Gå til innhold

13 år gammel jente voldtatt, dømt for sex utenfor ekteskap, steinet til døde


Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte jeg skriver i denne delen av forumet, men når jeg leste følgende artikkel på dagbladet.no, ble jeg rett og slett forbannet.

 

Aisha (13) gravd ned til halsen og steinet til døde

 

Sammendrag:

 

En 13 år gammel somalisk jente ble steinet til døde av militante islamister etter å ha forsøkt å anmelde tre menn for voldtekt (...) islamistene dømte henne til døden for å bryte islamsk lov ved å ha sex utenfor ekteskapet (...) 13-åringen ble ført inn og tvunget ned i et hull i bakken. Deretter ble hullet dekket til slik at bare hodet stakk opp. Rundt 50 menn begynte deretter å kaste stein mot henne (...) Mennene 13 år gamle Aisha forsøkte å anmelde for voldtekt, ser derimot ut til å ha lite å frykte. Ingen av dem er pågrepet.

 

I tillegg ble en gutt som forsøkte å redde henne skutt og drept.

 

Når jeg leser sånt, så blir jeg redd... fordi vi faktisk tar mot personer her i Norge med denne forvridde oppfattelsen, dette kvinnehatet og totale mangel på forståelse for menneskeverdet. Jeg ser ikke meg selv som rasistisk da jeg vet at dette ikke har noe med hudfarge å gjøre, og de er heller ikke født med denne oppfatningen... det er noe de lærer gjennom den kulturen som er sett på som naturlig og riktig i denne delen av verden. Det er jo heller ikke ukjent at veldig mange av de somalierne som kommer til Norge har store psykiske problemer, og det sammen med den innprentede kulturen fører til at respekten for andre mennesker blir enda lavere slik at det begås lovbrudd som voldtekter og drap.

 

Men aller mest sitter jeg igjen med en følelse av maktløshet... det er ikke mye vi i Norge kan gjøre for å stoppe denne ukulturen i de aktuelle landene. Men vi bør prøve å stoppe den uheldige påvirkningen som dette påfører oss i Norge. Men hvordan? Og bør vi fortsette å ta mot personer fra disse landene når de har denne påvirkningen på oss nordmenn?

 

Og jeg håper vi kan få en god diskusjon uten rasistiske ytringer.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ikke la være å ta i mot folk fra et land bare fordi skikkene der er barbariske. Der kan jo være nettopp disse skikkene de flykter fra. Men det stiller selvsagt ekstra krav til integrerings-jobben.

 

Å isolere slike land er den sikreste måte å sørge for at barbariet fortsetter. Og målet vårt kan ikke være så snevert at vi er fornøyd så lenge vi sitter trygge her oppe i nord, mens krig og faenskap foregår rundt oss på alle kanter. Det poenget fikk amerikanerne illustrert under annen verdenskrig. Jeg tror både de og vi idag er glade for at de forlot tanken om at konfliktene og ugjerningene i Europa ikke var deres problem.

 

Lille Norge kan ihvertfall ikke late som problemene i verden ikke angår oss.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Vi kan ikke la være å ta i mot folk fra et land bare fordi skikkene der er barbariske. Der kan jo være nettopp disse skikkene de flykter fra. Men det stiller selvsagt ekstra krav til integrerings-jobben.

 

Nei, vi kan ikke nekte å ta imot folk under henvisning til at kulturen er så barbarisk. Men det er en viss risiko knyttet til å ha folk fra slike kulturer her i landet, hvilket bør kunne gjenspeiles i innvandringspolitikken. Og folk som bærer med seg et slikt skrudd tankegods, er som du sier vanskelige å integrere.

 

Å isolere slike land er den sikreste måte å sørge for at barbariet fortsetter. Og målet vårt kan ikke være så snevert at vi er fornøyd så lenge vi sitter trygge her oppe i nord, mens krig og faenskap foregår rundt oss på alle kanter. Det poenget fikk amerikanerne illustrert under annen verdenskrig. Jeg tror både de og vi idag er glade for at de forlot tanken om at konfliktene og ugjerningene i Europa ikke var deres problem.

 

Lille Norge kan ihvertfall ikke late som problemene i verden ikke angår oss.

 

Geir :)

 

Norge er et bittelite og maktesløst land. Hva skal vi gjøre? Eller for den del: Hva skal verdenssamfunnet gjøre? Skal det gripe inn med makt?

Lenke til kommentar

Vi bør absulutt minke antallet vi tar inn fra land med barbarsk kultur og samtidig starte en strengere kontroll på dem. Videre må vi spre dem rundt slik at dem ikke samler seg sammen og sriter i og intigrere seg i norsk kultur. Det kan kanskje gjøres med å øke skatten eller minske penge støtta om dem bosetter seg innen for en viss radius av andre med lik kultur, dermed vil det være best økonomisk for dem og spre seg rundt i landett. Hvis dem vil gå på arbeidsledighets trygd så burde det være ett krav att de melder seg på noen kurser eller hobbier som har ett stort antall normen i seg så de intigreres. Det kan også eventuelt være ett lite skatte lette de ti første åra om de melder seg på slike hobbier. Eneste problemet med det er å sjekke om dem møter opp, men det kan løses med stikk prøver og utspørring av kurs deltagere. Dette burde egentlig gjelde alle for land som har en betydelig innvandring til norge. Kvalitet er alltid bedre en kvantitet, og det burde gjelde for innvandringen også.

 

Mer moderne og kulturelt oppegående land burde drive med aktiv trusel av handels stopp og blokader osv. ovenfor land som stadig tilatter slike grusome handlinger.

 

Dem som aktivt var med på stainingen burde få livstid i fengsel og dem som pasivt sto og så på burde få 2-3 år, for dem gir faktisk en støtte til dem som driver å kaster. De uskyldige er kunn dem som forlot stedet(Hadde selv ikke turt og stoppe noe slikt, men hadde ikke stått og sett på heller) eller dem som prøvde og stoppe det(ekte helter, men noe dumdristige, men det er vel alle som er først ute til og stoppe slikt).

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at religion har skylden for mye vondt i verden, og spesielt islam er en farlig religion for dem som følger den slik de gamle, inngrodde typene mener at den skal følges. Religion kan i det hele tatt brukes som unnskyldning for veldig mange forkastelige handlinger.

 

Men som Tom waits for alice sier så kan vi ikke slutte å ta i mot personer fra disse landene, men vi må ha en mye sterkere kontroll av de som kommer til landet. Er man psykisk ustabil, bør man behandles til man er helt sikker på at personen er frisk. Eller hvis personen viser tendenser til å følge islam på en fanatisk måte, bør vedkommende sendes rett ut igjen. Det er mindretallet som ødelegger for flertallet, og disse vil verken nordmenn eller de lovlydige utlendingene ha i Norge.

 

Videre skrives det at vi ikke kan late som problemene ikke angår oss... og det er greit, for de angår oss. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med dette alene, og da er det først og fremst viktig at vi beskytter oss selv.

Lenke til kommentar
Vi kan ikke la være å ta i mot folk fra et land bare fordi skikkene der er barbariske. Der kan jo være nettopp disse skikkene de flykter fra. Men det stiller selvsagt ekstra krav til integrerings-jobben.

 

Å isolere slike land er den sikreste måte å sørge for at barbariet fortsetter. Og målet vårt kan ikke være så snevert at vi er fornøyd så lenge vi sitter trygge her oppe i nord, mens krig og faenskap foregår rundt oss på alle kanter. Det poenget fikk amerikanerne illustrert under annen verdenskrig. Jeg tror både de og vi idag er glade for at de forlot tanken om at konfliktene og ugjerningene i Europa ikke var deres problem.

 

Lille Norge kan ihvertfall ikke late som problemene i verden ikke angår oss.

 

Geir :)

 

 

Nei, det bør vi ikke.

Men vi løser ingen problemer, vi bare skaper nye med vår (manglende) asylpolitikk.

 

Vi bare åpner grensene og lar det stå til...

Lenke til kommentar
Spørmålet er vel om "lille Norge" skal redde hele verden?

Nei, spørsmålet er om lille Norge skal sitte hjemme bak låste dører og passe sine egne saker, mens resten av jordens befolkning bestemmer hva slags verden vi etterhvert skal leve i. Gjør vi ikke noe for å motvirke verdens ondskap, kan vi heller ikke klage når den en dag befinner seg på dørstokken.

 

Det ingen som mener vi skal gjøre det alene, men vi kan ikke la være å gjøre noenting og forvente at andre skal gjøre det for oss. Da gjør ingen det, og det blir i hvert fall ikek verden noe bedre av.

 

Norge er et bittelite og maktesløst land. Hva skal vi gjøre? Eller for den del: Hva skal verdenssamfunnet gjøre? Skal det gripe inn med makt?

Godt spørsmål. Jeg har ikke svaret. Men nei, jeg tror ikke man kan endre samfunnsmoral med makt.

 

Uendelig og hjerteskjærende trist. Jeg vet ikke hvordan - men jeg tror at et mål må være at slikt skal være utenkelig for både menn og kvinner som har hatt Norge som tilfluktssted. Noe mindre enn det kan vi ikke tillate oss å sikte mot.

Enig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg heller, men vi må ihvertfall kunne vise dem at vi tror på det selv.

 

Er det rart somaliere i Norge er dårlig integrert, når de innehar slike verdier som krasjer så til de grader med vår nordiske samfunnsmodell?!

Jeg er ikke sikker på at vi ensidig kan skylde på deres fortid. Skal vi ta dem på alvor må vil tiltro dem evnen til å lære, gi dem muligheten til å gjøre det, og forvente at de gjør det. Og du kan ikke uten videre anta at de som gruppe har disse verdiene, hverken i sitt eget land eller når de kommer hit. Historien forteller om tilskuere som prøvde å gripe inn, altså finnes det andre verdier der. Og kanskje er det nettopp disse som kommer hit til landet.

 

Videre skrives det at vi ikke kan late som problemene ikke angår oss... og det er greit, for de angår oss. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med dette alene, og da er det først og fremst viktig at vi beskytter oss selv.

Nei, da er det først og fremst viktig at vi får flere med oss. Det var ikke Maginotlinjen som reddet Frankrike fra tysk okkupasjon, det var alliert samarbeid.

 

Nei, det bør vi ikke.

Men vi løser ingen problemer, vi bare skaper nye med vår (manglende) asylpolitikk.

Vi bare åpner grensene og lar det stå til...

Du har desverre mye rett i det. Og mye av det skyldes snillisme, men mye skyldes at den innvandringsfiendtlige Ola Dunk er mer opptatt av innvandrerne ikke skal får det bedre enn dem selv på noe område, ennt at de skal bli integrert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ja, det er helt sykt. Virkelig grusomt. At mennesker kan bli så onde er for meg et mysterium, men det ligger vel i vår natur. Og likevel sammenligner mange Islam med Kristendom.

 

Spesielt skummelt er det at mange av disse syke menneskene blir sluppet inn i Norge, og det er vel ikke lenge før de får lov til å dømme etter egen lov heller. Jeg har ingenting imot lovlydige innvandrere som kan rette seg etter våre lover, og som jobber og lever et ærlig liv. Men de av innvandrerne som driver med kanskje 70-80% av all kriminalitet, de kan de kaste på ræven ut av landet.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

det blir kansje litt feil å sette opp en liste over "farlige land", hvor personene fra disse landene skal "undersøkes" grundig, men det er kansje nødvendig..?

 

edit: det er noen land som står for helt andre ting enn norge og folk fra disse landene burde undersøkes for å se om de kan og vil følge norke lover. rett og slett om de kan bli det "normale norske mennesker". personer som tenker på samme måte som de i denne saken er passer ikke inn som "nomale norske mennesker". de skal selvsagt kunne tenke selv, men dette grenser til mentalt ustabil.

 

edit: takne har streifet meg at USA skulle sende en A-bombe og sprenge problemene vekk, men det ville bare vere å flytte på de.(idiotsøkende kuler?)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...