Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Instrumentene er trådløse på begge ja. Gitarene på GH:WT er litt mer avanserte med et touch-felt nede på halsen, kontra Rock Band som har "solo-knapper" som brukes i spesielle gitarsolo-partier i spillet.

 

Men, instrumenter til side, det er selve spillet som er viktigst, og her vinner Rock Band 2 med klar margin. Jeg har begge spillene og foretrekker helt klart Rock Band 2. Utvalget låter alene er nok til å velge RB, synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvis Lips-mikrofonene ikke fungerer i Rock Band rett ut av eska så vil Harmonix slippe ut en patch som gjør at det fungerer. Både HMX og Microsoft er for kryss-kompabilitet på spill til 360en så det blir garantert å fungere. På PS3 / Guitar Hero: World Tour er det ikke godt å si hva som vil skje. F.eks så stoppet Activision en patch som ville gjørt at Rock Band gitaren fungerer i GH3 på 360...

Lenke til kommentar
Instrumentene er trådløse på begge ja. Gitarene på GH:WT er litt mer avanserte med et touch-felt nede på halsen, kontra Rock Band som har "solo-knapper" som brukes i spesielle gitarsolo-partier i spillet.

 

Men, instrumenter til side, det er selve spillet som er viktigst, og her vinner Rock Band 2 med klar margin. Jeg har begge spillene og foretrekker helt klart Rock Band 2. Utvalget låter alene er nok til å velge RB, synes jeg.

Kan du bruke noen av instrumentene på det motsatte spillet?

Lenke til kommentar
Men, instrumenter til side, det er selve spillet som er viktigst, og her vinner Rock Band 2 med klar margin. Jeg har begge spillene og foretrekker helt klart Rock Band 2. Utvalget låter alene er nok til å velge RB, synes jeg.

 

hvordan er gitarspillet i rock band 2 da?

 

I rockband 1 er jo gitarspillet TRAGISK dårlig sammenlignet med Guitar hero3.. selv på expert er det skikkelig kjedelig å spille gitar satt opp mot gh3 :(

 

Låtvalget er jo som du sier konge på rock band, men hjelper ikke når gitarspillet er fint lite variert, kjedelig bruk av "notene" og dårlig løsning på hammer-ons/pull-offs sammenlignet med gh3

Lenke til kommentar
Alt av Rock Band-instrumenter fungerer fint i Guitar Hero World Tour. GH3-gitaren fungerer fint i Rock Band og GH:WT. Har ikke prøvd andre veien da jeg ikke har noen GH:WT-instrumenter.

Jammen daså. GH4-instrumentene virker overlegne, spesielt trommene. Har hørt at RB-instrumentene er dårlige og gåt fort sunt, spesielt trommene og de er viktige for meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror rock band 2 er bedre enn GH:WT. Likevel er ikke GH:WT et dårlig spill. Og Jeg gidder ikke å vente på de tullingene som lager rockband, og ikke gidder å lansere det i europa for ps3 (enda). Så jeg skaffer meg Guitar hero world tour! (og rockband 2 når/hvis det kommer for ps3, og jeg har råd ;) )

Lenke til kommentar

Jeg tror andre veien. GH:WT virker mye bedre enn Rock Band 2. Rock Band inneholder ikke mye nytt siden Rock Band 1, bare sanger. GH:WT derimot inneholder helt nye ting i GH-serien. Man kan blant annet lage egne sanger, og single- og multiplayer-delen skal vistnok være bedre enn Rock Band 2 også...

Lenke til kommentar
Jeg tror andre veien. GH:WT virker mye bedre enn Rock Band 2. Rock Band inneholder ikke mye nytt siden Rock Band 1, bare sanger. GH:WT derimot inneholder helt nye ting i GH-serien. Man kan blant annet lage egne sanger, og single- og multiplayer-delen skal vistnok være bedre enn Rock Band 2 også...

 

Som er låst til 3 minutter, og 1200 noter for trommer osv osv. Jeg var skikkelig gira på det før jeg fikk sett det i action, da var det ikke så impressive lenger. Og det at Rock Band 2 er som Rock Band 1 er vel ikke noe sjokk, GH1-3 er jo forsåvidt ganske like utenom at chartingen ble elendig på 3'ern grunnet Neversoft.

 

For min del er det musikken som teller over hvilke av spillene som er best og da stiller Rock Band sterkest med tanke på alt av DLC som allerede ligger ute og at du kan ta med sangene fra <Insert Rock Band tittel her> til <Insert nyere Rock Band tittel her>, samt har jo også chartinga noe å si og jeg synes enda at Harmonix gjør en mye bedre jobb å charte enn hva Neversoft gjør, spesielt utifra GH:WT videoene på YouTube.

 

Men smak og behag, gleder meg til å se om Neversoft/Activision greier å holde det de lover med å gi ut DLC hver uke som Harmonix gjør. En annen ting som er skikkelig idiotisk med GH:WT er at du ikke kan redde en annen som failer og at Rock metere gjelder alle, ufattelig dum avgjørelse i mine øyne.

Lenke til kommentar
Instrumentene i GH4 kan brukes i RB2, men instrumentene i RB2 kan ikke brukes i GH4. Det logiske (for meg) er å kjøpe GH4 med intrumentene og kun RB2-spillet uten instrumentene. Da får man begge spillene uten å måtte kjøpe to sett instrumenter. Sparer fort en del penger da. :)

 

 

Tull, tøys og fanteri. Jeg har selv spillt igjennom Guitar Hero: World Tour med alle instrumentene i bruk samtidig. Vi brukte gitar, mikrofon og trommer fra Rock Band 1 og som bass brukte vi gitaren fra Guitar Hero 3. I Guitar Hero 3 derimot funker ikke Rock Band gitaren, men det er Activision sin feil, ikke Harmonix.

Lenke til kommentar

Hehe!

 

Er litt oppløftende å se andre sliter med akkurat samme problemet med å velge. Vipper mellom Rock Band og Guitar Hero: WT jeg og, og akkurat nå venter jeg på Rock Band 2 på PS3.

 

For de som ikke er sikre på hvilke instrumenter som fungerer til hva anbefaler jeg linken nedenfor:

 

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

 

Kan fort gå i surr på nettopp dette! :p

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg skal kjøpe Rock Band 2, siden jeg er eneren og alle instrumentene. Jeg har derimot vært litt usikker på GH:WT til jeg fikk se DLC'n som kom i går:

 

Guitar Hero World Tour

For all song credits please visit www.redoctane.com

 

* “No Rain” by Blind Melon ($1.99)

 

File size: 42 MB

 

Rock Band

Build your Rock Band library by purchasing these song game tracks. For song credits, visit www.RockBand.com.

 

* “Hong Kong Garden” - Siouxsie and The Banshees ($1.99)

* “Kiss Them For Me” - Siouxsie and The Banshees ($1.99)

* “The Killing Jar” - Siouxsie and The Banshees ($1.99)

* Siouxsie and The Banshees Pack 01 ($5.49) - this track pack includes all of the above singles.

* “Melatonin” - Silversun Pickups ($1.99)

* “Well Thought Out Twinkles” - Silversun Pickups ($1.99)

* “Pretty in Pink” - The Psychedelic Furs ($1.99)

* “Dammit” - Blink-182 ($1.99)

 

File sizes: 19 MB - 33 MB (singles), 83 MB (track pack)

 

Siden jeg ikke er så altfor imponert over låtene på GH:WT fra før, blir det i alle fall ikke noe kjøp om dem fortsetter å legge ut nye låter i denne hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...