Gå til innhold

Lydkvalitet Sansa Clip

toffo

Anbefalte innlegg

Har gått over til å kjøre kollektivt og savner bilstereoen. Så jeg må ha en MP3-spiller.

Den må være liten, gjerne med klips - hater å stå og fikle i ei trang bukselomme når jeg står på bussen... og lettbrukt. Men hovedfokus er lydkvalitet.

Skal bare spille musikk (MP3 og WMA), trenger ikke all verdens fiksfakserier, men er kravstor på lydkvalitet.

Har sett på Sansa Clip, den ser ut til å gi meg alt jeg trenger og mer til men er skeptisk til lyden på en så billig spiller selv om den får bra skussmål i testene.

Er det noen som har prøvd den mot dyrere spillere, som Sony A828, Cowon e.l??

Forutsatt koblet på relativt audiofile øreklokker/plugger.

Er det noe poeng i å bruke den ekstra tusenlappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clipen skal ha veldig god lydkvalitet og i hvert fall til den prisen. Hør med mr. Ødegård så får du raskt svar. Har selv Cowon D2 og er veldig fornøyd. Beste spilleren jeg har hatt noensinne og det er en veldig klar og fin lyd. Støtter også FLAC og vorbis. Kompisen min har A828 og er veldig fornøyd med den. Har prøvd den selv og det låt veldig bra. Men den har dårligere batteritid og filstøtte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Clip holder i massevis, billig vil ikke si dårlig lyd. bare se på ipod touch, noe av den dårligste lydkvaliteten på markedet og koster flesk.

Evt iaudio 7, da firedobler du batteritiden. foretrekker dog clip, i7 sine menyer er...eh...ja...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk Clip'en i går (8GB) og har fått testet litt.

Jepp, den ser ut til å være perfekt til mitt bruk. Digger klipsen som gjør at jeg kan hekte den på skjorta, bukselomma, jakkeslaget, shortsen, whatever... :-)

Navigasjonen begynner jeg å få i fingrene etter kort tids bruk og den har ikke masse ræl i menyene som jeg ikke har bruk for (utenom radioen, kanskje).

Lyden ser ut til å være omtrent like bra som alle sier. Den rocker opp musikken en smule, men er klar og oppløst også. Har foreløpig bare testet de på mine gaamle men svært gode Sony MDR-A22, men de er åpnere enn åpen så de er håpløse på bussen eller andre steder med litt støy.

På disse virker Clip'en litt uren i diskanten (cymbaler etc), men jeg tenker begge problemene går seg til når jeg får de bestilte AKG K518 DJ om en dag eller to :-)

Når det gjaldt music-rating så støtter Clip'en dette t.o.m. med hotkey, men jeg fikk ikke syncet ratingen tilbake til Media Player. Mot MediaMonkey derimot fungerte det fint så da er jo Alles in Ordnung.

- Alt i alt, storfornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...