Gå til innhold

q6600 med 1 kjerne?

nemizz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en feilmelding når jeg startet windows får noen dager siden "ntoskrnl.exe er korrupt" eller noe lignende. Jeg fikset dette med å kopiere ntoskrnl.exe fra windows cd'n til hdd  ;)

Men nå som jeg er inne i windows viser cpu-z, core-temp og task manager at jeg bare har 1 kjerne.. Hvis jeg husker rett har ntoskrnl.exe noe med hw i ditt system å gjøre? Noen som har forslag på hvordan jeg skal få tilbake de 3 bortkommene kjernene mine? 

Det skal også sies at jeg glemte vinduet åpent og det regnte litt inn på pc'n min som har vifte øverst i kabinettet og det regnet inn (antec 900) det var VELDIG lite vann, pc'n var ikke på, tørket godt opp før jeg startet pc'n neste dag. Så tviler sterkt på at dette er problemet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at maskinen din funker i det hele tatt, hadde forventet at det hele endte i blåskjerm eller lignende.

For det jeg tror du har gjort er at du har kopiert inn kernelen til ett SINGEL CPU system mens du skulle hatt MP (Multi prosessor) varianten.

Dette skal du kunne forandre i enhetsbehandling om du velger oppdater driver på datamaskin delen der under, som heter ACPI Enprossesor-PC den skal du bytte til ACPI flerprossesor-PC og da skal du få korrekt kernel del mener jeg.

Lenke til kommentar

Takker får kjapt og bra svar  :thumbup:

Men det hjalp ikke stort, den heter "ACPI Multiprocessor x64-based PC" virket fornuftig, men det er altså ikke det som er problemet.. Har du noen andre forslag?

Tenkte å benchmarke litt og spille litt får å se om jeg merker noen forskjell  :p

edit: mulig det er smart å nevne at meldinga om ntoskrnl som kom opp under reboot/boot pga. en windows uppdate.

niks, merket ingen forskjell fra slik det var før, gikk helt fint å laggfritt :thumbs:

Endret av nemizz
Lenke til kommentar
Hva om du prøver å reinstallere hele greia? Tror det er en del av kernelen som har fått seg en knekk så om du reinstallerer den delen som jeg nevnte ovenfor (Oppdater til den andre flerprossesor delen) og se om du får noe respons.

Det var APCI Mulit.... du tenkte på? Den går det verken å uinstallere eller å rulle til bake driver(finnes ikke en gammel en)

Men jeg tror at alle kjernene fungerer, i.o.m. at spillingen gikk så fint. Bare irriterende at det ikke funker som det skal  :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hva om du prøver å reinstallere hele greia? Tror det er en del av kernelen som har fått seg en knekk så om du reinstallerer den delen som jeg nevnte ovenfor (Oppdater til den andre flerprossesor delen) og se om du får noe respons.

Det var APCI Mulit.... du tenkte på? Den går det verken å uinstallere eller å rulle til bake driver(finnes ikke en gammel en)

Men jeg tror at alle kjernene fungerer, i.o.m. at spillingen gikk så fint. Bare irriterende at det ikke funker som det skal  :thumbdown:

Hva om du velger: "Oppdater driver" også tvinger du inn den samme på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...