Gå til innhold

Registrere lan som organisasjon


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og noen kamerater planlegger å begynne med å arrangere lan. Dette for å skape et fritidstilbud et par helger i året for ungdom. Vi mangler lokale, og fikk vite i dag av et av stedene vi har spurt, at vi ikke fikk leige siden vi ikke var en organisasjon.

 

Da kom jeg inn på tanken at det kanskje er lurt å opprette en organisasjon som arrangerer lanet. Da kan vi jo få medlemmer, som igjen resulterer i medlemsinntekter etc. Vi virker også mer seriøse ovenfor våre samarbeidspartnere.

 

Hva mener dere?

Er det et steg som kan være lurt å ta?

Er det noen viktige bakdeler som jeg ikke har nevnt?

Hvordan registrere organisasjon?

Hva, sånn helt konkret er fordeler/ulemper med å være en organisasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt et lurt skritt å ta. Bokstavelig talt behøver dere ikke registrere dere som en organisasjon for å være en organisasjon (dere kan like gjerne si at vi er en organisasjon med 3 medlemmer, som ønsker å arrangere LAN-partyer for andre), men det er mye enklere å få støtte til å arrangere om man er en ordentlig organisasjon/forening.

 

 

Ta en prat med Hyperion (www.n4f.no), så kan de hjelpe dere med alt som trengs. (og mens jeg er inne på det; også en fordel å melde seg inn i Hyperion, men det kan sikkert de informere bedre om).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...