CorporalClegg Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) ASUS Eee PC 1000H I denne tråden stiller vi spørsmål, deler erfaringer og diskuterer Asus EEE PC 1000H. Maskinen som etter min, og mange andre på forumets mening er den beste 10,2" til under 5000 NOK på markedet. Spesifikasjoner CPU: Intel Atom N270 Chipset: 945GSE Grafikk: Intel UMA Skjerm: 10" TFT 1024 x 600 ( WSVGA ) Minne: 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR2 SO-DIMM Harddisk: 160 GB Nettverk/Trådløst: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b/g/n Web-kamera: Ja, integrert - 1,3 Megapiksler Høyttalere: Innebygde stereohøyttalere Eksterne porter: Minnekortleser(støtter SD,MMC,SDHC) 3stk. USB-porter, 1stk. VGA-tilkobling, 1stk. 3,5mm minijack inn, 1stk. 3,5mm minijack ut, 1stk. nettverksport RJ-45, Wide Touchpad Levetid batteri (inntil): 5 timer Batteri: 6-cell 6600mAh Dimensjoner: (BxDxH) 26.6 cm x 19,1 cm x 2,85-3.8 cm Vekt: 1.45 kg Programvare: MS Works, MS Live, Intervideo DVD xPack Operativsystem: Windows XP Home MSI WIND U100 VS ASUS Eee PC 1000H Liten sammenligninn mellom MSI WIND U100 og ASUS EEE 1000H Fordeler med MSI WIND - Vekt - Bedre touchpad og tastatur. (Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. Man kan bytte om tastene ved å følge denne guiden.) - Bedre batteritid (Med 6-cellers batteri, 3 er standard.. ) - Fysisk mindre en EEE, og når maskinene allerede er så små merker du mye forskjell. Fordeler med 1000H - Design (Etter min mening) - WiFi 802.11 n - 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard) - Billigere - Bedre høytalere - Bedre innsynsvinkel - Knapp for å skifte skjermoppløsning - Ctrl er på "rett plass" WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge, og kommer tidligst etter nyttår.. Så i realiteten er EEE best på batteritid.. Summa Summarum: EEE 1000H vinner denne duellen, vel og merke med ganske liten margin. EEE vinner pga 6-cellers batteri som standard. merk: Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum. Endret 12. november 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Bilde av 901? Hvor lang tid tar det å få oppstart i XP? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Bilde av 901? Hvor lang tid tar det å få oppstart i XP? Uuups, bildet er fikset... (Note to self: ikke stol på Google bildesøk ^^ ) Oppstart tar ca . Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Noen som har sett artikler hvor denne blir sammenlignet med Asus eee 1000h og Asus eee S101? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hær e en sammenligning mellom 1000H og S101 Noen som vet om Denne kommer til Norge? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 La til en sammenligning mellom MSI WIND U100 og ASUS Eee PC 1000H i første post. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Noen som vet når denne kommer til Nore, eller om den kommer til Norge? Maskinen er en hybrid mellom 1000H og S101, litt dyrere en 1000H men med utsenet til S101 Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har kikket litt i bios i min maskin,og stemmer det att boot device er disabled som default? Har prøvd litt på og enable den boot device for flyttbare medier,men får det ikke til... Tenkte jeg skulle teste ut Ubuntu litt men får den ikke til og boote fra min usb stick. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ok,fikk det til Booter nokså kjapt denne maskinen så løsningen var:start maskinen og så trykke esc nokså kjapt og holde den inne,da kom boot menyen til usb sticken opp og da var det bare og gå videre og teste ut litt Ubuntu Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Kan du komme med en liten raport når du har testet en stund? (Boot-time, føles den raskere osv. ) Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Fikk denne i dag og må si meg fornøyd så langt. Ingen pikselfeil, alt ser ut til å funke. Eneste irriterende var at jeg ønsket meg 2 gb RAM, og det sa jeg i sjappa. "Å ja" sa fyren og solgte meg en "ekstra 1 GB-brikke". Skulle visst sjekka hvor mange minnemoduler det var plass til selv, ja... Tastaturet er akkurat så lite at man må venne seg litt til det, men akkurat så stort at det ikke byr på nevneverdige problemer. Kjører selv XP, og med CCCP ser video bra ut, men fra 720p og opp begynner det å hakke/slite med sync. Noen som har fått til 720p med denne evt. andre kodeker? A. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Min klarer 720p med CoreAvc codec + media player classic. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Min klarer 720p med CoreAvc codec + media player classic. Henger meg på denne, coreavc funker gull med 720p, standard 1000h uten ekstra minne. Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Min klarer 720p med CoreAvc codec + media player classic. Henger meg på denne, coreavc funker gull med 720p, standard 1000h uten ekstra minne. Takker for tips. Skal teste dette :-) A. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Noen somk har prøvd den med ekstenr skjerm på over 20", i såfall, hvordan funker det? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har koblet min 1000h til min 24" Dell skjerm (1920x1200). Fungerte helt fint det. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Noen som har prøvd å kjøre Linux på den? Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Noen som har prøvd å kjøre Linux på den? Ja jeg har en dualboot på min.Men jeg er helt fersk på Linux så jeg har vel ikke så vettuge erfaringer ennå Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Noen som har prøvd å kjøre Linux på den? Jeg har begynt så smått å pusle med å sette opp et bootbart minnekort med ubuntu 8.10 på. Jeg har kommet så lang at jeg har installert og fått til en persistent (innstillinger og forandringer lagres på minnekortet under bruk og huskes til neste gang) installasjon på et 4 gb sdhc minnekort. Jeg har også begynt å tilpasse installasjonen med en ny kjerne som er laget for den lave oppløsningen til eee, samt med drivere til wifi etc. Men hele prosjektet mitt har strandet litt pga jeg av en eller annen grunn bare får opp bootmenyen ca hver 20 gang jeg prøver (trykke esc under oppstart) enten timer jeg det helt feil, eller så booter bare maskinen så forbanna raskt at jeg ikke rekker trykke esc rett og slett. Derfor er mitt prosjekt for kvelden å legge linuxinstallasjonen inn i bootloaderen til windows xp slik at dette blir litt lettere... Førsteinntrykket av Ubuntu 8.10 på denne maskinen er forøvrig bra! Foruten diverse hurtigknapper som ikke fungerer ut av boksen, og manglende drivere for wifi så oppfattes OS'et som veldig snappy, mer snappy enn min snart 3 år gamle Dell laptop. Jeg kan sikkert komme med en oppdatering når jeg får testet litt mer, ellers kan jeg anbefale å rote litt rundt på forumet til http://eeeuser.com, der finnes guider til hvordan får inn Ubuntu på laptopen, og også hvordan man eventuelt kompilerer med en kjerne som er tilpasset EEE. /Espen Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ang.bootmeny så trykker jeg inn esc knappen rett etter jeg trykker start.Og holder den inne til bootmenyen kommer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå