kasamo2 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Jeg er 15år og har lyst på en Job fordi jeg TRENGER! penger(eller har veldig lyst!) jeg er egentlig ikke helt sikker på hva jeg kan jobbe som når jeg er 15, men er det noen av dere som vet? Jeg blir glad for alle svar jeg får inn, men jeg har ikke lyst og og med dagbladet, VG eller nordpost Bare så det er sakt. Håper på så mange svar som mulig:D Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Du kan ikke være kresen, bare søk på alt mulig. Det var det jeg gjorde, men det tok en stund før jeg fikk jobb. Jeg tror du kan gjøre det meste av arbeid, bare det ikke er noe som er veldig tungt eller har med alkohol og/eller tobakk å gjøre. Endret 23. oktober 2008 av Haawy Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Du kan ikke være kresen, bare søk på alt mulig. Det var det jeg gjorde, men det tok en stund før jeg fikk jobb. Jeg tror du kan gjøre det meste av arbeid, bare det ikke er noe som er veldig tungt eller har med alkohol og/eller tobakk å gjøre. Jeg har tenkt på kanskje sånn rydde menneske hehe... eller noe sånt. En kammerat av meg er på jobb intervju han starta for 4min siden. Han skal søke på macdonalds tror jeg. Det eneste jeg egentelig ikke vil er gå med post. Hva var den første jobben du fikk Haawy? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk jobb på et bakeri (utsalg). Ikke veldig mye å gjøre egentlig, men måtte vaske, gjøre oppgjør og etterhvert fikk jeg åpne butikken. En veldig grei jobb Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 kk, er det noen flere her som har tips? Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Siden du bare er 15 kan du ikke være så kresen. Men for eksempel butikkmedarbeider, lagerarbeider, fiskeoppdrett dersom de driver med det der du bor og vaskehjelp, selv om det kanskje ikke frister så mye Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Siden du bare er 15 kan du ikke være så kresen. Men for eksempel butikkmedarbeider, lagerarbeider, fiskeoppdrett dersom de driver med det der du bor og vaskehjelp, selv om det kanskje ikke frister så mye Ok, men hvordan skal jeg lissom gå fram da? spørre de butikk antatte om jeg kan få snakke med dagelig leder eller no? Å spørre han om hva da? kan jo si si" hei, jeg leiter etter en job så jeg lurte om jeg kunne jobbe her? er det noen muligheter til det?" JEg syntes det hørers litt dumt ut eller hva syntes du? Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Prat med familie og kjente. Foreldrer til venner osv. Hør om dem har en jobb til deg på deltid. Jeg fikk min jobb som 15 åring på Lager . Der jeg tok meg av stillase og annet bygge utstyr. Den fikk jeg igjennom min brors tidligere arbeidsgiver. Kontakter er stikkordet, bruk det du har Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ok, men hvordan skal jeg lissom gå fram da? spørre de butikk antatte om jeg kan få snakke med dagelig leder eller no? Å spørre han om hva da? kan jo si si" hei, jeg leiter etter en job så jeg lurte om jeg kunne jobbe her? er det noen muligheter til det?" JEg syntes det hørers litt dumt ut eller hva syntes du? Skjønner ikke helt hvorfor det der høres så dumt ut... Det er bare å gå rett på sak, ikke noe røring i grøten (eller hva det nå heter :!: ) Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Gå rett på sak , vis intiativ. Er det sjefer ser etter. De ønsker folk som kan ta intiativ på jobb. Ikke de som bare slenger og henger. Så fyr på , kjør rett på sak ! Er ikke dumt er naturlig og slik alle gjør det. Vist han sier nei f.eks. Så kan du si til han at. Her har du mitt mobil nr. Ta gjerne kontakt vist dere trenger ekstra hjelp , vakt eller folk ved en annen anledning. Gi han gjerne et papir , der du har skrevet litt info og ditt nr står der Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Gå rett på sak , vis intiativ. Er det sjefer ser etter. De ønsker folk som kan ta intiativ på jobb. Ikke de som bare slenger og henger. Så fyr på , kjør rett på sak ! Er ikke dumt er naturlig og slik alle gjør det. Vist han sier nei f.eks. Så kan du si til han at. Her har du mitt mobil nr. Ta gjerne kontakt vist dere trenger ekstra hjelp , vakt eller folk ved en annen anledning. Gi han gjerne et papir , der du har skrevet litt info og ditt nr står der Ok, jeg skal prøve på det en gang snart tror jeg:D Tror du for eks Coop hadde ansatte meg? Eller hvor tror du jeg burde prøve først? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Coop funker sikkert det, men jeg anbefaler deg til å prøve så mange steder som mulig Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du må regne med at du må innom 10 forskjellige butikker , så får du 1 positivt svar. Du må jakte , men ta intiativ og ta deg tiden å undersøke dette. Så får du deg jobb Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Kk, greit! Jeg skal prøve på coop først så rema... osv osv.. Det er flere butikker jeg kan prøve på. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 En kammerat av meg sa at du må(eller ihvertfall burde gjøre det) Hva burde den søknaden inneholde? Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Navn: Adresse: Alder: Hobbyer: Fritid: Interesser: Hva kan du bidra med : Hvordan er du som person : Telefon nr: Mail: Enkel og grei. Trenger ikke å være noe verre enn det. Siden du er så ung:) Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Navn:Adresse: Alder: Hobbyer: Fritid: Interesser: Hva kan du bidra med : Hvordan er du som person : Telefon nr: Mail: Enkel og grei. Trenger ikke å være noe verre enn det. Siden du er så ung:) okey, takker :D ! Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Når jeg skal skrive om interesser skal jeg lissom si pc, venner osv... Å hobbyer: go-kart. Syntes det blir litt rart egentlig, men kan hende alt blir rart for meg når jeg aldri har sendt en søknad før:P Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Du må bare skrive det du driver med. De vil ha et lite inntrykk av hvordan du er og hva du driver med og da kan dette være til god hjelp. Så lenge du virker interessant og hyggelig er du kommet et godt stykke på veien. Hvis bedriften sier at de ikke har noe for øyeblikket så spør om du kan legge en søknad igjen, slik at de kan kontakte deg når de evt. trenger noen. Lykke til! Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Takker! kanskje et dumt spørsmål, men.... skal jeg sende den med e-post eller gå bort ditt lissom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå