Pezo Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Er hunden min gal? Se filmen her. Han er 1,5 år gammel nå, så burde ikke hunden vokse av seg slik snart? Endret 5. november 2008 av JohndoeMAKT Linket direkte til youtube. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette er en atferd du bør stanse umiddelbart. Hvor mye aktivisering får han? Typisk atferd som dukker opp når de kjeder seg, og den utvikler seg fort til "tvangshandling" hvor de fyker rundt i evigheter og jakter på halen sin. Ville ikke oppfordret til at han gjør dette mer. Stans han når han begynner. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette er IKKE noe du bør trene hunden din til å gjøre. Tvert imot!! Det ser ut til å være stress. Som Juliess skriver over, det blir en tvangshandling over lengre tid. Det kan komme av for lite mosjon, lite hjernetrim, eller lite aktivitet generelt. Hunden kjeder seg, og får ikke brukt hodet sitt -og tipper da over. Dette er en kjip uvane. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Trenger ikke være for lite mosjon/aktivisering der og da, men den har nok lært seg det i en periode da den ble litt lite aktivisert. Har hatt flere hunder osm har gjort dette.. Måten å fjerne dette er å bryte inn hver gang den begynner, få den til å tenke på andre ting. Vær konsekvent. Er egentlig overraskende lett å få vekk, men som sagt, må være konsekvent, selv om man synes det er moro av og til.. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 ....jeg fatter ikke hvorfor folk reagerer så på slikt. Hunden min har ALLTID jaget hale, og bikkja mi får 4 gang tissetur på 20 min, 1 times tur. SELVFØLGELIG med måte, ingen tvinges til noe og vi har det bare gøy. Vi trener spor og lydighet, men halen skal hun ha tak i uansett. Den er god å sutte på, jakte litt på hvis man blir forbanna for man ikke får lov til å gjøre noe, eller hvis man er veeeeeldig usikker på om hva man skal gjøre. Skal jeg hoppe på benken eller høre på mor? WRÆÆÆH! Selvfølgelig kan det være kjedsomhet etc. etc. etc., men trenger _ikke_ være ramaskrik bare fordi bikkja jakter hale. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Fordi halejaging på aktive raser fort KAN utvikle seg til et problem. Derfor mener jeg, og tydeligvis en del andre, at det ikke bør oppfordres til og heller stanses når det starter. Forskjell på å oppfordre hunden til det og den gjør det daglig, og at den gjør det 2 ganger i mnd. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Trenger ikke være for lite mosjon/aktivisering der og da, men den har nok lært seg det i en periode da den ble litt lite aktivisert. Har hatt flere hunder osm har gjort dette.. Måten å fjerne dette er å bryte inn hver gang den begynner, få den til å tenke på andre ting. Vær konsekvent. Akkurat. pga aktivisering/stress/oppspilt Jeg kjenner til hunder som får flere timers mosjon HVER DAG, som fortsatt er live aktiv etter en times hvile. De blir derimot roligere av hjernetrim. Noen hunder bare er slik.. Og hva som ligger bak det kan være mye. Dårlige linjer kan også spille hodet et lite puss. Det ER et ramaskrik. For det første er det en forbanna uting, og for det andre så kan det tyde på veldig mye -som nevnt over. stress.mosjon.kjeder seg. Det blir nesten en liten overslagshandling det du beskriver Green Machine, synes jeg. "jeg biter meg i halen når mor ber meg om å gjøre noe.." Hun ser på halen som en trygghet. Sier ikke at det ER sånn, men som du beskriver det over får meg til å tenke slik Endret 3. november 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Folk må gjerne lage seg så mye ramaskrik de bare vil i livet. Jeg liker å ikke ha det. Jeg liker å ta det chill og ikke skape et problem av alt. Det er litt sånn i dagens samfunn, at alt er et problem. Som du må ta opp, bearbeide og behandle. Det er nesten kjipt å ikke ha problemer, for da har du jo ikek noe å arbeide med. Denne gang innen hundehold. Moderne hundehold. Hvor alle har egne meninger og de er den hele sannhet. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Tror de fleste har litt problemer og hinder i hverdagen Men hvorfor ha problemer i hundeholdet når det kan unngås så veldig lett!?? Det er bare et lite NEI som skal til for å forandre hverdagen hos en hund som biter seg i halen -siden det er tema i denne tråden. "Bikkja biter seg selv i halen.. nesj.. jeg lar den holde på". Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Er hunden min gal? Se filmen til Silvio HER eller HER. Han er 1,5 år gammel nå, så burde ikke hunden vokse av seg slik snart? Poster du her bare for å få views på videoen din? Du spør om han burde vokse det av seg, hvordan skal han vokse av seg det du lærer han? Det du ber han om å gjøre? Jeg siterer deg selv fra videoen din: "Ulven Silvio kan utrolig mange spennende triks han liker å vise frem. En av favorittene hans er å fange halen. Han er faktisk så ivrig på å fange den, at vi slipper å ga tur med han. Dette trikset tar lang tid å lære en hund, så håper du sender linken til filmen videre" Hmmm. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg hadde forandret beskrivelsen i filmen hvertfall Han er så ivrig etter å fange den, at dere slipper å gå tur med han?? Da er det pina meg ikke rart bikkja går på veggene! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Han er så ivrig etter å fange den, at dere slipper å gå tur med han?? Da er det pina meg ikke rart bikkja går på veggene! Huff. Det er bare tragisk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå