Gå til innhold

BK: Trenger hjelp med studioarbeid


Anbefalte innlegg

Heihopp.

 

Har såvidt begynt å pussle med litt studiogreier. Stort sett offcamera med diverse ting foran blitsene. Her er det brukt gridspot. Jeg ønsker innspill på alt her. Lyset, eksponering, and so on.

 

Hvor bør lyset ikkje plasseres? Og hvor bør det?

 

Bilde er tatt med ISO 100. Jeg er fornøyd med utrykket hans, som jeg brukte en del tid på få få frem. Rolig og stille kar.

post-175295-1226135667_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Takk for feedback

 

 

 

Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Hvem har snakket om konsert? Hva mangler? Grums? Mulig jeg trenger briller. Lær deg gjerne å utdype hva du mener bedre, så kanskje andre (meg inkludert) lærer noe. Det er derfor jeg er her.

 

 

 

Synes det var stilig.

 

Men du må få fjernet de strekene i bakgrunnen på venstre og høyre side. Fint fokus, litt triste farger.

 

Takk for feedback. Fokus sitter som aldri før. Sjelden har jeg hatt bedre utgangspunkt, og bedre tid. Men det er et stort men her. Dette er gridspot. Det er ikke lett å kontrollere når man ikke har studioblits, som viser nøyaktig hvor man treffer. Så til å være første gang jeg testet dette, er jeg G+ fornøyd.

 

Triste farger var planen. Skal bruke dette mer til metall og annen trist musikk fremover.

Lenke til kommentar
Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Takk for feedback

 

 

 

Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Hvem har snakket om konsert? Hva mangler? Grums? Mulig jeg trenger briller. Lær deg gjerne å utdype hva du mener bedre, så kanskje andre (meg inkludert) lærer noe. Det er derfor jeg er her.

 

Bildet er kjedelig, og virker oppstilt, samtidig somd et gir inntrykk av å ikke se oppstilt ut... Modellens holdning er noe man kan finne på konserter, men bildet tilsier noe annet.

 

Grums=urenheter i bakgrunnen... Om du ikke ser det trenger du briller ja... Du er her for å trolle, nothing else...

Lenke til kommentar
Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Takk for feedback

 

 

 

Syns det er kjedelig og ser uferdig ut. Du har ikke brukt tid på å fjerne grums på venstre side engang. Bildet gir aldeles ikke konsertfølelse, bare et dårlig forsøk på å ligne et, og jeg syns du mislykkes.

 

Hvem har snakket om konsert? Hva mangler? Grums? Mulig jeg trenger briller. Lær deg gjerne å utdype hva du mener bedre, så kanskje andre (meg inkludert) lærer noe. Det er derfor jeg er her.

 

Bildet er kjedelig, og virker oppstilt, samtidig somd et gir inntrykk av å ikke se oppstilt ut... Modellens holdning er noe man kan finne på konserter, men bildet tilsier noe annet.

 

Grums=urenheter i bakgrunnen... Om du ikke ser det trenger du briller ja... Du er her for å trolle, nothing else...

 

Humfh.Virker oppstilt, men gir inntrykk av å ikke se oppstilt ut? Noen som sa ja takk begge deler? Jeg takker for feedbacken din.

 

Next.

Lenke til kommentar
Humfh.Virker oppstilt, men gir inntrykk av å ikke se oppstilt ut? Noen som sa ja takk begge deler? Jeg takker for feedbacken din.

 

Hent de brillene du snakket om, så leser du dette en gang til:

Modellens positur gir inntrykk av å ikke se oppstilt ut, fordi han imiterer noen som er på konsert, mens bildet gir inntrykk av at det er oppstilt...

 

Derfor blir det ikke et konsertbilde, bare et wannabe oppstilt konsertbilde. Tilbake til tegnebrettet aksje ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men kan gi litt bildekritikk.

 

1. For kraftige skygger

2. Drukner i mørket

3. Bruk bakgrunnen til å fremheve motivet

4. Komposisjonen er elendig; bruk vidvinkel i portretter til å fremheve noe, i dette tilfellet er det bare misvisende for blikket

5. Utsnittet virker veldig tilfeldig

6. Fargene i bildet er ikke gode. Når man har så lite farger og futt i et bilde er det like greit å gå over til svart/hvitt. Det ser nesten litt ut som personen er gul/grønn.

 

Tror nesten du må prøve igjen. Hvis du har lite studio-utstyr vil jeg foreslå at du heller tar bildene ute og kombinerer det med naturlig lys.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men kan gi litt bildekritikk.

 

1. For kraftige skygger

2. Drukner i mørket

3. Bruk bakgrunnen til å fremheve motivet

4. Komposisjonen er elendig; bruk vidvinkel i portretter til å fremheve noe, i dette tilfellet er det bare misvisende for blikket

5. Utsnittet virker veldig tilfeldig

6. Fargene i bildet er ikke gode. Når man har så lite farger og futt i et bilde er det like greit å gå over til svart/hvitt. Det ser nesten litt ut som personen er gul/grønn.

 

Tror nesten du må prøve igjen. Hvis du har lite studio-utstyr vil jeg foreslå at du heller tar bildene ute og kombinerer det med naturlig lys.

 

God tilbakemelding. Denne skal langres.

 

PS. Jeg har ikke lite stidioutstyr, men her prøvde jeg kun en blits, med en gridspot. Regner med at du godt vet hva det er, men er det andre så leser, så er det en sak foran blitsen. Som gjør at lyspredningen blir strupet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...