magnho Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hei, jeg er en gutt på 16 år. Jeg er 1.74 høy og veier 58kilo. Jeg har trent vekter før, men så sluttet jeg, jeg har nå begynt igjen, og jeg ville begynne for fult. Jeg lurte på om noen kunne være så snill å sette opp ett treningsprogram for meg. Hvor mange reps osv jeg burde ta av de forskjellige øvelsene. Jeg trener Benkpress, militærpress, manualer, nedtrekk og noen andre øvelser. Målet mitt er og få sylige og store muskler, målet er å få store biseps,triceps, bli sterk i benk og få en grei brøstkasse og ryggmuskler. Å bli så kalt "biff" Jeg trente før på et treningsstudio, men har nå fått eget "treningsrom" hjemme, så derfor lurte jeg på om noen med litt mer erfaring enn meg kunne ha vært så snille å laget ett treningsprogram for meg. Hvor mye evnt frukt/åssen mat/drikke/kreatin jeg burde ta per dag. Jeg håper jeg får noen seriøse svar, takk :] Du kan også kontakte meg på: [email protected] /msn evnt e-mail om du lurer på noe. Endret 11. november 2008 av magnho Lenke til kommentar
War Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Her kan jeg ikke anbefale annet en å lese igjennom RYP og etterpå legge inn dine 10RM (rep max) i RYP Grunnprogrammkalenderen på sidene til TN. RYP Lenke til kommentar
magnho Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Her kan jeg ikke anbefale annet en å lese igjennom RYP og etterpå legge inn dine 10RM (rep max) i RYP Grunnprogrammkalenderen på sidene til TN.RYP Kan du forklare litt bedere ? :/ Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hva, har du lest RYP PDF filen? Først må du forstå prinsippene som kcal overskudd, progresjon osv så må du kunne bruke kalkulatorene for å finne kalorimengde og treningsprogram. Mye lettere å forklare etter du har lest PDF filen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Er vel kanskje en ide at du legger inn noe for beina? Med mindre du vil ende opp med gigantisk overkropp og kyllingbein? Knebøy, markløft, utfall osv. Bein er 50% av kroppen husk det. Lenke til kommentar
BatmanPatt Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei, jeg er en gutt på 16 år.Jeg er 1.74 høy og veier 58kilo. Jeg har trent vekter før, men så sluttet jeg, jeg har nå begynt igjen, og jeg ville begynne for fult. Jeg lurte på om noen kunne være så snill å sette opp ett treningsprogram for meg. Hvor mange reps osv jeg burde ta av de forskjellige øvelsene. Jeg trener Benkpress, militærpress, manualer, nedtrekk og noen andre øvelser. Målet mitt er og få sylige og store muskler, målet er å få store biseps,triceps, bli sterk i benk og få en grei brøstkasse og ryggmuskler. Å bli så kalt "biff" Jeg trente før på et treningsstudio, men har nå fått eget "treningsrom" hjemme, så derfor lurte jeg på om noen med litt mer erfaring enn meg kunne ha vært så snille å laget ett treningsprogram for meg. Hvor mye evnt frukt/åssen mat/drikke/kreatin jeg burde ta per dag. Jeg håper jeg får noen seriøse svar, takk :] Du kan også kontakte meg på: [email protected] /msn evnt e-mail om du lurer på noe. Basisøvelsene markløft, knebøy og benkpress bør ligge til grunn for ethvert styrke/bodybuildingprogram. Her bør du kjøre 4-5 sett a 8-15 reps utenom evt. oppvarmingssett. I starten er det greit å kjøre hele kroppen 2-3 ganger i uken med fokus på teknikk (sjekk exrx.net, bodybuilding.com etc). En vanlig nybegynnerfeil på disse øvelsene er å krumme ryggen, noe som for all del bør unngås. I tillegg til disse øvelsene kan det bør du supplere med 2-3 sett på øvre del av rygg, skuldre og armer. F.eks chins, roing, skulderpress, curl, dips. For å spare tid og øke intensiteten i treningen pleier jeg å kjøre supersett på biceps/triceps (f.eks curl så dips uten pause mellom). Dessuten er det greit å legge inn litt "alternative øvelser" se f.eks rosstraining.com Lykke til:) Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Her kan jeg ikke anbefale annet en å lese igjennom RYP og etterpå legge inn dine 10RM (rep max) i RYP Grunnprogrammkalenderen på sidene til TN.RYP Støttes! Lenke til kommentar
magnho Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hei, jeg er en gutt på 16 år.Jeg er 1.74 høy og veier 58kilo. Jeg har trent vekter før, men så sluttet jeg, jeg har nå begynt igjen, og jeg ville begynne for fult. Jeg lurte på om noen kunne være så snill å sette opp ett treningsprogram for meg. Hvor mange reps osv jeg burde ta av de forskjellige øvelsene. Jeg trener Benkpress, militærpress, manualer, nedtrekk og noen andre øvelser. Målet mitt er og få sylige og store muskler, målet er å få store biseps,triceps, bli sterk i benk og få en grei brøstkasse og ryggmuskler. Å bli så kalt "biff" Jeg trente før på et treningsstudio, men har nå fått eget "treningsrom" hjemme, så derfor lurte jeg på om noen med litt mer erfaring enn meg kunne ha vært så snille å laget ett treningsprogram for meg. Hvor mye evnt frukt/åssen mat/drikke/kreatin jeg burde ta per dag. Jeg håper jeg får noen seriøse svar, takk :] Du kan også kontakte meg på: [email protected] /msn evnt e-mail om du lurer på noe. Basisøvelsene markløft, knebøy og benkpress bør ligge til grunn for ethvert styrke/bodybuildingprogram. Her bør du kjøre 4-5 sett a 8-15 reps utenom evt. oppvarmingssett. I starten er det greit å kjøre hele kroppen 2-3 ganger i uken med fokus på teknikk (sjekk exrx.net, bodybuilding.com etc). En vanlig nybegynnerfeil på disse øvelsene er å krumme ryggen, noe som for all del bør unngås. I tillegg til disse øvelsene kan det bør du supplere med 2-3 sett på øvre del av rygg, skuldre og armer. F.eks chins, roing, skulderpress, curl, dips. For å spare tid og øke intensiteten i treningen pleier jeg å kjøre supersett på biceps/triceps (f.eks curl så dips uten pause mellom). Dessuten er det greit å legge inn litt "alternative øvelser" se f.eks rosstraining.com Lykke til:) Tusen takk :] Lenke til kommentar
rolax Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Sett deg mindre mål, flere ganger. Det er mer motiverende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå