Gå til innhold

Kvalitetsforskjell på Phottix og Canon batterigrep?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe batterigrep til Canon 40d. Prisforskjellen er stor og Phottix reklamerer med å ha minst like god kvalitet som Canon. Noen som har prøvd begge og kan si noe om byggekvaliteten, samt om funksjonene er de samme fullt ut? Eventuelt har lest test/sammenligninger og kan linke.. Synsing er også tillatt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe batterigrep til Canon 40d. Prisforskjellen er stor og Phottix reklamerer med å ha minst like god kvalitet som Canon. Noen som har prøvd begge og kan si noe om byggekvaliteten, samt om funksjonene er de samme fullt ut? Eventuelt har lest test/sammenligninger og kan linke.. Synsing er også tillatt ;)

Dette lurer jeg også på :hmm: Her er noen erfaringer fra et engelsk forum, men hadde vært fint om noen kom med egene erfaringer/bilder her.

http://photography-on-the.net/forum/showth...ghlight=phottix

http://photography-on-the.net/forum/showth...ghlight=phottix

Hiss

Lenke til kommentar

Takk for link. Ser ut til å være stort sett greie erfaringer, men noe rufs vedrørende batterikapasiteten.

Var stille her rundt dette. Tydeligvis ikke mange i Norge som tar sjansen på å prøve uoriginalt?

Klarte ikke vente på erfaringer så jeg har allerede bestilt, sammen med Cleon c8 remote controller. Skal gi en tilbakemelding her på grepet når jeg har fått det og fått testet litt. Kan sikkert ta litt tid før jeg får det ettersom det er førjulstid..

Lenke til kommentar

Joda,mange her som har handlet phottix her på forumet.

Batterigreppene er like og har samme funksjoner,har bra passform også.plastikken kan være av en litt dårligere kvalitet angående og tåle ytre påkjenninger.

Når det gjelder phottix sine batterier er dem oppgitt med mer amper,men oppleves og ha kortere bruks-sykluser mellom oppladninger.

Når det gjelder og bruke phottix sine produkter ser jeg ingen fare/problemer med det,har selv diverse produkter fra dem.

Lenke til kommentar
Takk for link. Ser ut til å være stort sett greie erfaringer, men noe rufs vedrørende batterikapasiteten.

Var stille her rundt dette. Tydeligvis ikke mange i Norge som tar sjansen på å prøve uoriginalt?

Klarte ikke vente på erfaringer så jeg har allerede bestilt, sammen med Cleon c8 remote controller. Skal gi en tilbakemelding her på grepet når jeg har fått det og fått testet litt. Kan sikkert ta litt tid før jeg får det ettersom det er førjulstid..

Bare hyggelig. Gleder meg til å høre tilbakemelding :dribble: Håper virkelig det faller i smak, har nødig lyst til å bruke 1500kr på et batterigrep..

Kjøpte du av Hong Kong trading (eller hva det nå var) på ebay?

Hiss

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har bestilt fra HK supplies jeg også. Hentelappen dukket opp i postkassa i dag, så om jeg rekker å hente i morgen før stengetid så har jeg forhåpentligvis varen i hus i løpet av kvelden i morgen.

Jøss det var raskt! Tror ikke jeg får min før i januar tipper jeg :hrm:

Jeg regner med at du gir oss ditt første inntrykk med en gang du har åpnet boksen? :p

Slapp du unna tollen du eller?

Lenke til kommentar

Batterigrepet ser ut til å være av god kvalitet. Står ikke noe tilbake for det som er orignalt til 400d iallfall (har hatt det tidligere. Nå har jeg aldri hatt BG-e2n i hendene så får ikke sammenlignet med det. Grepet virker veldig bra, knappene ser ut til å være av god kvalitet og virker som de skal. Vet ikke noe om batterilevetid enda, da jeg såvidt har fått brukt dette.

Den trådløse fjernkontrollen Cleon c8 har jeg ikke fått prøvd enda - men også den ser ut til å være av grei kvalitet. Den er litt stor, men ikke så stor som jeg fryktet. Skal skrive et par ord om begge deler senere når jeg har fått prøvd litt mer og har grunnlag for å si noe mer konkret. Vedrørende toll, så kommer vel det gjerne en stund etterpå så jeg vet ikke hvor mye det blir eller om jeg slipper det. Time will show ;)

Lenke til kommentar
Batterigrepet ser ut til å være av god kvalitet. Står ikke noe tilbake for det som er orignalt til 400d iallfall (har hatt det tidligere. Nå har jeg aldri hatt BG-e2n i hendene så får ikke sammenlignet med det. Grepet virker veldig bra, knappene ser ut til å være av god kvalitet og virker som de skal. Vet ikke noe om batterilevetid enda, da jeg såvidt har fått brukt dette.

