opticus Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) her kan dere skrive hva dere enn måtte ønske ArbeidsLoggen! Endret 23. oktober 2008 av opticus Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 jo takk! det ble bedre enn forventet, synd jeg ikke har utgangspunktet med bare! men det er hvertfall det meste av selve jobbinga med gikk med to pappesker og to pizza papper til å lakke på alt er lakkert utendørs, noe i skumring som ikke er å anbefale, hehe Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er det biltema spraybokser du har brukt? Må si jeg er imponert over kvaliteten til de om du også kan vise frem såpass bra resultater:) Mye sliping for å få av original farge/krom what ever som var? Fikk veldig lyst til og spraye min laptop too. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 dette er dyr lakk, 175-225 pr boks, men jeg hadde allerede rosa, grunning og klarlakk, manglet bare metallic rosa. Det er fra billakkspesialisten på sthanshaugen. fremgangsmåte var -ta av alle klistrelapper og bruke plasterfjerner til å få av limrester og diverse(inneholder olje) -avfette alle delene(skal sjekke hva jeg brukte når jeg kommer hjem) -matte eksisterende lakk med 800 papir(trenger ikke pusse den vekk, da må du grunne også, jeg grunnet ikke deler som var av plast som hadde lakk, har du ubehandlet lakk må den grunnes med grunning for plast, som oftest abs plast om det har noen betydning, det vet jeg ingenting om for jeg har ikke lakkert ubehandlet plast før) -lakk på tynt lag, så man ser lett at det ikke er ferdig, den renner fort og tørker fort, la det tørke i 10 min, da er det klart for ny runde, gjenta 2-3-4 ganger. mellom grunning, farge og klarlakk burde du vente 1 times tid, la det tørke i romtempratur. -metall trenger også en egen grunning og det var skjermen i mitt tilfelle, denne pusset jeg med et eller annet litt grøvre enn 800, husker ikke hva det var, kan sjekke hjemme, men det står mange steder hva man burde bruke for best resultat, uansett, dype riper ned til metallet gjorde at jeg ville pusse langt ned, grunningen dekket ganske bra de gamle ripene og fargespayen dekket resten. Har lest at folk herder lakken i ovn etc, noe jeg ikke har testet selv, jeg lar den stå i to uker og herde inne i vinduet i stua, så får vi se hvordan det blir, igår tålte den neglskraping, men den lukter fremdeles lakk og er ikke helt ferdig herdet enda. og så vidt jeg vet er det bare metallic type lakk som trenger klarlakk, den knallrosa herdet utrolig kjapt og tåler det meste, men kan beskyttes med klarlakk selvfølgelig, men så vidt jeg har forstått så trenger man ikke det på denne typen lakk. De har kjempegod peiling på billakk spesialisten, og har mye ferdigblannet av standardfarger og vil du velge en farge selv blander de bokser for 225 pr stk. anbefaler også å teste på noe før du setter igang, jeg testet på en kortholder og det er jeg glad for, jeg var forberedt på å spraye tynne lag, men ikke så tynne og det rant fortere enn forventet. jeg testet også å stresse litt på den ene delen og tok meg bedre tid på den andre for å se forskjell i herdetid, den jeg stresset tiden litt på, 10 min mellom alt er fredeles ikke herdet og den er jo snart 2 uker gammel, den jeg ventet 1 time mellom forskjellige typer spray er helt hard i lakken. vil også legge til at jeg er tidligere pc/laptop tekniker for fsc så jeg vet å skru på laptop, derfor jeg ikke nølte med å plukke den i småbiter, man må ha et system om man skal plukke den i bittesmå biter ellers sitter du igjen med endel skruer når du er ferdig og kanskje et par småbiter du ikke skjønner hvor skal. bruk kamera og ta bilder underveis feks så du kan se hva som mangler, hvis du da ikke er en kløpper på kims lek sjekk også en annen tråd her om laptop lakkering, han endte med å bestille opp nye plastdeler og sette den i orginal stand, jeg ville ikke gjort dette om det var en ny laptop, grunnen var at den så ikke ut i måneskinn, men resultatet overgikk all forventning Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Den ble sinnsykt bra da!! Fikk lyst til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Jo takk for det! nå har den herdet mer eller mindre ferdig og er i daglig bruk hele dagen, lakken flasser forløpig ikke av og den er heller ikke blitt ripete enda, så får vi se da fremover uansett moro å gjøre en "casemod" som ikke var en stasjonær pc! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Haha, tøffeste FSC-laptopen jeg har sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå