Gå til innhold

CoD5 World at War blånekter å starte! [løst]


Anbefalte innlegg

Litt forbanna nå, gitt.

 

Jeg kjøpte spillet i dag men etter innstallasjonen nekter det å starte både på single player og multiplayer-delen. Jeg kommer ikke lengre enn autorun-menyen. Når jeg starter spillet får jeg beskjed av Windows at programmet har sluttet å fungere og lukkes. Når jeg prøver igjen spør programmet om jeg vil starte med Safe Mode denne gangen. Uansett hva jeg velger krasjer det igjen.

 

Etterpå prøvde jeg med en annen versjon av grafikkdriverne og valgte denne gangen den siste driveren i betaversjon. Ingen resultat. Jeg har også prøvd å patche spillet. Jeg har prøvd å restarte maskinen flere ganger uten forbedring. Jeg har også innstallert spillet på nytt og gjort alt om igjen... same shit.

 

Dette er utrolig vanskelig å forstå siden CoD4 Modern Warfare (med samme motor) fungerer helt fint. Jeg mistenker at det kan være en eller annen introvideo som krasjer hele programmet. Jeg har jo hatt problemer før i tiden med CoD2 som av og til fryste helt da videoen med Activision-logoen kom fram... men spillet pleide å fungere mesteparten av tiden.

 

Jeg har en Intel Duocore 6600 2,4Ghz med 3Gb RAM og et Nvidia GeForce 8800GTX. Vista 32 bits. Lydkort Creative SB X-Fi.

 

 

EDIT: Jeg har nå prøvd å endre navnet på mappen "video" til "video1" for å hoppe over eventuelle problematiske videoer, men jeg kommer ikke lengre. Jeg har også prøvd å lage en shortcut (innstallasjonsprogrammet lager ikke shortcut automatisk) og velge i egenskaper å kjøre den som administrator og med XP SP2-kompatibilitet. Fortsatt ingenting...

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk!

 

Dette gjorde susen:

FOR VISTA!!!

 

The fix to this issue try this:

 

1- Go to Control Panel

2- The click on "Hardware and Sound"

3- Click on "Sound"

4- Doble click on "speakers"

5- go to the Advanced tab

6- Set the default format to "24 Bit, 48000 Hz (Studio Quality)"

7- Thats it!

Lenke til kommentar

Og forresten, for de som har samme lydkort og har hatt samme problemer...

 

Hvis dere har 5.1 speakers blir optionen deaktivert når dere bruker løsningen rett over. Man ser i sound options i spillet at det er låst på stereo speakers. For å rette opp problemet må man bare legge til CoD5 i spillisten i Creative ALchemy (et must-have program til dette kortet). Da får man 5.1 lyd, og t.o.m. sound options i spillet viser at lyden er nå låst på 5.1 speakers.

Lenke til kommentar
Og forresten, for de som har samme lydkort og har hatt samme problemer...

 

Hvis dere har 5.1 speakers blir optionen deaktivert når dere bruker løsningen rett over. Man ser i sound options i spillet at det er låst på stereo speakers. For å rette opp problemet må man bare legge til CoD5 i spillisten i Creative ALchemy (et must-have program til dette kortet). Da får man 5.1 lyd, og t.o.m. sound options i spillet viser at lyden er nå låst på 5.1 speakers.

siden jeg ikke kan så veldig med pc, kan jeg spørre hvordan du fikk lagd den snarveien til spillet? tar litt lang til å ta inn og ut cden hele tiden, for så å måtte vente på at det startscreen greia kommer opp..

Lenke til kommentar
Og forresten, for de som har samme lydkort og har hatt samme problemer...

 

Hvis dere har 5.1 speakers blir optionen deaktivert når dere bruker løsningen rett over. Man ser i sound options i spillet at det er låst på stereo speakers. For å rette opp problemet må man bare legge til CoD5 i spillisten i Creative ALchemy (et must-have program til dette kortet). Da får man 5.1 lyd, og t.o.m. sound options i spillet viser at lyden er nå låst på 5.1 speakers.

siden jeg ikke kan så veldig med pc, kan jeg spørre hvordan du fikk lagd den snarveien til spillet? tar litt lang til å ta inn og ut cden hele tiden, for så å måtte vente på at det startscreen greia kommer opp..

Start Creative ALchemy, så trykk på Add. Et nytt vindu dukker opp, og da trykker du på Use Game Path og skriver veien til spillets hovedmappe (hos meg er det C:\CoD5 - World at War men dette avhenger av hvilken mappe du valgte da du innstallerte spillet). Og til slutt må du skrive et navn for spillet i Game Title (f.e. COD5).

 

Trykk på OK, og så velger du COD5 og trykker på knappen med pilene til høyre >>.

 

Nå er du klar og kan starte spillet på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...