abrakadabri Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Jeg har handlet ekstremt over årenes løp fra diverse nettbutikker - kan nevne Elkjøp, Komplett, MPX, Netshop, Idedata, PS, Multicom med flere. Denne tråden beholder jeg ganske kort for å enkelt advare andre - selvom Amentio naturlig nok har flere negative tråder her inne - så kan det aldri bli for mange når kundefiendligheten regjerer! Amentio; jeg gir deg 1 ord - hvis du er interessert i å få varene dine og vite at alt er slik som det skal; skygg banen/hold deg unna. Hvorfor - mitt eksempel - så kan andre komme med sine: Bestilte 1 stk. skjerm derfra for en stund tilbake Bestillingen hadde status som Behandlet og jeg gikk ut i fra at skjermen snart ville komme da jeg har lest flere forumposter om folk som har hatt varer stående som Behandlet og så fått dem etterhvert Siden det nå hadde gått en stund tok jeg en telefon til dem. Og da får jeg vite at bestillingen ikke er prosessert grunnet at de hadde fått feil pris fra leverandør. Ok; fair enough på en måte - men har jeg fått beskjed om dette? NEI! Tidligere har dette skjedd når jeg har bestilt hos nettbutikker og da har mail kommet/de har ringt om at de har fått feil pris fra leverandør og således kansellert bestillingen. (ja, jeg har sjekket spam filteret :-) ) Well - en annen sak er om de egentlig burde kunne dette - om de skulle få lov til å sette dette som et vilkår i sine bestillingsrutiner. Uansett; det jeg ville frem til; Amentio - hold deg langt unna hvis du er glad i riktig service! Amentio har feilet for meg før og gjør det igjen - never again! Min tid der er slutt! Edit: skrivefeil Endret 20. oktober 2008 av abrakadabri Lenke til kommentar
otis Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ser ikke det som et problem, da du selv kan ta å sjekke status på bestillingen. Og deretter evt. ta kontakt med Amentio. Og jeg tror ikke at dette skjer så altfor ofte. I tillegg så kan det jo nevnes at jeg har utelukkende handlet hos Amentio, og har ikke opplevd noen problemer i det hele tatt. Men på en annen side, så ser det ut til at vi 2 har forskjellige krav også da. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dette gjelder jo generellt alle webmercs-butikker. Vil du ha service og support så holder du deg unna. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 amentio er jo en nettbutikk bestående av 2-3 stykker som sitter på et kontor og ikke gjør noe annet enn å telle pengene de får inn på konto så. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har brukt Amentio i mange år (både på jobb og privat) og har aldri hatt noen problemer med dem. Stikk og skrik "Ulv!" et annet sted. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har ikke hatt noe problemer med Amentio jeg heller. Det eneste jeg har problemer med, er idioter som prøver å sverte en forhandler på grunn av at ting ikke gikk helt som en selv ville. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Så det eneste problemet du har hatt er at de fikk litt trøbbel med bestillingen din pga feil pris fra leverandør, og nå bør alle holde seg vekke? Blir vel litt som å be folk holde seg unna baker brun, fordi den ene gangen du kjøpte en bolle der var den tørr.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Men Amentio burde kanskje i slike tilfeller som trådstarter skisserer, ha en rutine på "automatisk" tilbakeføre pengene til konto, uten at man skal behøve å måtte "tigge om det"? Skjermen var feilpriset, sånn sett har de ingen grunn til å sitte å ruge på pengene. (kritikk med "forbehold", siden det ikke oppgis eksakt hvor lang tid det hadde gått) Endret 20. oktober 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Han handlet sikkert med postoppkrav også. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Jeg kan ikke få sagt hvor enig jeg er med de andre som svarer her. De ER NORGES BILLIGSTE NETTBUTIKK, og det er en grunn til at de er det. Jeg personlig har ikke hatt noen problemer på de 13 ordrene mine det siste året, som ikke ble løst innen 2 minutter på telefonen de 2 gangene jeg faktisk måtte ringe dem. Vil du betale mye, gå en annen plass. Trenger du oppfølging og puter under armene, gå en annen plass. Kalg Endret 20. oktober 2008 av kalg Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Han handlet sikkert med postoppkrav også. Er ikke mulig å handle med postoppkrav fra Amentio Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Burde ikke slike tråder slettes/stenges? Dette virker jo mer som en fornærmet Herr Sleske som er bitter fordi han ikke fikk en råbillig skjerm? "Better luck next time" .. og ta det med humør vil jeg si. Klarer ikke å se noen grunn til å lage slike advarseltråder. Passer bedre på no.alt.frustrasjoner..elns.. Og Kalg: Det kan gå litt for mye andre veien også. Amentio *er* faktisk noen gutter/karer som sitter og kjøper inn varer for kunder. Og håper å tjene noe penger på det. De er liksom ikke "The Firm From God".. