Gå til innhold

Gamer.nos uoffisielle Left 4 Dead servere! (Versus & Campaign)


Anbefalte innlegg

** Oppdaterint, 01.des-10: Nye servere (med langt bedre ping en sist) er oppe!

** Oppdatering, 18.jan-09: Serveren er offline.

b_560_95_1.png

b_560_95_3.png

 

Hei folkens!

 

For det første - dette er ingen offisiell server fra gamer.no, jeg er bare en forumdeltaker som har lyst å dele med dere :)

 

Etter lang tid, har jeg satt opp nye servere. Denne gangen på hardware og linjeføring som virkelig fungerer bra.

For å koble til er det bare å bli med i Steam-gruppa "Kenzuke.net" , så vil Left 4 Dead eller Left 4 Dead 2 serverne (alt ettersom hva du spiller) dukke opp når du går inn i spillet.

 

Hvis serverne er tomme, å du vil benytte deg av dem når du lager en ny lobby, så er heldigvis dette mye lettere i dag enn hva det var før:

 

1) Lag en fil som heter autoexec.cfg (*steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg)

- Legg til denne linja i filen:

mm_dedicated_force_servers 87.248.7.114:29019

-- Lagre fila

 

2) Når du lager en lobby, så vil du automatisk kobles rett mot min server, og være garantert norsk ping! ;)

- Hvis du skal spille L4D2, gjør du det samme, men bruker port 27020 i stedet for 27019.

 

Kan også nevne at jeg nå hoster servere for mange andre spill i tillegg til å låne ut warservere, gratis. Alt står forklart på hjemmesida ;)

 

Se bort i fra gammel info under - dette var slik man koblet til ved release.

Jeg har fyrt opp en Left 4 Dead - Versus server.

Denne står på en ganske så respektabel linje med rikelig CPU og RAM.

Den klarer alle 8 spillerne (+ AI) uten problemer (dette har jeg fått testet et par kvelder ;) ).

 

For at Gamer.no sine forumbrukere skal få fullt utnytte av denne, bruker man en 'search key'.

Dette er en nøkkel som er unik for en spesiell server. Nøkkelen jeg har tildelt serveren er "gamer.no"

 

Greia med denne nøkkelen er at når du vanligvis trykker "Start Game" når du har full lobby, så står du jo å søker etter en dedikert server i opptil 40min enkelte ganger, right?

 

Vel, hvis du har skrevet > sv_search_key gamer.no < i konsollen, så er du knyttet mot akkurat den serveren jeg har satt opp, og du går rett inn på den når du trykker "Start Game".

På denne måten slipper du å søke etter noen dedikerte servere, fordi du allerede har angitt min server som 1.prioritet ved hjelp av search key-kommandoen.

 

 

Steg-for-steg:

 

Skriv 'openserverbrowser' i consolen, og legg til serveren med IP: <IP står i bannerne som er i begynnelsen av innlegget> .

Hvis det er folk inne på den, så bare join. Hvis serveren er tom, så kan du lage en lobby som blir full av spillere in-no-time.

Slik gjør du det:

 

1. skriv dette i konsollen: sv_search_key gamer.no <trykk enter>

2. Trykk "Play Versus"

3. Trykk "Play with friends"

4. Velg kapittelet du ønsker - for øyeblikket er det jo bare to, men det kommer nok flere ;)

5. Trykk "Create Lobby"

6. I lobbyen så velger du "Permissions" og trykk "Public" slik at alle slipper inn.

7. Når lobbyen er full (8 stk), så trykker du "Start Game". Det skal gå kort tid før du kommer til loadscreen.

 

Ønsker du mer info om search key eller andre konsoll-kommandoer, så besøk left4dead411.com .

Oppdatering: Player Ranking -> Top #10 spillere :)

 

Oppdatering 2: Trur det går like greit at vi kun kjører med en singel server som kjører både vs og coop.

Er serveren helt tom, så lager du lobby med sv_search_key gamer.no , er det folk på den, må du joine fra serverbrowser. Å lage lobby da, fører bare til at du søker deg inn på en annen, random server. For det om det omså bare er 1-2 spillere på gamer-serveren.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg vet, L4D har gått litt utenfor den vanlige rammen når det kommer til bruk av console og server-behandlig.

 

Så lenge du har -console i snarveien, og du har aktivert console under "Options", så er det bare å skrive > bind "F10" "toggleconsole" < i consolen. På den måten kan du da åpne consolen med F10-knappen.

Lenke til kommentar

Fant lite på nett om country filter til L4D, gitt ...

Når jeg tenker meg om, kunne det vært litt sketchy hvis man liksom fyller lobbyen med folk, så er det bare 30% av de som slipper inn når man kobler til serveren ^^

 

Det med å ha passord er jo forsåvidt greit, men ser for meg at det kan bli problematisk å fylle serveren til tider ...

Lenke til kommentar
Om det er ønske for det kan man gjerne linke serveren her mot Steam Gruppen som jeg opprettet for forumet også.

 

Da vil serveren stå listet opp på skjermen når du starter spillet. Til høyre for vennene som spiller.

 

Det høres jo ut som en finfin idè

 

Jeg har joinet noen grupper bare for å få noen servere i steam group browseren :whistle:

 

Og til de som strever med consolet:

1. Lag ett nytt tekstdokument

2. skriv inn: bind "f10" "toggleconsole" (eventuelt andre commands som: bind "f9" "openserverbrowser")

3. lagre det som autoexec.cfg

4. putt det i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg (eller noe annet enn C)

5. Start spillet og Enjoy :D

 

EDIT: Kan laste opp filen dersom folk er for late... :innocent:

Endret av oyvind092
Lenke til kommentar
Om det er ønske for det kan man gjerne linke serveren her mot Steam Gruppen som jeg opprettet for forumet også.

 

Da vil serveren stå listet opp på skjermen når du starter spillet. Til høyre for vennene som spiller.

 

Det kan du gjerne gjøre :)

 

 

Om det er ønske for det kan man gjerne linke serveren her mot Steam Gruppen som jeg opprettet for forumet også.

 

Da vil serveren stå listet opp på skjermen når du starter spillet. Til høyre for vennene som spiller.

 

Det høres jo ut som en finfin idè

 

Jeg har joinet noen grupper bare for å få noen servere i steam group browseren :whistle:

 

Og til de som strever med consolet:

1. Lag ett nytt tekstdokument

2. skriv inn: bind "f10" "toggleconsole" (eventuelt andre commands som: bind "f9" "openserverbrowser")

3. lagre det som autoexec.gfc

4. putt det i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg (eller noe annet enn C)

5. Start spillet og Enjoy :D

 

EDIT: Kan laste opp filen dersom folk er for late... :innocent:

 

Fin den der, bare endre .gfc til .cfg på pkt.3 ;)

 

evt, bare gjøre slik:

 

** kopier inn det somer under denne linja, og lagre det i notisblokk. Lagre dokumentet som autoexec.cfg **

 

// Autoexec.cfg

 

bind "F9" "openserverbrowser"

bind "F10" "toggleconsole"

sv_search_key gamer.no

 

// Autoexec.cfg slutt

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...