Den trådløse fjernkontrollen Cleon c8 har jeg ikke fått prøvd enda - men også den ser ut til å være av grei kvalitet. Den er litt stor, men ikke så stor som jeg fryktet. Skal skrive et par ord om begge deler senere når jeg har fått prøvd litt mer og har grunnlag for å si noe mer konkret. Vedrørende toll, så kommer vel det gjerne en stund etterpå så jeg vet ikke hvor mye det blir eller om jeg slipper det. Time will show ;)

Det var bra, jeg gleder meg til å høre mer :dribble:

Får du lagt ut noen bilder av batterigrepet montert også kanskje?

-Hiss

Lenke til kommentar

Betalte for batterigrepet 17desember og pakken ble sendt dagen etterpå.

Gikk ned for å hente posten i sted og der lå det jammen meg en hentelapp gitt!

Med andre ord; det tok altså bare 8 dager å sende pakken fra Hong Kong til postkontoret mitt :wow:

Nå er jo postkontoret stengt men 29 desember kan jeg hente det :!:

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar

Fikk grepet i dag :woot:

Førsteinntrykket er svært positivt. Knapper og hjul kjennes gode ut, selv om de er bittelitt forskjellige fra knappene på kameraet. Gummien på grepet ser og kjennes litt anderledes ut enn den på selve kameraet, men føles like "grippy".

Det som overasket meg mest var ikke at det var lettere å ta portrett bilder, men at man også får et mye bedre grep om kameraet når man tar bilder horisontalt. Lillefingeren får et sted å hvile ;)

Har ikke fått brukt det så mye enda, men er kjempe fornøyd hittil!

Det eneste som er litt negativt er at hjulet (man bruker for å skru fast grepet til kameraet) har noen få mm slark. Dette er dog noe jeg ikke tenkte på etter at grepet var skrudd fast. Da sitter også grepet som limt til kamerahuset :yes:

Slenger ut et bilde her så folk som lurer kan se hvordan det ser ut på kameraet.

post-144855-1230587432_thumb.jpg

Har flere bilder om det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med moms/toll om jeg bestiller et sånt batterigrep? Måtte du/dere som har bestillt et betale mye?

Og et spm til...har dette phottixgrepet akkurat samme funksjoner som et originalt grep fra canon? Er ikke noe delay når du trykker på utløseren på grepet? Og det går å trykke deutløseren halvveis ned for å autofokusere?

Er dette grepet som er til min 400d?

:blush:

Endret av vikingfjord
Lenke til kommentar
Hvordan blir det med moms/toll om jeg bestiller et sånt batterigrep? Måtte du/dere som har bestillt et betale mye?

Og et spm til...har dette phottixgrepet akkurat samme funksjoner som et originalt grep fra canon? Er ikke noe delay når du trykker på utløseren på grepet? Og det går å trykke deutløseren halvveis ned for å autofokusere?

Er dette grepet som er til min 400d?

:blush:

Det skal fungere på eksakt måte som originalen og du får auto fokusering,men ville vært litt mer skeptisk til batterigrep med innebygde batterier en et som du kan sette inn løse orginale batterier.

Mva og toll for dummies.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

@ vikingfjord: Jeg har ikke prøvd det originale grepet til canon, men som nautica skriver så skal det fungere helt likt.

Det er ikke noe delay når du trykker ned utløseren, og utløserknappen fungerer på akkurat samme måte som utløserknappen på kamerahuset.

Herhar du et phottix-grep inkludert to batterier som skal passe ditt kamera. Tror kanskje jeg heller hadde gått for en slik en istedenfor det oppladbare du linker til.

Tenk hvis batteriet plutselig slutter å fungere, da kan du jo ikke bruke det lenger :wow:

Når jeg fikk mitt så ble jeg litt overasket over at det ikke hadde blitt sendt i en eske. Grepet lå inni en boble-konvolutt og var pakket inn i hardplast med bobleplast rundt.

Om du skal bestille, så hadde jeg nok krysset av på "Optional shipping insurance" (koster et par $ ekstra) bare for sikkerhets skyld ;)

Lenke til kommentar

Hei,

kjempetips i denne traaden. Eg har alltid vurdert et batterigrep til mitt 30D, men det var vel dyrt. No har eg bestilt ett batterigrep for 540,- inkl frakt, to batteri for ca.150,- inkl.frakt pluss et veldig impulsivt kjoep av ei traadlaus fjernstyring for min 580EX blits. Satser paa at alt gaar smertefritt.

Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...