Gå til innhold

Vannkjøling i rackskap

Anbefalte innlegg

Ser meg nødt til å få redusert støynivået fra mitt rack skap, da det høres i hele leiligheten.

Har sett gjennom forumet og lest om vannkjøling, men ikke funnet noen som har dette på maskiner i rackskap.

Grovt sett er det følgende maskinvare :

Rackskap : APC NetShelter WX Wallmount Cabinets, APC AR100HD

Hoved maskin :

I&S rackkabinett, 4U, EYE4860BK

Asus Commando

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

ASUS ENGTX280 TOP/HTDP/1G

2x Maxtor DiamondMax 10, 200GB S-ATA (raid0)

2x 250Gb Hdd (raid 0)

Filserver :

I&S rackkabinett, 4U, EYE4808BK

ABIT AB9 QuadGT, P965, Socket-775, GbLAN

Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed

Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2

8x Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2

2x Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400

Har overhode ikke peiling på vannkjøling eller hvordan jeg skal få det montert inn i maskinene mine, men har foreløpig kjøpt følgende utstyr :

2x HW Labs Black Ice GT Xtreme 420 - Black

3x Danger Den Bay-Res HDPE

1x I&S rackkabinett, 4U, EYE4860BK

Har også 2 stk Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W liggende, hvor den ene forhåpentligvis vil klare å gi nok effekt til pumper, vifter ol.

Planen er å bygge om dette kabinettet til å inneholde pumper/tanker/vifte styring til 3 sett med vannkjøling, og plassere det i toppen av rackskapet.

Hadde vært kjekt om 3 radiatorer kunne vært montert under dette kabinettet, men vil tro det beste er å lage en liten vindtunell på utsiden av rackskapet, som inneholder 3 radiatorer og vifter. Setter jeg dem på utsiden trenger jeg heller ikke bytte rackskap før jeg kjøper ny maskin. Er dog meget fornøyd med rackskapet, så vurderer og kjøpe ett til av disse. (Er enkle å montere sammen i høyden og har store luker i topp og bunn for å føre gjennom ledninger ol.

Det jeg hadde tenkt videre var kraner og hurtigkoblinger bak på hver maskin og kobber rør opp til vannkjølingsmodulen.

Kopperrørene har jeg tenkt skulle festes med hurtigkoblinger på vannkjølings kabinettet, ha t-kobling med kran bak den maskinen det var tiltenkt og ende nederst i rackskapet med kran for å tømme systemet.

Regner med å kjøpe følgende utstyr :

2x Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

2x Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GTZ for 775

(bestiller kun til de to maskinene jeg har i første omgang, med unntak av vanntank)

Prøver å finne glideskinner til de tre vanntankene, slik som det er beskrevet i denne artikkelen, men har ikke klart og funnet dem enda, noen som vet hvor de er til salgs?

Noen som kan gi noen gode tips til hvordan dette kan gjøres på en best mulig måte? (Driver ikke med overklokking)

Noen som har et bedre forslag til å sette opp vannkjøling i dette systemet?

Edit :

Grunnet lite respons på tråden er denne delt opp i følgende nye tråder:

Noen erfaringer med "AC Flowsensor 5,6mm"?

Trenger støysvake 140mm vifter for radiatorer

Vannkjøling av harddisker?

Forskjellen på kopper rør?

Mulig å kjøpe løse heatpipes?

Endret av Teza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...