Gå til innhold

Call of Duty 4 Class'er og perker


Anbefalte innlegg

Hei! :D

 

Jeg lurer på hvilke typer perker folk bruker når de spiller Call of Duty 4, og hvordan det er lurt å bygge opp classen sin. Legg gjerne til hvilke baner du bruker dem på og om du spiller hardcore eller ikke.

 

Mine yndlings class:

 

Shotgun

M1014 - Uten attachment. Den shotgun'en som kan skyte rakest, men kan være litt stress med så få skudd innemellom. (Golden)

USP .45 Silencer - Så jeg kan skyte folk på avstand uten å komme på UAV.

-Grip - Da er det mulig å blaffe av alle skuddene etter hverdandre og treffe på samme plass.

-UAV Jammer - Slik at jeg kan snike meg innpå uten å komme på UAV.

-Extreme - Conditioning - For å lett komme tett på fienden.

Både hardcore of softcare class. Kan brukes på nesten alle baner.

 

SMG

MP5 Silencer

M9 Silencer - Fordi mp5 kan bruke ammoen til M9.

-Bomb Squad, Bandolier eller C4.

-Stopping power (Softcore)/ -UAV jammer (hardcore).

-Deep impact

Bruker den på baner der det ikke er snakk om så store avstander.

 

Sniper

Druganov

USP .45 - Den beste pistolen du kan ha med silencer på.

-Claymore - For å stoppe uvedkomne fra å dolke meg i ryggen.

-UAV jammer - Vet ikke helt om det er så mye vits, da jeg spiller mest hardcore med denne classen og hvis UAV er oppe vises det hvor jeg er når jeg skyter uansett.

-Deep Impact - Iron Lungs er oppskrytt! Man kan fint klare seg uten iron lungs når man sniper. Velger heller en perk som kan hjelpe meg å få kills.

 

Assault (Stealth)

G3 Silencer - Den er en av de beste våpnene på spillet. Og perfekt på langskudd. Det går helt fint å sikte med orginalsiktet.

USP .45 Silencer

-Bandolier

-UAV jammer

-Deep Impact - Haxing er en av de viktigste egenskapene i spillet.

Hardcore class som passer på de fleste baner.

 

Assault

AK-47 Uten attachment (golden^^)

Desert Eagle

-Bandolier

-Stopping Power

-Deep Impact.

Brukes på både hardcore og softcore. Alle baner.

Dette er nok et av de vanligste oppsettene med både stopping power og deep impact.

 

C4 er en perk som er meget undervurdert. Man kan bruke den som en granat man kaster den inn dører og over vegger, eller legge dem og vente på at folk skal komme. Den er også veldig grei å ha når man spiller "Search and Destroy" og "Sabotage" da man kan legge en C4 under bombeplassen og bare vente på at noen skal gjøre et forsøk på å plante. Eller hvis de akkurat har plantet bomben, så sprenger du C4'en og dreper bombeplanteren.

 

Ellers syns jeg martyrdom er en av de tåpeligste perkene. Den er ikke bare utrolig irriterende, men i gjennomsnittet veldig dårlig. Man får selvfølgelig en kill i ny og ne, men det er mye lurere å bruke andre perker som deep impact og lære seg å skyte på den måten.

 

Nå har jeg sagt mine class og hvorfor jeg velger å sette de opp på den måten jeg gjør.

 

Håper at folk er villige til å si sine hemmeligheter :D

 

Wanted

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker egenltlig ikke de som er best men de som jeg syns er kulest :)

 

Disse hadde jeg på den gamle brukeren før jeg reinnstalere pcen(mistet platen) :(

 

1: Kaller denne unseeable(vet ikke om det slik det skrives)

Primary weapon:G3[silencer, Red Tiger]

Secondary weapon:USP.45[silencer]

Special grenade: Smoke Grenade

Perk 1: Claymore

Perk 2: UAV jammer

Perk 3: Dead Silence

 

2: Kaller denne SMG

Primary weapon: MP5[Red dot sight, Blue tiger]

Secondary weapon:Deagle

Special grenade: Smoke grenade

Perk 1: Claymore

Perk 2: Sleight of hand(skrivefeil?)

Perk 3: Last stand :p husker ikke helt

 

3: Kaller denne Heavy gunner

Primary weapon:RPG eller var det RPD?(husker ikke)

Secondary weapon: Deagle

Special grenade: Smoke grenade

Perk 1: Bazooka/Bandoiler

Perk 2: Sleight of hand

Perk 3: Depp penetration(eller noe sånnt)

 

4: Kaller denne Shotty

Primary weapon: M1014[Grip, Golden]

Secondary weapon: Golden Deagle

Special grenade: Stunn grenade

Perk 1: Frag 3x

Perk 2: Sleight of hand

Perk 3: Last stand :p

 

5: Kaller denne Sniper

Primary weapon: Barret 50.cal(vet at m21 er best men ikke for meg:P )

Secondary weapon: P90

Special grenade: Smoke grenade

Perk 1: Claymore

Perk 2: Overkill

Perk 3:Iron lungs

 

-Jmk93[LpoOl] :D

Lenke til kommentar

Personlig går jeg veldig mye i Prestige Mode, så jeg bytter klasser veldig ofte. Pleier å bruke de forskjellige våpnene til jeg får ACOG-scope.

Jeg pleier å ha fire faste klasser, og en med et random våpen jeg "levler opp".

Jeg spiller som regel vanlig Team Deathmatch, Sabotage, Headquarters eller Search and Destroy. Hardcore spiller jeg veldig sjeldent.

 

Klassene mine består for øyeblikket av:

 

Sharpshooter:

Primary: M4/M16 med ACOG scope

Secondary: M9 til jeg låser opp Desert Eagle

SP Grenade: Stun

Perk 1: 3x stun, men bruker Bandoiler når jeg låser opp den

Perk 2: Stopping Power med M4, Double Tap med M16

Perk 3: Deep Impact

Dette er nok klassen jeg bruker mest. Passer på de fleste baner, og kan brukes over lange og korte avstander.

 

CQB:

Primary: MP5/Scorpion/M1014 osv. Bytter veldig ofte våpen på denne.

Attachment: Silencer på maskinpistoler, Grip på hagler.

Secondary: M9 til jeg låser opp Deagle

SP Grenade: Flash

Perk 1: Samme som skarpskytter, 3x flash til jeg låser opp bandoiler.

Perk 2: Sleight of Hand

Perk 3: Martyrdom

Bruker denne mye på små baner. Med silencer, bandoiler og sleight of hand kan jeg slenge kuler i hytt og pine uten å bli oppdaget med en gang.

 

Stealth:

Primary: AK47, byttes ut med P90 når jeg låser opp den.

Attachment: Silencer

Secondary: M9 eller USP med silencer

SP Grenade: Stun

Perk 1: Bandoiler

Perk 2: UAV Jammer

Perk 3: Martyrdom/Extreme Conditoning(?)

Denne klassen kan brukes på de fleste baner, men egner seg best på korte avstander. Er nok den klassen jeg bruker mest i SnD.

 

Sniper:

Primary: Den beste snipern jeg har tilgjengelig. For øyeblikket R700.

Secondary: M9 med silencer eller MP5/Scorpion/P90 med silencer.

SP Grenade: Flash

Perk 1: Bandoiler eller Claymore

Perk 2: UAV Jammer, Stopping Power eller Overkill.

Perk 3: Iron Lungs eller Deep Impact.

Er ganske sjeldent jeg bruker denne. Er ikke særlig glad i å snipe, men den kan være grei å ha.

Lenke til kommentar

Nå fortiden har jeg begynt å spille på Hardcore igjen. Og den klassen som jeg liker best der er:

 

G3 (ett skudd dreper)

(pistol)

Stun grenade (vurderer å bytte til smoke)

Claymore (claymore er veldig effektiv på Hardcore, gjør mye skade)

UAV-Jammer (Har du ikke denne, så kommer du til å bli target nr. 1)

Last Stand (Har reddet teamet noen ganger (S&D) med å skyte sistemann, mens jeg er i Last Stand

Lenke til kommentar
Hva er poenget med double tap på M16A4? Man kan bare trykke en gang og skyte tre skudd. Er det noen forskjell? Har lagd en calss og sett litt på det, men har ikke merket så veldig stor forskjell ennå.

