Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter 1/20 ganger. skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Plutselig her en dagen da jeg startet opp pc'en fikk jeg flimrete skjerm, og når jeg kom til windows fikk jeg ikke noe skjermbilde i det hele tatt.

Prøvde å restarte pc'en, men det resulterte bare i at jeg ikke fikk noe bilde i det hele tatt.

Jeg åpnet maskinen for å "støvsuge" littegranne for å få bort en del støv. Dette hjalp heller ikke.

Jeg fjernet dermed 3x 1gig rambrikker. Da startet maskinen, men flimringen var fortsatt der. Jeg prøvde igjen å restarte, men da fikk jeg svart skjerm.. igjen..

Når jeg til slutt fikk startet maskinen igjen, kjørte jeg den i safe modus.. Her fungerer alt som det skal.. Jeg formaterte maskinen, og da kommer jeg hvertfall inn i windows.. (Om jeg ikke får svart skjerm ved start).. Hvis jeg prøver å installere skjermkortdriverene kan jeg bare glemme å starte opp windows normalt..

Dette høres ut som et skjermkortproblem for min del.. Hva tror dere? Har Nvidia 8800GTX.

Tok et bilde for å vise hvordan det ser ut under oppstart:

291802.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut skjermkortet ditt og ta av kjøleren. Da kan du se om det er bra med goop imellom gpu og bunnflaten på kjøleren, og om vifta fungerer. Du kan jo også høre etter eller se om vifta på skjermkortet snurrer i det hele tatt. Minner meg om et problem jeg hadde med et Radeon 9800 Pro for et års tid siden, da var vifta rett og slett falt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...