Gå til innhold

BK: Aftermath. Total ødeleggelse av...


Dewil

Anbefalte innlegg

Vel.. Testet anlegget maks, av hva høyttalerene tålte virket det som.

Med økende volum på anlegget og sangen "Hall of mountain king" av Apocalyptica, klemte jeg til. Plutselig!... Øredøvende stillhet... og en diger klump i magen. Nå gikk 15.000 kr tenkte jeg. Nei nei nei!

 

Men heldigvis var det bare begge sikringene i høyttalerene gikk og det ene bass elementet som falt fra hverandre...

 

 

post-26623-1227818951_thumb.jpg

 

Exif:

1/60

F/14

papir som underlag

Tamron 70-300@185mm

Onkyo TX-NR906

Cerwin Vega! Ls-12

og to sikringer

 

 

 

 

Lyst til å se anlegget?

www.minhjemmekino.no/dewil

worklog her på diskusjon.no

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette ikke bare er for å skryte av annlegget så .... :p

 

Om bilde:

 

Mangler fokus på ett eller annet. Hele den framre sikringen burde være i fokus og for å få det litt mer spennende så hadde det vært tøft med annlegget eller i allefall forsterkeren i bakgrunnen.

Burde kansje vært tydligere att sikringen har gått for å få fra budskapet også.

Lenke til kommentar
Nope, ting som faller fra hverandre er ikke verdt å skryte av ;)

Vel, Sikringen har jo et ganske tydlig bruddpunkt, er også der fokus ligger. Skulle vel gjerne sett litt bedre fokus i front her ja..

Hmm.. Forsterkeren i bakrunn kunne være noe.

 

Det er ett bruddpunkt men jeg tror det hadde vært bedre om lederne ikke peker rett mot hverandre lenger. slik att det blir større avstand mellom de. Men det er kansje ikke så lett å få til? jeg veit ikke hvordan disse sikringene er bygd opp. Ser ut som det er en glasstråd med vikling rundt. kansje banke de litt med noe :p

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Nå er jeg av den holdning at slike komponenter ikke har noe i signal-banen å gjøre ...

 

Når det gjelder selve bildet; så liker jeg komposisjonen. Det er egentlig helt OK at vi må studere sikringen litt før vi skjønner at den er brent av. Jeg kunne nok tenkt meg litt mer dybdeskarphet slik at den fremre sikringen er skarp over det hele.

 

Tom

Lenke til kommentar
Men heldigvis var det bare begge sikringene i høyttalerene gikk og det ene bass elementet som falt fra hverandre...

Hvis du synes du var heldig når basselementet falt fra hverandre, så har du høyere terskel for nå du er "uheldig" enn meg. Men nå er ikke jeg CV-eier heller da, mulig dette er en vanlig kveld for eiere av sådant.

 

Sett i lys av hendelsen så er jo bildet en ganske morsom og vellaget dokumentasjon. Bildet er jo for så vidt bra isolert sett også, det er jobbet godt med komposisjon og bakgrunn her. Men motivet er ikke like spennende hvis man ikke vet forhistorien. Jeg føler meg forøvrig ikke spesielt ukomfortabel med dybdeskarpheten.

Lenke til kommentar
Nå er jeg av den holdning at slike komponenter ikke har noe i signal-banen å gjøre ...

Nei, de ryker jo bare. Nå er det pakket rent kobber rundt sikringen og skrudd på plass igjen.

 

k.n.b. : Vil si meg ganske heldig at bare bass elementet gikk ig ikke den nye forsterkeren som koster langt mer enn et lite element. Men skjønner poenget ditt her.

 

chris: Inbiller meg at onkyo'n på 1000 wattare skal kunne holde de puslete ls-12 på plass ;)

 

 

Takker for kommentarer folkens. Kanskje jeg tar en runde til en dag og brenner opp noen flere sikringer. Har limt sammen elementet igjen så nå er jeg klar!

 

Dette blir en god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...