Personlig synes jeg det er en forskjell. Uten Double Tap synes jeg det tar for lang tid å skyte de tre skuddene... Men det er jo godt mulig at det nesten ikke er noen forskjell... :hmm:

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg så veldig peiling på hvordan det er i CoD4, men i virkeligheten så er det vel pistol double tap gjelder på.

 

 

det er hvertfall ganske grunding forklart hvordan det er i virkeligheten.

 

Det er nok ikke sånn det er på cod 4. På spilelt er det snakk om at du skyter raskere med våpen som kan "spraye". Altså ikke at du trykker en gang og skyter to skudd.

 

Men det er interessant at du snakker om pistoler. Hvilke perker er det egentlig som virker på pistoler? Ville jo tro at ihvertfall disse har en påvirkning:

-Stopping Power

-Sleight of hand (denne vet jeg virker)

-Deep Impact

 

Jeg er litt mer usikker på:

-Double tap

-Steady Aim

Lenke til kommentar
Smoke grenade er jo også bra for å krysse en skuddlinje :) fks på broadcast der oppe på taket er det jo ofte LMG skytere som skyter hvis de ser deg men så kan man bare kaste en smoke grenade og komme forbi ilive :p Men hjelper jo ikke mot de f@£ns sprayerne :realmad:

Om du ser noen som har kasta smoke så gjør du følgende :

1. Kaster nade midt inni røyken

2. Skyt

 

:p

Lenke til kommentar
Smoke grenade er jo også bra for å krysse en skuddlinje :) fks på broadcast der oppe på taket er det jo ofte LMG skytere som skyter hvis de ser deg men så kan man bare kaste en smoke grenade og komme forbi ilive :p Men hjelper jo ikke mot de f@£ns sprayerne :realmad:

Om du ser noen som har kasta smoke så gjør du følgende :

1. Kaster nade midt inni røyken

2. Skyt

 

:p

Feiging : (

 

Irriterende folk: Campere, Martyrdom, Noobtubere(Grenadelauncher), Last stand(bruker det selv :p) og sprayere : ( men det mest iriterende er noobtubere :(

Lenke til kommentar
Irriterende folk: Campere, Martyrdom, Noobtubere(Grenadelauncher), Last stand(bruker det selv :p) og sprayere : ( men det mest iriterende er noobtubere :(

 

 

Jeg er helt enig! Folk som tuber de to første skuddene hver gang etter de har spawnet. Som bare ser en so løper rundt et hjørne eller fyrer av mot der det pleier å være folk i håp om å få en kill. Sånne folk blir jeg fly forbanna på.

 

 

SMG Stealth class

Skorpion Silencer - Skorpion er helt sykt bra på hardcore. Man kan bruke den og sitte på snipe-spot eller rushe med den. Den har ingen recoil og utrolig stor treffsikkerthet. Det eneste minuset er at magasinet blir tomt på null komme niks.

USP .45 Silencer

Stun grenade - Syns denne er bedre en flash fordi man merker om man stunenr noen med den, i motsetning til flash grenade.

-Bandolier

-UAV Jammer

-Deep Impact

Lenke til kommentar

De klart mest irriterende folkene (I mine øyne) er de som bare bruker m16, og tror de er gode i Cod. M16 er et så utrolig imba våpen, og jeg hater å bli drept av det (sikkert halvparten av de gangene jeg blir drept, er det av et M16).

Forstår forsåvidt at folk spiller med det, siden det er det mest effektive våpenet på spillet, men jeg merker det boble inni meg når jeg blir drept av m16 gang på gang.

 

Ellers spiller jeg med mest med:

 

AK47/M4 Carbine (Red dot)

Samma hvilken pistol, helt fram til Deagle.

Smoke/stun

1: Bandolier/bomb squad

2: Stopping power

3: Steady aim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...