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det koster og spare penger....., om Amentio hadde feil pris på varen når ordren blei lagt inn burde de ASAP gi beskjed til kunden om feilprising og derfor kanselering av ordren. Tror kunden blir mer "fornøyd" med og få beskjed om feilprising, enn og se på ordren at den er til behandling lenger enn 1 arbeidsdag - bedre og skjære igjennom enn og la det se ut som ting kan ordne seg " vi jobber med saken...". Har litt begge veier erfaring med Amentio selv, vannpumpa i mitt Kandalf kabinett "døde" etter et år, fikk ikke til og legge inn feilen og reklamasjonen på "mi" side hos Amentio - forsøkte ei stund... Tilslutt gav eg blaffen og handla ei Eheim pumpe - den kosta "skjorta", men eg fikk kabinettet noen hundringser billigere når eg handla det inn, enn hos andre som kunne levere ECS kabinettet - slik fikk eg "avslag" på Eheim pumpa..... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har selv bare gode erfaringer med Amentio, eneste negative er at det som man bestiller kommer i flere pakker, men det kan jeg leve med så lenge prisene er lave Lenke til kommentar
riroil Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nå vet ikke jeg hvor mye varen til trådstarter var "feilpriset", men jeg har opplevd å bestille varer på kvelden, så øker prisen fra leverandør over natten, og da hevder butikken at den var feilpriset og kansellerer ordren. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 du må betale for service ! Men som oftest er det enkelste/billigste best Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 De er billigst, og skal du handle billigst får du svært lite service. Da må du gjøre en del av jobben selv. Som å ta kontakt med dem selv og purre innimellom. Amentio er ikke for alle, men for de som har litt tid til å ta i et tak for å få laveste pris. Man må ikke gjøre det hver eneste ordre, men innimellom. Jeg og mange jeg kjenner har handlet der mye, og det er på bakgrunn av dette jeg uttaler meg. Ting har alltid ordnet seg etter noen telefoner. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 De er billigst, og skal du handle billigst får du svært lite service. Da må du gjøre en del av jobben selv. Som å ta kontakt med dem selv og purre innimellom. Amentio er ikke for alle, men for de som har litt tid til å ta i et tak for å få laveste pris. Man må ikke gjøre det hver eneste ordre, men innimellom. Jeg og mange jeg kjenner har handlet der mye, og det er på bakgrunn av dette jeg uttaler meg. Ting har alltid ordnet seg etter noen telefoner. Akkurat min erfaring med Amentio. De er ofte billigst, og det skorter ofte på service. Dersom man skal ha de laveste prisene, så kan en ikke forvente den beste oppfølgingen. Så enkelt er det. Som kunde får du alltid det du har krav på, men det krever gjerne gjentatte telefoner og endel frustrasjon dersom det oppstår forsinkelser eller feilleveranser. Dette er prisen man må betale for å slippe unna med de laveste prisene. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Amentio er en fabelaktig butikk med gode priser og 15 flinke ansatte. Selve nettbutikken kunne vært bedre ja, både med tanke på litt rotete sortiment og automatisk epost-varsling av slike tilfeller som trådstarter her klager over. Men jeg ser at det er helt greit å måtte ringe eller sende de en epost å spørre om hva pokker som har skjedd med ordren min. Aldri hatt noe problemer med det. Mye av infoen om produktene som ligger på amentio.no er hentet rett fra distributørenes systemer, så det er ytterst sjeldent amentios feil i de fleste tilfeller. Det er også begrenset hva en 'liten nettbutikk' kan investere eller utarbeide. Jeg vet ca hva de selger varene sien for og det er ikke mye, rart de får lønn i det hele tatt. Stå på amentio! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har selv bare gode erfaringer med Amentio, eneste negative er at det som man bestiller kommer i flere pakker, men det kan jeg leve med så lenge prisene er lave Når det gjelder leveranse i flere pakker, så blir varene som regel sendt ut fra forskjellige grossister, men så lenge jeg kun betaler porto for en forsendelse så er ikke det et problem for meg. ------ Dessverre så er det ofte noen som sværter en butikk p.g.a. en enkel negativ erfaring. På forum vil vi kunne finne slike poster også vedr. såkalt seriøse butikker som Netshop, MPX og Komplett. Personlig så har jeg også bare gode erfaringer med Amentio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå