Teza Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er ute etter støysvake 140mm vifter for 2 stk radiatorer av typen HW Labs Black Ice GT Xtreme 420. Er det noen som kan anbefale vifter til disse radiarorene? Slik jeg forstår det bør de også plasseres noen cm fra selve radiatoren, så hvis noen har gode løsninger på dette vil jeg være takknemmelig. Planen var : Radiator / mellomstykker / 3 vifter/ mellomstykker / radiator/ mellomstykker / 3 vifter. Evt 3 vifter og mellomstykke i front, men vet ikke om det er nødvendig? Viftene må være kraftig nok til formålet dog mest mulig støysvake. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 mist har laget 140mm vifter nå, og de er både støysvake og ganske effektive. jeg kjører kun 120mm fra mist selv, og nå har jeg kjøpt 15 stk de siste tre åra, og alle funker 100% uten ulyder enda, så jeg anbefaler aldri noe annet. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Vil det holde med 6 vifter for to radiatorer, og vet du om noen mellomstykker til 140mm vifte? Kan jo alltids lage mellomstykkene selv, hvis man vet hva som er anbefalt avstand. Ville nesten gjettet 4-5 cm, men hvis noen vet takker jeg for svar. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) 4-5cm skal være ganske riktig ut i fra det jeg har sett andre anbefale. 6 vifter skulle være mere enn nok. jeg ser ikke helt poenget med 2 radiatorere av den størelsen engang, 1 burde være mer enn nok. avstandstykker til radiatorer blir nok vanskelig å få kjøpt i norge, men du kan jo lage selv. f.eks. så kan du få bøyd til noe i metal, eller kanskje lage en i tre? kanskje lurt å snakke med noen som driver med tre eller metal arbeid? bare husk at dette vil ta veldig stor plass. 2 stk radiatorere er stort nok, og så med 6 vifter, som i tillegg bygger 6 cm extra i lengda og 2 i bredda, pluss en såkalt viftefunnel på 4-5 cm, så blir ikke dette noe du får plass til i vanlige kabinetter. Endret 13. november 2008 av Spirre Lenke til kommentar
Teza Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Planen er å bygge kjøling til flere maskiner i et rackskap. Vannkjølingen skal monteres i eget kabinett og hvis mulig blir radiatorene bygget som en vindtunell under dette kabinettet. Har sett litt på Aerocool streamliner 140mm vifter, vet du hvordan disse er sammenlignet mot Mist? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha vurdert å gått for standar 120mm vifter. Det er et meget dårlig utvalg av vifter på 140mm i dag. Letter også å få tak i shrouds til 120mm enn til 140mm. Ville også ha droppet å gå for MIST vifter også heller gå for noen vifter som har mulighet for å gå på litt høyere hastighet til varmesommer dager. Evt hvis det viser seg at du har litt for lite radiator kraft til at det skal gå med vifter som ikke går høyere enn 1000rpm. Se som sagt heller på quad 120 eller to trippel radiatorer. Tror du vil komme bedre ut med dette både på ytelse og pris. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Vel, radiatorene har allerede vært i postgangen fra USA noen dager, og ut fra det jeg har lest om disse er de betydelig bedre enn de tidligere radiatoerne. Viktigste er selvsagt at viftene klarer den jobben de skal gjøre, men er ute etter mest mulig lydløse vifter. Kjøp av en vifteregulator er ikke noe problem hvis dette skulle være nødvendig. Viktigste er å finne rett vifte til disse radiatorene ettersom de allerede er kjøpt. Dog har jeg liten kunnskap om vifter, så hvis noen har gode alternativer som de mener er bedre egnet enn Mist, som jeg har fått anbefalt, takker jeg for innspill. Hva med Aerocool streamliner 140mm, er dette noe å satse på? Hvilke faktorer må jeg se etter når jeg velger en vifte? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Ville ha gått utenlands for det beste utvalget av gode vifter. Etter min erfaring er det nesten ingen av viftene på det norske markedet som kan hamle opp med blant annet Yate Loon og Scythe S-FLEX. Scythe lager ikke vifter i s-felx serien i 14cm. Slik at da er det Yate Loon som er alternativet. 140mm Yate Loon D14SM-12 Denne har litt ekstra grynt å komme med hvis det skulle trengs en dag. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Er enig med MoDzoNa der, ville nok gått for 140mm Yate med vifte controll da 29 DB er meir enn kva eg kan leve med. Eg hadde nok satt dei på rundt 50% og vist det skulle komma ein varm sommerdag så har du valget med å skru dei opp Lenke til kommentar
Teza Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Har to av de ekstremviftene som Microplex solgte tidligere i dagens kabinett. Disse flytter rundt 250 kubikkmeer i timen til 50-60 desibel. Så 29 db og vifteregulator frister. Takker for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå