Gå til innhold

BK: Overgangen til kapitalisme kan være tøff [3]


tomsi42

Anbefalte innlegg

I år var vi innom Øst-Tyskland på oktoberfest-turen (den med øl). Generellt så har de vært flinke til å pusse opp; men innimellom så dukker det opp noen slitne bygninger. Her er det tre varianter over tema.

 

 

 

1/800s, f/5.6, ISO 400, 23mm

 

 

1/80s, f/4, ISO 400, 21mm

 

edit: nytt bilde nr. 3

 

1/160s, f/8, 17mm

 

Alle bildene: EOS 30D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC

 

 

Dette er det opprinnelige bilde #3:

 

 

1/100s, f/5.6, ISO 400, 28mm

 

 

 

Tom

 

edit: feil rekkefølge ...

edit: byttet til riktig bilde

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så rart i at du synes bilde nr. 3 faller litt utenfor, fordi det var egentlig tenkt til en egen post i farger. Jeg har nå lagt inn det bildet jeg egentlig skulle ha med (førsteutgaven er i spoileren).

 

Det er tydeligvis ikke så lurt å legge ut bilder sent på natta :grin:

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det første bildet er nok det beste av disse. Har gravd litt mer i bunken, og fant dette, jher er det også litt flassende maling:

 

 

1/25s, f/2.8, ISO 1000.

 

Her har jeg brukt EF 24mm f/2.8. Jeg måtte gjøre en del med bildet da det var skjeivt i alle retninger. Det er mulig at huset i seg selv er det ... Håndholdt og høy ISO setter også sitt preg på bildet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dette var riktig flott Tom. :)

 

On to critics. På det første bildet ødelegger det litt for meg at du har tangert på høyresiden. Tonaliteten og kontrastene i bildet er ypperlig, men tangeringen er et problem.

 

Bilde to preges også litt av tangering, jeg ville hatt mer rom på høyre side, slik at karmen på vinduet ikke kommer helt mot kanten av bildet. Tonalitet, kontrast og skarphet er perfekt, det er litt gritty, noe jeg liker.

 

Bilde tre er nydelig, symmetrisk sett tilnærmet perfekt og ellers deler det samme karakteristikker som de andre to med tanke på tonalitet og kontrast. Pent.

 

Bilde fire faller gjennom, det er for uskarpt.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meget bra, Tom. Meget bra. Jeg er glad jeg tok meg tid til å jobbe meg litt bakover i det jeg har gått glipp av, for denne tråden er en opptur. Det meste er sagt, og jeg vil bare tilføye at enhver teknisk feil kun kan heve slike bilder til nesten høyere nivå, og det er litt deilig når man slipper å tenke teknikk i en kritikk. Men det siste bildet er som andre skriver for uskarpt, så det kunne du ha spart deg å presentere.

 

Sehr gut, Tomsi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...