Psychotron Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Venstre har tidligere åpnet for utdeling av heroin, nå sier også Bjarne Håkon Hanssen at han mener dette er riktig vei å gå. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Har ikke tid til å utdype hva jeg mener om dette nå, men tror det kan være interessant å se hvordan dette kommer til å gå i Sveits: http://www.swissinfo.org/eng/front/Swiss_t...mp;sid=10032560 Endret 1. desember 2008 av Rodion Raskolnikov Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ja! la skattebetalerne betale for at folk skal få sin quick fix... HELL NO! 95% av de som driver med dop valgte frivillig å prøve det så jeg mener det er deres egen skyld Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Egentlig så trur eg at dette kanskje kan være ein god ide. Har ikkje tenkt så mykje på det, men det er vell fort sannsynlig at det totaltsett kan være mykje billigare og enklare og berre gi rusavhengige heroin på resept. Eg trur at det vil kunne føre til mindre kriminalitet og frigjere resurssar til politiet som dei kan bruke på andre ting. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg mener at man burde dele ut heroin på resept. Det kommer til å bli mindre kriminalitet og færre overdoser. Staten burde likevell satse mer på avrusningsklinikker, heroin på resept burde først komme inn i bildet når andre tiltak feiler. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg er litt usikker på denne. Jeg tror ikke staten går å kjøpe av den lokale dealeren på plata, så blir nok ikke så dyr heroin. Dermed mye mulig at vi vil få lavere utgifter pga de narkomane å i tilleg mindre kriminalitet. Skal dog vites at når jeg tenker på ting som dette tenker jeg kun økonomi og samfunn eklsudert de som lager problemene. Endret 1. desember 2008 av Bobbylove Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg er litt usikker på denne. Jeg tror ikke staten går å kjøpe av den lokale dealeren på plata, så blir nok ikke så dyr heroin. Dermed mye mulig at vi vil få lavere utgifter pga de narkomane å i tilleg mindre kriminalitet. Lavere utgifter på hva? Jeg mener også dette er en god ide, når du først er kommet til heroin er du virkelig ute å kjøre. Folk som starter med dop hadde neppe planlagt at det skulle gå så langt. Dessuten er det nok bra for samfunnet generelt, mindre kriminalitet, overdoser, heroin dealere, etc. Heroin koster vel ca nada og fremstille også, så dette er win/win. Så klart skal dette kun nyttest når alt annet feiler. Edit: Kan ikke tro at noen kommer til å tenke ting som: "nå kan vi få heroin av staten, på tide å begynne!". Endret 1. desember 2008 av QBab Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Utgifter alle tunge narkomane gir et samfunn. Skjønner ikke helt hva du ikke forstår? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Rart at et liberalt parti vil ha statlig innblanding. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg ser for meg at det blir som når sjefen gir oss åpen bar på julebordet - alle drikker mer enn de hadde gjort om de betalte selv. Med det mener jeg at dersom narkomane får gratis heroin av oss (skttepenger) vil de alikevel kjøpe egne skudd og dermed ende enda lenger ned i gjørma fordi de bruker mer enn de ville gjort sånn det er i dag. Jeg godtar heller at dobbelt så mye skattekroner blir brukt til avrusningsklinikker enn å betale for dop via skattekroner Hva sier det om vårt syn på narkotika? Er ikke det å kjøpe dop for skattekroner det samme som å indirekte legalisere, eller i alle fall endre vårt syn på narkotika? Skal vi kjøpe sprit til alkoholikerne og tobakk til røykerne også? Hvor går grensen for hva skattebetalerne skal "sponse"? Dette er en vanskelig problemstilling som vil skape mer problemer enn det løser mener jeg og det burde ikke gjennomføres. Den dagen mine skattekroner betaler for noe som er ULOVLIG i dette landet flytter jeg.. Edit, typos Endret 1. desember 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Utgifter alle tunge narkomane gir et samfunn. Skjønner ikke helt hva du ikke forstår? *Ler* Beklager, jeg leste avgifter i stedet for utgifter. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Har ikke tid til å utdype hva jeg mener om dette nå, men tror det kan være interessant å se hvordan dette kommer til å gå i Sveits: http://www.swissinfo.org/eng/front/Swiss_t...mp;sid=10032560 Sier meg enig, la dem ta en kjøretur, fungerer det så er jeg for en prøveordning i Norge også. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hehe, det jeg tenkte først når jeg leste min egen post igjen selv "Med det mener jeg at dersom narkomane får gratis heroin av oss (skttepenger) vil de alikevel kjøpe egne skudd og dermed ende enda lenger ned i gjørma fordi de bruker mer enn de ville gjort sånn det er i dag. Jeg godtar heller at dobbelt så mye skattekroner blir brukt til avrusningsklinikker enn å betale for dop via skattekroner" Mye mulig du har rett men jeg vil betale minst mulig for narkomane. Putt de pengene vi sparer til å ta vare på våre eldre som har bygget landet vårt. Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 HELL NO, jeg betaler ikke skatt for at en gjeng late narkovrak skal få dope seg vi bør heller satse mer på avrusningsklinikker og andre tiltak Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 dagen mine skattekroner betaler for noe som er ULOVLIG i dette landet flytter jeg.. God tur! Det er ikke så enkelt som å si at "narkotika er ulovlig". Det er bare det at det er et fåtall som er autorisert til å selge det og forskrive det. (apotek, leger, sykehus, ..) Det blir ikke annerledes med heroin på resept, og det kommer neppe til å merkes på skatteseddelen. Og helsevesenet bruker allerede nå en god del penger på legemidler for å bøte på selvforskyldte skader. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også! Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 HELL NO, jeg betaler ikke skatt for at en gjeng late narkovrak skal få dope segvi bør heller satse mer på avrusningsklinikker og andre tiltak Men jeg skal betale skatt for feite folk som ikke spiser annet enn mcdonalds, eller folk som får kreft fordi de røyker? Det har jo i Sveits og Tyskland vist seg å funke bra, på den måte at det blir ferre narkomana, mindre rekrutering til narkotikamiljøet, minre narkotikarelatert kriminalitet, og selvfølgelig, de narkomane får et bedre liv. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også! Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle! (For det var vel det du tenkte på?) Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 HELL NO, jeg betaler ikke skatt for at en gjeng late narkovrak skal få dope segvi bør heller satse mer på avrusningsklinikker og andre tiltak Men jeg skal betale skatt for feite folk som ikke spiser annet enn mcdonalds, eller folk som får kreft fordi de røyker? Det har jo i Sveits og Tyskland vist seg å funke bra, på den måte at det blir ferre narkomana, mindre rekrutering til narkotikamiljøet, minre narkotikarelatert kriminalitet, og selvfølgelig, de narkomane får et bedre liv. Folk som spiser drittmat, eller røyker for mye, betaler fortsatt skatt og har dermed betalt for seg selv hvis de skulle bli syke. Narkomane har ikke arbeid og betaler derfor sannsynligvis ikke skatt. Det er en forskjell, selvom de begge er selvforskyldte. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også! Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle! (For det var vel det du tenkte på?) Gidd a. Ikke det han mente å det vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå