg i ettertid, og kun litt endring i raw, wb, levels.. Edit: F/16 Lukker: ~5 sek Endret 8. desember 2008 av nbmofo Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Maritimt motiv no.1 "Kjølig" Litt blitskreativitet i kveldsmørke. Edit: la med exif. Endret 8. desember 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mitt første i konkurransen uke 50mm. Distorted perspective exif sitter fast inni bildet Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 En blanding av lite kreativitet og dårlig tid gjør at det bare blir et postkort fra meg på dag 1. Frykter at det blir flere slike dessverre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Shop til you drop. 1/160s, f/2.8, ISO 100 EOS 350D + Sigma 50mm f/2.8 Macro Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Brr.. kaldt ute i dag. Så det ble bare en kjapp tur utav bilen.. Hadde egentlig tenkt på bilder i "dagslys" hele uka, men jeg sov det bort så jeg måtte tenke ut hva jeg kunne fotografere som er belyst. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Brr.. kaldt ute i dag. Så det ble bare en kjapp tur utav bilen.. Hadde egentlig tenkt på bilder i "dagslys" hele uka, men jeg sov det bort så jeg måtte tenke ut hva jeg kunne fotografere som er belyst. Jeg synes det ble vellykket dette. Måtte se på det et par ganger før jeg skjønte hva det var for noe. Tom Endret 8. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Siden det er så jævlig kaldt prøver jeg meg med varme farger: f/4, 1/160, ISO 200 og en Sigma EF 530 DG ST på full styrke pekt opp i taket. Kun stilt opp fargemetning i Lightroom og eksportert med automagisk oppskarping for skjerm. Mistenker at det blir mye bilder med stor blender og/eller blitzbruk denne uka. Endret 8. desember 2008 av matsktsk Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Denne utfordringen kom som julkvelden på kjærringa på meg. Ble derfor en bit av en stjerne.. Lenke til kommentar
voffen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) En travel dag som medførte at mitt første bilde måtte tas inne. Er mitt første forsøk med 50mm og mener jeg fant en interessant vinkel i disse juletider... f/4, 0,8 sek, ISO 200, stativ Er cropet (er bortimot det eneste jeg kan i PS) Skulle ha dempet lyset i lykten men det får komme når jeg har lekt litt mer med PS... Endret 8. desember 2008 av voffen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nationalteatern - Plast's sång Jeg blir alltid litt ekstrad glad når jeg får til en Nationalteatern-låt. '70-tallets klassekamp fascinerer meg - den er så nær, og like vel så fjern og tilsynelatende komplett meningsløs i vår tid. Plast's sång, fra 1974, handler om klassereisen barn av tidligere tiders arbeiderklasse fikk muligheten til å legge ut på - takket være de liberale idealene de trodde de ønsket å bekjempe. På samme måte har dette bylandskapet, som jeg ser ut på fra kontorvinduet mitt, gjort en klassereise fra industri, via forfall, til nytt liv fjernt fra sine røtter. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Denne utfordringen kom som julkvelden på kjærringa på meg. Ble derfor en bit av en stjerne.. Kødder du nå! Jaja ;_; Iso 400 f/3.5 1/125 50mm Endret 8. desember 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) " He collects paper " Jeg blogger også om denne uken HER EXIF: 400D 1/25 F/2,8 430EX bouncet i taket Endret 8. desember 2008 av Mollenpriz Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Med manuell fokus og liten søker så er utfordringen å få bildet i fokus, spesielt i mørket. Dagens bildet ble dessverre noe uskarpt. Trikset er selvsagt å bruke LiveView og zoome inn på LiveViewen på noen detaljer og stille skarpt fokus ut fra det. Her er i hvertfall bildet, etter heftig korrigering av hvitebalansen, men akk så uskarpt. Exif, ISO200, 10 sec lukkertid, blender tror jeg var..... ett eller annet........... kanskje 2.8. Det blir ikke med i Exifen, siden det er et gammalt helmanuelt objektiv. Endret 8. desember 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vel, det ble bilder ute i dag, siden katta ikke var samarbeidsvillig. (Haha.) Kindereggfiguren i kinderkalenderen var heller ikke brukbar, så da gjenstod bare en tur i de mørke industriområdene som nå blant annet inneholder hotel cæsar... Dette ble vel det som er mest brukbart. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 I dag har jeg følt meg veldig lite kreativ. For det første kom jeg hjem fra skolen kl.5. Så skulle jeg spise, se på Top Gear, fikse macen og lese på en prøve jeg skal ha imorgen. Det endte med at jeg lina opp harddiskrekka i mac proen under lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå