flesk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Adresseavisen skriver idag om at frp vil fjerne hele 13 kommuner fra kartet! Jeg selv er veldig positiv til dette, men er veldig negativ til de fryktelige navnene på kommunene som har kommer opp! Her er lista deres over hva kommunene i tilfelle skulle hett: * Østfjella (Selbu og Tydal) * Gauldalen (Midtre Gauldal og Holtålen) * Havbruk (Snillfjord, Agdenes, Hitra og Frøya) * Nord-Fosen (Åfjord, Roan og Osen) * Sør-Fosen (Ørland og Bjugn) * Industri (Hemne, Orkdal og Meldal) * Vestfjella (Oppdal og Rennebu) * Vekst (Skaun, Klæbu og Melhus) * Malvik * Rissa * Røros * Trondheim Hva synes dere om denne saken, og ikke minst! Hva mener dere om navnene? Noen som har forslag om hva disse kommunene heller burde hett? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Skal nevnes at de fire siste navnene er navn på allerede eksisterende kommuner. Navnene var jo morsomme de, men er det virkelig så mye å henge seg opp i? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Dette blir selvfølgelig aldri gjennomført. Sammenslåingen kanskje, men å kalle kommuner for "havbruk", "industri" og "vekst" er jo bare latterlig Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Frp vil ha bort 260 kommuner Landets 430 kommuner bør reduseres til 170, mener lederen i Fremskrittspartiets programkomité, Per Sandberg. Men han vil helst at det skal skje uten bruk av tvang. – Vi skal fornye offentlig sektor. Jeg gir meg ikke i dette partiet før vi sitter igjen med 170 kommuner, sa Frp-nestlederen under partiets program- og strategikonferanse i Bergen søndag, skriver ABC Nyheter. Programkomiteen vil oppmuntre kommunene til å slå seg sammen frivillig og ser for seg at Kommunenes Sentralforbund (KS) skal lede arbeidet. Men Sandberg varsler at det også kan være aktuelt med vedtak fra sentralt politisk hold hvis ikke kommunene ordner opp selv. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Adresseavisen skriver idag om at frp vil fjerne hele 13 kommuner fra kartet!Jeg selv er veldig positiv til dette, men er veldig negativ til de fryktelige navnene på kommunene som har kommer opp! Her er lista deres over hva kommunene i tilfelle skulle hett: * Østfjella (Selbu og Tydal) * Gauldalen (Midtre Gauldal og Holtålen) * Havbruk (Snillfjord, Agdenes, Hitra og Frøya) * Nord-Fosen (Åfjord, Roan og Osen) * Sør-Fosen (Ørland og Bjugn) * Industri (Hemne, Orkdal og Meldal) * Vestfjella (Oppdal og Rennebu) * Vekst (Skaun, Klæbu og Melhus) * Malvik * Rissa * Røros * Trondheim Hva synes dere om denne saken, og ikke minst! Hva mener dere om navnene? Noen som har forslag om hva disse kommunene heller burde hett? Jeg synes at kommuner burde slås sammen, da spares det mye penger. Når det gjelder navnene så synes jeg at mange er bra, mens en burde kanskje tenkt mer på enkete. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Slå dem sammen. Bra forslag fra Frp og de navnene var bare en del av en tema-skisse, ikke navneforslag. Hva er vitsen med 3 småkommuner med 150 papirflyttere i hver (450 i alt) når man kan klare seg med 200 i en ny storkommune som egentlig fortsatt vil være liten............? De sitter ute i landet disse folkene med meningsløse arbeidsoppgaver og hever lønn med bedagelig arbeid på overføringer - for en sløsing. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ville ikke hatt noe imot om de tre Hadelandskommunene (Gran, Jevnaker, Lunner) ble til én. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Veldig mange bygdekommuner burde blitt slått sammen. Den eneste grunnen til at de ikke er det, er fordi de gamle sosiale grensene fortsatt er der. "Faen, vi hater verdalinger!" Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Forøvrig: http://www.mb.no/lokalenyheter/article3876465.ece Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg snakket med en tidligere kommunestyrerepresentant for AP i en liten kommune i fjor. Han sa at han ikke orket mer etter 8 år fordi han syntes det var idiotisk at hver kommune i området hans skulle ha egne kommunestyre og byråkrati og attpåtil "sloss" mot hverandre. Her snakker vi om små kommuner med ca. 1000 innbyggere. Så ja, jeg er sterkt for sammenslåing av kommuner. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Om stjørdal blir en del av Sør-Trøndelag, flyttes alt av styrer og bedrifter inn til byen. Men jeg ser heller for meg kommuner i f.eks. Møre og Romsdal som kunne blitt slått sammen. Aure og Tustna har nylig blitt til "aure", og skiftet ut det tøffe kommunevåpenet Aure hadde (som var to ørner), med en klippfisk. Uansett, se på kartet her. Det er som om hver eneste bygd har sin egen kommune! http://www.ssb.no/kommuner/jordbruk/kart/more_og_romsdal.gif Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Om stjørdal blir en del av Sør-Trøndelag, flyttes alt av styrer og bedrifter inn til byen. Men jeg ser heller for meg kommuner i f.eks. Møre og Romsdal som kunne blitt slått sammen. Aure og Tustna har nylig blitt til "aure", og skiftet ut det tøffe kommunevåpenet Aure hadde (som var to ørner), med en klippfisk. Uansett, se på kartet her. Det er som om hver eneste bygd har sin egen kommune! http://www.ssb.no/kommuner/jordbruk/kart/more_og_romsdal.gif Jeg tror jeg har skrevet et innlegg om dette før, men se på Ulstein og Hareid. En liten øy som er delt i to med TO kommuner. Hva i alle dager er poenget med det..? Huff, de rødgrønne irriterer mer og mer. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Da mister vi norges sannsynligvist beste kommunenavn, Snillfjord. Det kan vi ikke ha noe av! Ellers hadde det vært greit om man gradvis slo sammen kommuner. Det er ikke bare i Sør-Trøndelag man kunne trenge det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå