Rydin Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Her er kommentartråden til mitt HTPC-prosjekt. Skriv hva dere mener om prosjektet, tips og triks, forslag, ris og ros osv. Prosjektråden finner dere her. Endret 19. oktober 2008 av Rydin Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Det der så trangt ut ja. Men burde gå ann å få til noe med det hvertfall! Skal hvertfall følge med å se hvordan det går fremmover! Du har ikke vurdert en blu-ray spiller og ett billig skjermkort som har DVI utgang som kan kobles på HDMI vel? Får jo kjøpt vinkler til skjermkortet så det ligger på siden istede for vanlig posisjon. Har vurdert å kjøpt inn blu-ray selv, men har ikke HDTV å spille av på så kommer ikke før det er på plass hvertfall. Er jo kjekkt å ha nå som blu-ray blir mer og mer av uansett. Lykke til med prosjektet! - Ashaman Endret 19. oktober 2008 av Ashaman Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takker for interessen! Blu-ray er nok ikke aktuellt ennå. Prøver å få til dette uten å bruke alt for mye penger (en av grunnene til at jeg velger et dvd-kabinett) og jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen blu-ray filmer i nær framtid. Blir for det meste nedlastet materiale som vil bli vist. Hovedkortet har både DVI og HDMI utgang, så et ekstra skjermkort er ikke nødvendig. Og jeg tviler på at det blir plass til det uansett. En annen ting er at jeg ønsker å få det så støysvakt som mulig, derfor er det bra å slippe å ha et varmt skjermkort i tillegg til alt annet. Lenke til kommentar
Jakobmv Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Lykke til med prosjektet ditt Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takk, takk Har lagt ut en oppdatering med dagens arbeid. Arbeidslogg Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Veldig kult! Skal følge med på denne! Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Sant det da, ingen vits med blu-ray spiller visst du ikke har planer om å kjøpe filmer i det formatet med det første. Hehe. Genialt med DVI/HDMI på hovedkortet da, bare den innebyggede prosessoren klarer HD så er det jo helt konge da. Skal si du fikk akkuratt plass inni der! Var neimen ikke mer enn det måtte vere. Angående knappene, er det slik å forstå att de fortsatt fjerer og "klikker" som de skal selv om det lille kortet ikke er der? Dersom de gjør det kan du jo kjøpe deg noen trykkfølsome knapper og modde til på baksiden på en brakett, vil antaglig vere lettere å koble seg opp på også. Visst du ikke får moddet inn de kortene du har nå da, og koblet deg opp på dem igjen. Endret 20. oktober 2008 av Ashaman Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Skal si du fikk akkuratt plass inni der! Var neimen ikke mer enn det måtte vere.Angående knappene, er det slik å forstå att de fortsatt fjerer og "klikker" som de skal selv om det lille kortet ikke er der? Dersom de gjør det kan du jo kjøpe deg noen trykkfølsome knapper og modde til på baksiden på en brakett, vil antaglig vere lettere å koble seg opp på også. Visst du ikke får moddet inn de kortene du har nå da, og koblet deg opp på dem igjen. Det er plasten som gjør at knappene fjærer, og knappene på kortene er de som "klikker". Jeg forsøker nok å flytte de kortene slik at de står rett bak knappene. Tror ikke det skal være umulig. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Interessant prosjekt Lenge siden jeg har sett noen skal bygge en PC inn i et noe uvanlig kabinett. Lykke til! Skal følge med. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Dette blir bra! Hadde faktisk tenkt å gjøre dette en gang, men ble aldrig noe, på grunn av plass, men det ser det ut som om du fikser fint Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Og hvorfor lurte du på hvordan du skulle løse det med knappene sa du? Skal si du har peiling på elektronikk ja, kanskje ikke så rart når du jobber med strømforsyninger, men det der med å bytte ut usb-pluggen var go rett og slett genialt! Må bare få sakt en ting til, og det er att det er skikkelig artig å følge med på loggen din! Så stå på, jeg følger hvertfall med! Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Takk for tilbakemeldingene! Å finne plass til knappen og lime den fast var ikke vanskelig. Og powerknappen er jo veldig enkel å bare koble til hovedkortet. Problemet kommer når jeg skal finne en måte å få koblet til resten av knappene. Det er jo ingen header på hovedkortet for play, stopp, pause osv. Men jeg har funnet en plugin til mediaportal som tar imot data fra en mikrokontroller med ir-mottaker. Så da er det relativt enkelt å bruke den kretsen med knapper istedenfor ir-mottaker. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Veit det var en på bit-tech som koblet opp brytere til winamp, kan ta å søke litt senre og se om eg finner tråden, har ikke tid nå, skal ut å modde. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har ikke så mye konstruktivt å komme med, men veldig inspirerende prosjekt Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Sørg for å laste opp en video til slutt! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ser kult ut dette. Angående å bruke de andre knappene på fronten, hva med å få tak i en USB gamepad (billigste/dårligste type... ) som du slakter, og bruker kontrollerkortet i den + ledningene som egentlig skal gå til gamepadknappene. Kanskje kutte USB-kabelen og sette på en slik header som du brukte på bluetooth-dongelen. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Usb gamepad var ikke så dumt forslag Og det finnes sikkert en plugin til Mediaportal som støtter gamepad Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Må si dette var et bra prosjekt og en god arbeidslogg . Lenge siden jeg har kost meg så mye med å lese en arbeidslogg her på forumet. Det gode språket og ryddigheten hjelper selfølgelig mye . Stå på . Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Liker prosjektet ditt, veldig godt utført arbeid også! Hadde vært penere om du hadde brukt krympestrømper på kablene feks, bare for utseende's skyld. Clean and nice job man! Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Takker for alle positive tilbakemeldinger! Jeg er enig i at det ser bedre ut med krympestrømpe på kablene, men tror ikke jeg gidder å lodde av alle kablene på poweret for å tre på strømpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå