Gå til innhold

BK: Klart signal


Anbefalte innlegg

post-58847-1224617107_thumb.jpg

f/4, 1/1.6s, iso800, matte+filosofibok som stativ, lite lys.

 

Ble fornøyd med dagens bilde i oktoberfesten, så croppet det og la på litt usm. Siden temaet mitt i oktoberfesten er å si litt om meg selv så er det bevist gjort ett par feil: Symetrien er ikke perfekt, og bakgrunnen er ikke perfekt uniform.

 

Lyden er krystallklar og varm. Forsterkeren er unik. Selvfølgelig ville en moderne silikonbabe av en transistorforsterker vært perfekt symetrisk, men hva er sjarmen med slike?

 

Bakgrunnen er improvisert, siden jeg var kreativ med plasseringen av forsterkeren - midt på bordet mitt, siden jeg ikke har fått tid til å kjøpe meg noe mer egnelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel kun lyttet til vinyl her da?

 

Synes at du har fått til lyset bra, og liker dybdeskarpheten du valgte.

 

Ulempen er at skal bildet fungere helt, så må nok symmetrien sitte 100%. Da det er litt stor avstand mellom trafoen, så blir et også litt tomt i midten. Jeg vet ikke om en annen vinkel , f.eks. fra siden kunne gitt et mer spennende uttrykk? Mange dager igjen av Oktober ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg elsker rør, og jeg har noen kommentarer til bildet ditt.

 

Det meste av sjarmen til slike ting ligger jo i filamentene (glødetrådene) og jeg synes ikke du har fått gløden fra dem så veldig tydelig frem i bildet ditt. Ellers synes jeg bildet blir altfor symmetrisk. Du sier du har croppet bildet. Nå har jeg ikke sett originalen men jeg synes dette utsnittet blir litt vel snevert. En annen sjarmerende ting med slike forsterkere er jo trafoene og disse blir litt bortgjemte i dette bildet. Til slutt: Støvet på forsterkeren synes jeg er et forstyrrende element.

 

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...