SpyHunterX Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Som tittelen sier, kan Asus Radeon HD 4850 funger med en 300W strømforsyning. Hvis det kan så lurer jeg på åssen jeg tilkobler strømforsyningen til kortet. Ledningen som kom ut av strømforsyningen passet ikke med skjermkortet. Ledningen som fulgte med kortet derimot passet i kortet, men jeg ser ikke hvor jeg skal koble den andre enden hen. Ledningen ser sånn ut Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Som tittelen sier, kan Asus Radeon HD 4850 funger med en 300W strømforsyning. Hvis det kan så lurer jeg på åssen jeg tilkobler strømforsyningen til kortet. Ledningen som kom ut av strømforsyningen passet ikke med skjermkortet. Ledningen som fulgte med kortet derimot passet i kortet, men jeg ser ikke hvor jeg skal koble den andre enden hen. Ledningen ser sånn ut Det kommer selfølgelig an på resten av maskinvaren din, men det er sansynligvis for lite. En 400-450 watt's PSU av god kvalitet skal klare det helt fint. Den kabelen kobler du til 2 molex kontakter (harddisk kontaktene). Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Er det helt sikkert at hardisken har sånne molex kontakter, siden jeg så opp og ned i hele kabinettet og fant ikke noe sted hvor det passet. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Det kommer helt an på strømforsyningen og andre komponenter. - 4850 kjører f.eks helt fint i Shuttle PC'er med standard powersupply (150w eller 200w, litt usikker) og intel 45nm CPU, samt på AMD 4200+ CPU, mens AMD 6400+ ikke gikk på standard PSU. Ved å oppgradere til Shuttle 300W SilentX PSU har det fungert med alle CPU'er så langt. Endret 6. november 2008 av kjetilkl Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Vel pc'en min er er Dell Inspiron 530 med Intel core 2 duo E6750 2,66 Ghz, 4Gb ram, den har tilsynelatende to vifter, hovedkortet og strømforsyning er jeg ikke sikker på siden det står ikke noe sted. Men er jeg fortsatt litt usikker på hvor de to hvite kontaktene på ledningene skal plasseres siden jeg gjennomsøkte pc'en i evigheter men fant aldri noe sted den skulle plasseres. Kabinettet er jo ganske lite så det er ikke umulig at jeg kan ha oversett noe Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du må koble inn to ledninger av type "IDE Harddisk" strømkontakter i den splitten (helst fra to forskjellige ledninger fra strømforsyningen) har du ikke slike må du ha en(to) overgang(er) fra f.eks Sata->IDE strømkontakt (hvis du har slike ekstra) Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 De eneste kontaketene som var i begge hardiskene mine var disse: Og ingen av dem passer med ledningen som fulgte med kortet, noen som vet hvilken ledningen jeg tilfeldgvis trenger eller om skjermkortet må tilkobles et annet sted? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Godt mulig de har droppet molexer på PSU, om ingenting annet i maskinen behøver det. I dag kan man jo faktisk klare seg uten dem med de mer moderne komponenter, selv behøver jeg ingen 4-pins molexer i hovedmaskinen min. Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Det var det jeg håpet på når jeg satte i kortet, men når jeg startet maskinen stod det at Skjermkortet ikke var koblet til en strømforsyning. Det kom en blinkende rød skrift på svart skjerm. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du får se hva du har av ekstra kabler ut av PSU og skaffe overganger som passer til dette .. Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Du får se hva du har av ekstra kabler ut av PSU og skaffe overganger som passer til dette .. Den eneste kabelen som kom ut av strømforsyningen var helt lik den som er plassert nederst på hardisken på bildet. Vet ikke om det finnes noen overgang til en sånn kabel. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Litt vanskelig å se av bilde, men utfra plasseringen regner jeg med at det er en SATA powerkabel på disken, så da trenger du en sånn; http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1569012 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå