Gå til innhold

Farcry 2----Pc eller xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

faktisk ikke. bare sjekk ubisoft sitt fc 2forum og antall klager.angrer som bikkje for at jeg brukte penger på pcutgaven. har aldri sett så mye feil og kjipe løsninger. særlig i multiplayer.

 

samtidig kan du søke på fc2 widescreen support. masse mennesker blir direkte syke av å spille fc2 (ink meg holder i 5 minutter) på widescreen skjermer. motionsickness på grunn av at de ikke klarte å legge inn support for widescreen. nesten som å spille med en kikkert fremfor øya.

 

dette er en dårlig port. samme som sof payback.

Lenke til kommentar

Må si meg enig, trodde pc-versjonen var og foretrekke. Har selv bestillt PS3 versjonen, og må si meg at det er deilig å tenke på om pcn kommer til å takle det, og evt feil under spilling. Lettere med PS3 der det bare er å kline inn cdn og begynne spillinga, selvom grafikken ikke er like bra og det ikke er noe instillinger, må jeg si at det får jeg igjen ved å spille på en fullHD skjerm. :)

Lenke til kommentar

Her er årsakene til hvorfor jeg anbefaler PC-versjonen:

 

1. Quick-save. Du kan lagre hvor og når du vil.

 

2. Bedre grafikk. Ikke mye, men den er bedre på PC-versjonen. Spillet krever heller ikke mye.

 

3. Prisen. Du får PC-versjonen 100-300kr billigere enn konsoll-versjonene.

 

4. Modding. FC2 sitt mod-verktøy har blitt lovpriset av de fleste anmeldere. Det er mye enklere å lage og få tak i mods på PC'en.

 

5. Mus & Tastatur > Håndkontroller. I FPS-spill slår musa kontrolleren, det mener nå jeg.

 

Som nevnt, er PC'en din svak, bør du kanskje vurdere konsoll-versjonen. Multiplayer har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke si noe om PC-versjonens MP har problemer eller ei... men så vidt jeg har hørt, er ikke MP'en noe særlig bra uansett.

Jeg har ikke vært borti noen "PC-only" bugs i dette spillet. Det sies å ha noen ytelsesproblemer med ATI-kort, men det kom en hotfix som fikset disse flere dager før spillet ble lansert. Jeg installerte hotfix'en før jeg startet å spille, og har ingen problemer med ytelsen. Spiller spillet på max (2xAA), og det går alltid glatt, uten FPS-drop eller noe som helst. Å si at spillet er portet rett fra konsoll er rett og slett tull fra øverste hylle.

 

...hadde jeg vært deg, ville jeg gått for PC-versjonen.

 

EDIT: SoF Payback var et elendig spill altogether, og kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Her er årsakene til hvorfor jeg anbefaler PC-versjonen:

 

1. Quick-save. Du kan lagre hvor og når du vil.

 

2. Bedre grafikk. Ikke mye, men den er bedre på PC-versjonen. Spillet krever heller ikke mye.

 

3. Prisen. Du får PC-versjonen 100-300kr billigere enn konsoll-versjonene.

 

4. Modding. FC2 sitt mod-verktøy har blitt lovpriset av de fleste anmeldere. Det er mye enklere å lage og få tak i mods på PC'en.

 

5. Mus & Tastatur > Håndkontroller. I FPS-spill slår musa kontrolleren, det mener nå jeg.

 

Som nevnt, er PC'en din svak, bør du kanskje vurdere konsoll-versjonen. Multiplayer har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke si noe om PC-versjonens MP har problemer eller ei... men så vidt jeg har hørt, er ikke MP'en noe særlig bra uansett.

Jeg har ikke vært borti noen "PC-only" bugs i dette spillet. Det sies å ha noen ytelsesproblemer med ATI-kort, men det kom en hotfix som fikset disse flere dager før spillet ble lansert. Jeg installerte hotfix'en før jeg startet å spille, og har ingen problemer med ytelsen. Spiller spillet på max (2xAA), og det går alltid glatt, uten FPS-drop eller noe som helst. Å si at spillet er portet rett fra konsoll er rett og slett tull fra øverste hylle.

 

...hadde jeg vært deg, ville jeg gått for PC-versjonen.

Hva slags skjermkort har du?

Lenke til kommentar
Ingen bugs her, utrolig optimisert for PC, mye tull i denne tråden.

 

jasså sjekk ut ubisoft sitt forum for klager.

så kan du google etterpå på fc2 widescreengaming. se hvor mange hits du får. etterpå kan du jo prøve kutte ned en plante med macheten din. så kan du prøve å joine en pågående match i mp. etter dette kan du jo bestille en server til klanen din, oops ingen dedikerte servere. så kan du jo lure på hvorfor du blir sparket ut av serveren etter endt ranked match. så kan du prøve å prone eller leane eller strafe, oi det går ikke kontrollen er lagd for konsoller

 

osv, osv osv..

 

ikke fortell meg at dette er optimalisert for pc.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Foretrekker PC jeg, av den enkle grunn: FPS-spill er alltid best på PC..

Der må jeg si meg helt uenig.

Ta f.eks. Call of Duty 4. Jeg kjøpte det til Xbox 360, noe jeg aldri har angret på. Når jeg får xbox-kontrollen i hånda er det ikke lenger en kontroll, det er et våpen. Jeg har prøvd CoD 4 på pc, og jeg er ikke en gang i nærheten av å få den samme følelsen!

 

Men for å komme tilbake til topic: xbox og pc-versjonene er vel nesten helt like, så jeg vil si at det er helt opp til deg. Men ikke hør på de som sier at pc har overlegent bedre grafikk. Av de screenshotsa jeg har sett fra FC2 på pc kan jeg si at det ser minst like bra ut på X360.

Lenke til kommentar
Ingen bugs her, utrolig optimisert for PC, mye tull i denne tråden.

 

jasså sjekk ut ubisoft sitt forum for klager.

så kan du google etterpå på fc2 widescreengaming. se hvor mange hits du får. etterpå kan du jo prøve kutte ned en plante med macheten din. så kan du prøve å joine en pågående match i mp. etter dette kan du jo bestille en server til klanen din, oops ingen dedikerte servere. så kan du jo lure på hvorfor du blir sparket ut av serveren etter endt ranked match. så kan du prøve å prone eller leane eller strafe, oi det går ikke kontrollen er lagd for konsoller

 

osv, osv osv..

 

ikke fortell meg at dette er optimalisert for pc.

 

Hva er problemet med Widescreen? Jeg får kjøre 1440x900 (som er WideScreen) uten problemer.

Og hvem springer rundt og bare kutter ned gress-strå med macheten, når man har missions? Hvis dette er en "god grunn" til å kjøpe konsoll, holder jeg meg til PC

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Ingen bugs her, utrolig optimisert for PC, mye tull i denne tråden.

 

jasså sjekk ut ubisoft sitt forum for klager.

så kan du google etterpå på fc2 widescreengaming. se hvor mange hits du får. etterpå kan du jo prøve kutte ned en plante med macheten din. så kan du prøve å joine en pågående match i mp. etter dette kan du jo bestille en server til klanen din, oops ingen dedikerte servere. så kan du jo lure på hvorfor du blir sparket ut av serveren etter endt ranked match. så kan du prøve å prone eller leane eller strafe, oi det går ikke kontrollen er lagd for konsoller

 

osv, osv osv..

 

ikke fortell meg at dette er optimalisert for pc.

 

Hva er problemet med Widescreen? Jeg får kjøre 1440x900 (som er WideScreen) uten problemer.

Og hvem springer rundt og bare kutter ned gress-strå med macheten, når man har missions? Hvis dette er en "god grunn" til å kjøpe konsoll, holder jeg meg til PC

 

hvis du tror at du kjører widescreen i fc2 så drømmer du. utviklerne har croppet bildet slik at en god del nede og oppe er borte i widescreen. dette resulterer i tunellsyn eller kikkertsyn for mange slik at de blir kvalme av å spille.

 

poenget med planten er at utviklerne lovte et fullstendig dynamisk miljø der man kan ødelegge alt. fc2 er ikke i nærheten av det.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...