Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepps.. dette ser gøy ut. Vi driver allrede med litt ArmA 1 og komemr til å satse mye på Arma2 - Hadde vært gøy om noen her hadde blitt med i krigen :) Akuratt nå har vi en fun server som det er litt aktivitet på + VT og alt står klart. Nettsiden står foreløpig til Cod4 layout men det arbeides på saken "as we speak" Kom å besøk oss :)

 

www.victrixlegion.com

Lenke til kommentar
Og vet man noe om størrelsen på området man kan boltre seg i?

 

Direkte fra Arma2.com :

 

"Although ArmA 2 is set in the fictional ex-soviet state of 'Chernarus' the gameworld is actually a 225 square kilometer chunk of the real world! ArmA 2's highly detailed landscape is a meticulous facsimile of real terrain, modelled using extensive geographical data. This recreated region is brought to life with spectacular environmental effects and populated with dynamic civilian settlements and wildlife. Wild animals roam the atmospheric forests while the people of Chernarus try to live out their lives among the war-torn streets."

Lenke til kommentar
Grafikken ser fremdeles direkte sugen ut, og fysikken ser ennå ut som en mangelvare. Elsket Operation Flashpoint når det kom, men ArmA var umulig å like for min del.

 

Seriøst? Jeg kan være enig at den ser ræva ut noen steder, men alikevel ser skjokkerende bra ut andre steder, som i førsten av videoen, får faktisk av og til fotorealistiske tendenser. Nå så jeg det bare i lusen Youtube kvalitet da, skal laste ned i HD å se om det er like bra.

Lenke til kommentar

Grafikken i disse spillene er heldigvis ikke så vesentlig viktig. Klart det er bra med en grafikkoppdatering, men de viktigste faktorene er tross alt spillbarhet og AI. Jeg lurer på hvordan datastyrte spillere skal ha AI til å bære deg i sikkerhet osv. Det har ikke akkurat vært så mye å skryte av i forgjengeren.

Lenke til kommentar

Det er vel begrenset hvor mye de kan legge i detaljer i forhold til korridorskytere som Call of duty 4 f.eks. Call of duty trenger ikke 15 000km i viewdistance og og fullstending representasjon av fly, båt, bil osv. Så på den måten er grafikken bra.

 

Det var jo noen medier som sa Arma 2 var det peneste på GC08..

 

There aren't many games out there that would give Crytek's visually prodigious shooter, Crysis, a run for its money. However, 505 Games is currently working on an upcoming sequel to one of its popular military-FPS games, and I would be hard pressed to say that it didn't look better than Crysis.

 

http://www.cinemablend.com/games/Arma-II-T...hics-13583.html

 

Your first encounter with ArmA 2 can be somewhat disturbing. In its strongest moments, at the times when the sheer mass of detail really conspires to suck you in, you'll feel about as close to a real-life war as you could ever want to be. The excellent graphics are a major contributing factor to this immersion, but it's down to other things, too: it's the sheer number of things that can be going on at once. It's the fact that death comes swiftly, that you could be killed at any moment. It's the use of the Doppler Effect, the scientific name for the way sound is distorted by movement - like when a car drives past you in the street.

 

http://www.videogamer.com/pc/arma_2/preview-1387.html

 

ArmA 2 was among the best-looking games we saw at Leipzig - with scenery that bordered on being photo-realistic at times.

 

http://www.videogamer.com/pc/arma_2/preview-1261-2.html

 

 

 

Men det er jo gameplayet som teller :) Jeg likte OP-flash veldig godt, Arma 1 var nesten helt det samme med bedre grafikk, Arma 2 vil løse noen ting som jeg ikke liker med franchiset som F.eks overdrevne stive kontroller.

Lenke til kommentar

Operation Flashpoint 2 og Arma spillene er forskjellige spill. Utvikleren Bohemia Interaktive lagde først Operation flashpoint med Codemasters som utgiver, og etter det skilte de lag. Utgiveren Codemasters sto som eier av Operation Flashpoint navnet, og BI ga derfor oppfølgeren til flashpoint navnet Armed Assault, og nå kommer Arma 2. Codemasters vil komme med sin egen "oppfølger" under navnet Operation Flashpoint 2.

 

Begge spillene ser ut til å komme ut nesten samtidig, så det blir spennende å se hvordan konkurransen blir.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Lastet ned HD filmen nå, og må si at jeg forsatt synes spillet stort sett har bra graffikk. Ang. fysikken så er den ikke helt på topp, men det er alikevel bedre at de har lagd de slik at det ihvertfall er mulig å ødlegge ting, enn at bare husene står der etter de egentlig burde vært sprengt til helvete.

Lenke til kommentar
ArmA er ikke annonsert til konsoll, men det er OfP2.

 

ArmA er bekreftet for Xbox360 ihvertfall.

 

men det er alikevel bedre at de har lagd de slik at det ihvertfall er mulig å ødlegge ting, enn at bare husene står der etter de egentlig burde vært sprengt til helvete.

 

Det er også mulig å totalødelegge bygninger i ArmA1. I A2 vil det, i hvertfall på noen bygninger, være mulig å bare sprenge vekk deler av bygningen.

Endret av Sk3pt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...