PortableAppGuy Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei, jeg lurer på om noen kan anbefale et program som gjør at jeg kan kryptere en usb-pinne, slik at uansett hvor jeg er, må jeg skrive inn et passord for å komme inn på den, liksom "on-the-go" kryptering.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Man kan benytte truecrypt 6.1 satt opp på minnepennen med "travelling mode" . Dette gjør at USB minnepennen gjenkjennes i andre PCer selv om de ikke har truecrypt installert. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 http://www.truecrypt.org/ Det funker. Legg inn softwaren til å autokjøre på minnepennen, lag en virtuell kryptert disk du monterer som normal disk, så kan du få opp en popupboks for passord når du plugger den i. Lenke til kommentar
PortableAppGuy Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Takk, men jeg skjønner ikke hvordan jeg får sånn derre pop-up ting... Endret 9. november 2008 av PortableAppGuy Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Sjekk litt lenger nede på den siden der du lager traveler disc skal stå et valg for hva som skal skje når du plugger i pennen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det tryggeste er å kryptere alt, inkludert filsystemet. Da står det "Ikke formatert, ønsker du å formatere?" Når du plugger den i, så må du velge device med truecrypt og en ekstra enhet dukker opp under min datamaskin. Det er maks sikkert. Security true obscurity. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Go for truecrypt. Funker som fjell! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Go for truecrypt. Funker som fjell! Nja, bare ikke ntfs på et truecryptvolum under linux. Treeeeeegt. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Toucan kan vel fikse biffen. Endret 10. november 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
PortableAppGuy Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) jeg har prøvd truecrypt mange ganger, men den krypterer minnepennen slik at jeg må formatere den hver gang jeg skal gå inn i den... Da er jo hele poenget borte... skal prøve det derre toucan Endret 10. november 2008 av PortableAppGuy Lenke til kommentar
PortableAppGuy Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Bruker nå Toucan, og er storfornøyd, takk til alle som hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå