Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen reagerer ikke ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei. Satte inn vannkjølingen i PC'n i dag. (er kjøling på skjermkortet også)

Komponentene er som følger:

- 8800GTS 640MB

- P5K Premium

- Q6600

- osv....

Starter opp maskinen, men skjermen forbilr sort.

Når jeg to av stock kjølingen på skjermkortet tok jeg ut viftekontakten, starter den ikke uten den?

Eller så starter alt av vifter opp, og pumpa svirrer og går, men er ikke lys i pæra under skjermkortet.

Takker for all hjelp

dePt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du har glemt 6 pin ja:P

Men, litt mer alvorlig er det om du har bøyd kortet ditt når du monterte kjøleren.

Dette kan fort skje om du har skrudd hardt på begge sider av blokka iforhold til i midten. Ett kretskort av denne typen (skjermkort) er ikke kjent for å tåle mest. Om jeg ikke husker helt feil så advarer ivertfall EK om dette i manualen til blokkene sine.

Lenke til kommentar

Kjøpte blokka brukt, så jeg har ikke noe manual. Men tror da virkelig jeg ha vert forsiktig med den.

6pin tillegsstrømkontakten? Du mener den eneste kablen som går til skjermkortet?

Det jeg mente var at på selve kortet er der en hvit viftekontakt. Helt bak med PCI porten.

Men de kan vel være flere komponenter som svikter meg. Men hva? Hater feilsøking :yucky:

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Kjøpte blokka brukt, så jeg har ikke noe manual. Men tror da virkelig jeg ha vert forsiktig med den.

6pin tillegsstrømkontakten? Du mener den eneste kablen som går til skjermkortet?

Det jeg mente var at på selve kortet er der en hvit viftekontakt. Helt bak med PCI porten.

Men de kan vel være flere komponenter som svikter meg. Men hva? Hater feilsøking :yucky:

Hvis du hater feilsøking så intenst som du gir utrykk for, burde du virkelig ikke holde på med PC-bygging. Feilsøking er desverre en del av DIY, min venn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...