Sjefern Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Kjøpte nylig en Xbox 360 fra denne butikken: http://www.mobilbutikken.net/index.php?mai...32ltp0gs71srea6 Her staar det tydelig: Med NME-360 v2.0 beholder man den orginale firmware urørt og intakt når man bruker det. Chippen oppdager om en bruker orginal eller backup. Med andre ord så er XBOX LIVE Safe. Det staar lengere nede: -100% Auto deteksjon av Backup eller Orginal -100% Auto deteksjon av DVD versjon -100% XB LIVE sikker -Basert på 1000 vis av timers research og programmering -Kun de beste komponenter er brukt ved framstillingen -Produsert i Europa Dette stemmer da ikke... I dag ble min xbox bannet fra "Xbox Live" og da jeg ringte mobilbutikken.com for aa høre hva de ville gjøre for aa hjelpe meg, fikk jeg beskjed om at garantien "100% XB Live sikker" bare gjelder hvis man kun spillte orginale spill. Chippen de innstallerer er da bare for aa kunne skryte til venner om at du har en chip i xboxen? Uansett... mobilbutikken chippede Xbox 360er er ikke 100% XB live sikker. Jeg spurte om de ønsket aa gjøre med saken , men de ba meg bare kontakte Micr soft. Garantien de lover deg er jo da bare tull... Skriver dette saa ikke flere skal gaa i samme fellen som meg unødvendig. Endret 17. november 2008 av Sjefern Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 The only thing that can get you in trouble is when you are playing a backup online. http://www.nme2.com/ Tror nok mobilbutikken har sitt på det tørre her, selv om det er på kanten til villedende markedsføring. Maskinen er i seg selv 100% Xbox live sikker, det er brukeren som bruker produktet på en slik måte at man kan bli bannet fra tjenesten. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Det store spørsmålet er vel egentlig om du har spilt sikkerhetskopier du eier eller noe du har lastet ned og brent ut? Når du spiller sikkerhteskopier fra DVD-er som dine venner har eller du har så har du jo i grunn ditt på det tørre vil jeg påstå. Selv om det med å låne fra venner klassifiseres som piratkopiering (dog for personlig bruk) Egentlig er det bare å kjøpe ny xbox arcade, sette inn harddisk og fortsette og spille backups på den gamle og bare originale på Arcaden. Problem løst Det er urealistisk å saksøke firmaet da trådstarter ville samtidig inrømme å lage ekstra disker av spillene sine. De vil si at han/hun har meget store sjanser for å måtte betale store bøter og risikere fengsel. Endret 17. november 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hadde du bodd i USA kunne du ha saksøkt dem ;D Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 The only thing that can get you in trouble is when you are playing a backup online. http://www.nme2.com/ Tror nok mobilbutikken har sitt på det tørre her, selv om det er på kanten til villedende markedsføring. Maskinen er i seg selv 100% Xbox live sikker, det er brukeren som bruker produktet på en slik måte at man kan bli bannet fra tjenesten. Ser at det står på denne måten på chippen sin side ja. Dette burde jo absolutt også stått på Mobilbutikken sin side. Der står det kun at den er 100% XB Live sikker Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) The only thing that can get you in trouble is when you are playing a backup online. http://www.nme2.com/ Tror nok mobilbutikken har sitt på det tørre her, selv om det er på kanten til villedende markedsføring. Maskinen er i seg selv 100% Xbox live sikker, det er brukeren som bruker produktet på en slik måte at man kan bli bannet fra tjenesten. Med Online menes det å spille multiplayer online eller at man spiller singleplayer når man er innlogget på live? Endret 18. november 2008 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 I og med at chippen har en funksjon for å logge deg av Xbox Live når du setter i en backupdisk vil jeg tro at det å være logget inn på live setter deg i faresonen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 I og med at chippen har en funksjon for å logge deg av Xbox Live når du setter i en backupdisk vil jeg tro at det å være logget inn på live setter deg i faresonen. Hadde denne funksjonen vært aktivert hadde jo faktisk mobilbutikken hatt sitt på det tørre. Men dette er første gang jeg hører om at dette går ann. Om du leser på mobilbutikken sine hjemmesider står det ingenting om dette. Jeg ble heller ikke fortalt noe om dette da jeg kjøpte xboxen der. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Den er vel ikke 100% XBox Live sikker om du kan bli bannet. Den her er vel mer 90% XBox Live sikker, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå