Corlan Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Nå som valget er over, og Obama tiltrår som president i Januar, er det noen som har gjort seg noen tanker om hvem han muligens kan eller burde inkludere i sin administrasjon? Ser personlig ikke for meg Hillary i noe annet enn muligens en utnevnelse til Supreme Court når den tid kommer. Veldig lite kjent foreløbig men kan tenke meg Tom Daschle som Chief of Staff og nesten helt sikkert Sheila Blair som Finansminister. Hun ble forsåvidt nevnt som kandidat for denne stillingen av både McCain og Obama under en debatt. Dette er også såvidt jeg ser det den viktigste utnevnelsen Obama gjør i sin første term. Blair er bl.a. utnevnt tidligere som en av USA's viktigste kvinner, og har dyp kjennskap til økonomi og finans. Av andre kandidater er vel kanskje Bill Richardson mulig som Sec. of State. Se forøvrig: http://www.politico.com/news/stories/1008/15142.html Bekreftede valg: Ralp Emanuel - Chief of Staff PS. Velger å lage en ny tråd om dette da den andre tråden handlet kun om valget. Endret 6. november 2008 av Covn Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 God tråd! Richardson og Daschle ser jeg som relativt sannsynlig valg. Hillary på SC hadde ikke vært så verst, men jeg er ikke helt sikker på at det er sannsynelig. Jeg tror kanskje han vil utpeke noen som er litt mindre kjent. Syns nesten det er mer spennende med SC en med kabinettet. Kanskje stakkars gamle John Paul Stevens endelig kan gå av uten at det river ned Roe! Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Det er vel et par høyestesrettdommere (JP Stevens ihvertfall)som er gamle nok til å gi seg i løpet av de neste 4 årene. De ville høyst sannsynlig ha blitt sittende hadde McCain vunnet får å sikre at ikke de ble erstattet av republikanske utnevnelser. Regner nå med at de trekker seg, da Obama kan utnevne litt mer liberalt blod. Ser det er veldig mange gamle Bush senior utnevnelser som fremdeles sitter, så det er mulig at høyesterett blir et av steden Obama kan slite mest med å få igjennom ting. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er vel et par høyestesrettdommere (JP Stevens ihvertfall)som er gamle nok til å gi seg i løpet av de neste 4 årene. De ville høyst sannsynlig ha blitt sittende hadde McCain vunnet får å sikre at ikke de ble erstattet av republikanske utnevnelser. Regner nå med at de trekker seg, da Obama kan utnevne litt mer liberalt blod. Ser det er veldig mange gamle Bush senior utnevnelser som fremdeles sitter, så det er mulig at høyesterett blir et av steden Obama kan slite mest med å få igjennom ting. Ginsberg og stevens tror jeg hvertfall går av. Scalia, Souter, og Thomas begynner alle å bli gamle, men kan nok holde stand noen år til. Dersom obama blir gjenvalgt får han kanskje muligheten til å skape en vennligere høyesterett. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 alt blir det samme som før Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Det er vel et par høyestesrettdommere (JP Stevens ihvertfall)som er gamle nok til å gi seg i løpet av de neste 4 årene. De ville høyst sannsynlig ha blitt sittende hadde McCain vunnet får å sikre at ikke de ble erstattet av republikanske utnevnelser. Regner nå med at de trekker seg, da Obama kan utnevne litt mer liberalt blod. Ser det er veldig mange gamle Bush senior utnevnelser som fremdeles sitter, så det er mulig at høyesterett blir et av steden Obama kan slite mest med å få igjennom ting. 70 er en ung alder i den sammenhengen, det er stort sett helsa som avgjør hvor lenge de sitter. Stevens er også i toppform, så hvis ikke han har lyst til å pensjonere seg så har han god tid (4, kanskje til og med 8 år). Mange mener at det Obama vil ha lite å si for balansen fordi de eldste og de som er spekulert i å gi seg er liberale, men da må vi heller tenke på at han kan utnevne noen som vil sitte i 20-30 år fremover, og det har faktisk veldig mye å si. Endret 5. november 2008 av mad_arab Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Ja absolutt. Supreme Court utnevnelser er høyeksplosive. Husker hvor mye oppstyr det var rund 2000 valget når høyesterettsdommerne utnevnt av pappa fiksa valget for guttungen. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nåja. Det var Reagan og Nixon sine dommere som stemte for Bush (eller altså ikke for Bush men for stopping av telling i FLorida. Stevens, utnenvt av republikaneren Ford, og Souter, utnevnte av gamle-Bush, stemte for Gore. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 alt blir det samme som før Det blir det selvsagt ikke. Men la meg gjette, du er en skuffet Ron Paul-supporter? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Rahm Emanuel blir den nye White House Chief of Staff. Spennende valg. Endret 6. november 2008 av monzilla Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 alt blir det samme som før Det blir det selvsagt ikke. Men la meg gjette, du er en skuffet Ron Paul-supporter? Jeg skal ta frem den posten her om 4 år og le av deg når afghanistanske infantile er blitt drept i kaldt blod, og når økonomien har gått til helvete. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Haha, hvis du tror at andre forventer at Obama skal gjøre mirakler på 4 år. Så burde du finne deg andre å leke med. Selv Obama sa i vinnertalen sin at det er ikke sikkert at 4 år er nok. Han kommer inn i en av de verste situasjonene i amerikansk historie i nyere tid og han har 2 kriger og en skakkjørt økonomi som må behandles. Afghanere blir allerede drept, både av allierte tropper og lokale krigsherrer, for å ikke nevne radikale talibansympatisører som gjerne skulle sett medier bannlyst og kvinnene inn i burkateltene sine og bli henrettet for å lære noe. Økonomien er allerede on the highway to hell. Så skjønner virkelig lite av retorikken du lirer av deg. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg kan ikke si annet enn at jeg er enig med deg Rampage. Uansett så tror jeg ikke folk forstår hvilken naiv og stor tro det amerikanske folk har på Obama. Endret 6. november 2008 av JonasE Lenke til kommentar
Deblin Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er enig med deg Rampage. Uansett så tror jeg ikke folk forstår hvilken naiv og stor tro det amerikanske folk har på Obama. Jeg tror ikke du forstår at amerikanere er pragmatiske, hjertevarme, gudfryktige mennesker som er tålmodige og ikke alltid ser til staten for løsninger. Men kriser er muligheter, så Obama har enorme muligheter til å gjøre store ting. Husk også på at amerikanere alltid har et smil på lur. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Han har en ekstremt vanskelig jobb, som rampage sa. Veldig sammelignbart med Roosevelt, men i tillegg 2 kriger. Tror han kommer til å være rimelig pragmatisk, og ikke rushe ting. Dette kommer selvfølgelig til å bli brukt mot ham av konservative, men han har mye mer potensiale til å få landet på rett kjøl enn alternativet. Men de som forventer velstand over natta blir skuffet. Han må fremdeles forholde seg til realitetene i politikken. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Dagbladet, basert på en politico artikkelSpekulerer i bl.a. Powell og et par bla kennedy og Kerry som mulige kandidater. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 alt blir det samme som før Det blir det selvsagt ikke. Men la meg gjette, du er en skuffet Ron Paul-supporter? Jeg skal ta frem den posten her om 4 år og le av deg når afghanistanske infantile er blitt drept i kaldt blod, og når økonomien har gått til helvete. Økonomien er allerede gått til helvete. Det kan ta lang tid å rette på det. Men det betyr ikke at alt blir det samme som før. Obama vil f.eks. satse mer på kommunikasjon snarere enn sabelrasling. Bare fordi Obama selvsagt ikke vil klare å endre alt på fire år så betyr ikke det at han ikke vil stake ut en ny kurs. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 alt blir det samme som før Det blir det selvsagt ikke. Men la meg gjette, du er en skuffet Ron Paul-supporter? Jeg skal ta frem den posten her om 4 år og le av deg når afghanistanske infantile er blitt drept i kaldt blod, og når økonomien har gått til helvete. Økonomien er allerede gått til helvete. Det kan ta lang tid å rette på det. Men det betyr ikke at alt blir det samme som før. Obama vil f.eks. satse mer på kommunikasjon snarere enn sabelrasling. Bare fordi Obama selvsagt ikke vil klare å endre alt på fire år så betyr ikke det at han ikke vil stake ut en ny kurs. mere ulovlig torturering en før. enda flere soldater i afganistan. og nå planlegger han å attacke yemen FAIL Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Han har jo ikke økonomisk peiling on han angriper Jemen, legge landet i en uendelig krise, egentlig har han ikke råd til ekstra soldater i Afganistan, eller helsereformen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg skal ta frem den posten her om 4 år og le av deg når afghanistanske infantile er blitt drept i kaldt blod, og når økonomien har gått til helvete. Økonomien er allerede gått til helvete. Det kan ta lang tid å rette på det. Men det betyr ikke at alt blir det samme som før. Obama vil f.eks. satse mer på kommunikasjon snarere enn sabelrasling. Bare fordi Obama selvsagt ikke vil klare å endre alt på fire år så betyr ikke det at han ikke vil stake ut en ny kurs. Hva er dere snakker om? Det er dere som kommer til å bli skuffet hvis dere tror at den amerikanske økonomien går til helvete. Den har problemer, men den går ikke til helvete. For å neven noe, den europeriske økonomien går det langt dårligere med. Endret 2. januar 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå