Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke lenger jobber i butikk


Anbefalte innlegg

På Something Awful har vi en tråd hvor forummedlemmene forteller om diverse morsomme opplevelser de har hatt i sine butikkjobber, tenkte vi kanskje kunne gjøre noe lignende? Det må vel være ganske mange av oss her på forumet som jobber i butikk og har hatt noen slike opplevelser. Bisarre kunder, psykotiske sjefer, osv :p

 

Selv har jeg vært kasserer (eller "butikkmedarbeider" som stillingen egentlig heter) på en ganske stor billigmatkjede i en rekke år, og har hatt noen ganske bisarre kunder opp gjennom årene.. Men den ene episoden som jeg aldri vil glemme er denne:

 

Butikken min ligger like ved en rekke store blokker som huser omsorgsboliger, så vi har en del rare kunder derfra. Kunden som figurerer i denne episoden er en av disse. Hun er en ganske massiv gammel dame, med gåstol, svæææær lyseblå jakke og ørten katter. Det gikk ikke en dag uten at hun var innom for å kjøpe 4 skrapelodd (kryssordflax, intet annet duger) og diverse former for kattemat. På den skjebnesvangre dagen jeg har i tankene, skulle hun også ha tak i avfallssekker - raden disse ligger i er en god del smalere enn alle de andre, siden hyllene her er litt feilplassert. Hvordan hun klarte det aner jeg ikke, men en halvtime etter at hun kom inn døra fortalte en annen kunde meg at det var en person som satt fast mellom to rader. Jeg tenkte "hahaha WTF" og ba henne vise meg hvor. Sant nok, flaxoholikeren hadde satt seg fast mellom de to hyllene. Et syn jeg aldri vil glemme. Hun hadde satt fra seg gåstolen, men var tydeligvis fortsatt for bred til å kunne passere mellom de to hyllene. Likevel hadde hun trengt seg et par meter inn, og satt seg bom fast i det hun skulle bøye seg ned for å plukke opp avfallssekkene...

 

Opptaket fra overvåkningskameraet som dekker denne raden ligger i en mappe kalt "haha" sammen med en rekke andre gullkorn på skrivebordet til datamaskinen på kontoret den dag i dag. :D

 

---

 

Del dine opplevelser fra butikkjobb!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet på en elektrobutikk i tilknytning til et e-verk.

 

Det første jeg kommer på er ei eldre dame som ringte for å fortelle at noe var galt med strømmen hennes. Dette merket hun fordi lyset på vaffeljernet hennes blinket til stadighet, og så ut til å slå seg av og på. Han som tok telefonen spurte om dette bare gjaldt vaffeljernet, eller om lysene også slo seg av og på. Han fikk ikke noe godt svar på dette. Kvinnen, på sin side, foreslo at det kanskje kunne være noen som hadde hacket (!) seg inn på vaffeljernet hennes, for det hadde hun lest om i avisa. Hun ble mer og mer overbevist om dette. Da kollegaen min spurte om hun kunne slå på TV-en for å se om det var forstyrrelser på bildet der, svarte hun at TV-en brukte hun bare i nødsøyemed (!) og lurte på om vi ikke hadde noen mer faglærte hun kunne snakke med. Jeg tror samtalen endte omtrent der. :D

Lenke til kommentar

Begynte netopp begynt i ferskvareavdelinga på Spar, men har opplevd en rar ting.

 

Fredrik: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?

Rar dame: *Lese navneskilt*, Fredrik ja..

Fredrik: Jepp

Rar dame: Hvor kommer du fra da?

Fredrik: Uhm.. Norge.

Rar dame: Ok.

 

Så gikk hun.

 

Jeg ser 100% norsk ut, og Fredrik er da et vanlig norsk navn :D

Lenke til kommentar
Jobbet på en elektrobutikk i tilknytning til et e-verk.

 

Det første jeg kommer på er ei eldre dame som ringte for å fortelle at noe var galt med strømmen hennes. Dette merket hun fordi lyset på vaffeljernet hennes blinket til stadighet, og så ut til å slå seg av og på. Han som tok telefonen spurte om dette bare gjaldt vaffeljernet, eller om lysene også slo seg av og på. Han fikk ikke noe godt svar på dette. Kvinnen, på sin side, foreslo at det kanskje kunne være noen som hadde hacket (!) seg inn på vaffeljernet hennes, for det hadde hun lest om i avisa. Hun ble mer og mer overbevist om dette. Da kollegaen min spurte om hun kunne slå på TV-en for å se om det var forstyrrelser på bildet der, svarte hun at TV-en brukte hun bare i nødsøyemed (!) og lurte på om vi ikke hadde noen mer faglærte hun kunne snakke med. Jeg tror samtalen endte omtrent der. :D

 

Å herregud, tror jeg hadde dødd av latter.

Lenke til kommentar

Huff. Var innom Kiwi for noen uker siden, jeg tror jeg lagde en slik typisk historie... Hehe. Men det var ikke noe dumt eller noe slikt.

 

To the case:

 

Jeg tok ut en pakke melk, oppdaget at det lak fra toppen av pakkningen når jeg la den ned i kurven.

Satte den så ved ingangen til lageret, ikke noe vits og drasse den til kassa tenkte jeg.

 

Kom til kassa. Fortalte at jeg hadde satt en pakke med Q-Melk utfor lagerdøren (In a SAFE spot, seff). Snudde meg så mot ei jente som jobba og sa at hun måtte vaske vekk melka fra kurven...

 

Følte meg litt smådum at jeg ikke bare fortalte alt til jenta istedet for fyren bak kassa... :roll:

Lenke til kommentar

Jobbet i kassa i en bank. Det var mye rare folk som kom innom, men han som tok kaka var en hørselshemmet, lettere tilbakestående mannlig 40-åring. Denne mannen kom innom et par ganger i uka og tok ut kontanter til handling (banklokalet lå inne på et kjøpesenter). Kommunkasjon gikk greit selv om han var døv og ikke kunne gjøre seg forstått muntlig. Han holdt opp fingre for å vise hvor mange hundrelapper han skulle ha, og skrev på papir hvis det var noe mer han ville si.

 

Alt var fryd og gammen helt til han en dag skrev en lapp til meg hvor han uttrykte hvor kjekk han syntes jeg var. For å gjøre det hele litt mer tydelig laget han trutmunn når jeg kikket opp igjen fra lappen. Selv om dette bare kan tas som et komplimang følte jeg meg en smule antastet der jeg sto som 19-årig gutt og ble sjekket opp av en ubarbert 40+ år gammel man. Dette pågikk en stund men jeg klarte ikke annet enn å syntes synd på typen. Han var jo en smule stakkarslig der han sto og prøvde å sjekke opp en ansatt på jobb som var halvparten hans egen alder.

 

Han krysset derimot en grense den dagen han sto foran et fullstappet banklokale og simulerte oralsex mens han intenst prøvde å få meg med på do når jeg hadde pause. Det er ikke lett å si "Ja jeg skjønner hva du mener", "Nei jeg vil ikke være med på do" til en lettere tungnem døv type. Jeg fikk han i hvertfall til å gå, men da jeg kom tilbake fra lunsj sto han faktisk og ventet på meg. Fikk heldigvis hjelp av en kollega som hjalp han med å ta ut penger. Det eneste jeg kunne gjøre var å ignore han når han prøvde å få kontakt med meg.

 

Syntes egentlig synd på ham. Virket veldig ensom ettersom han altid gikk rundt på senteret alene. Men det er grenser for hvor langt sympatien min rekker :p

Lenke til kommentar

Jobbet i kassa i en bank. Det var mye rare folk som kom innom, men han som tok kaka var en hørselshemmet, lettere tilbakestående mannlig 40-åring. Denne mannen kom innom et par ganger i uka og tok ut kontanter til handling (banklokalet lå inne på et kjøpesenter). Kommunkasjon gikk greit selv om han var døv og ikke kunne gjøre seg forstått muntlig. Han holdt opp fingre for å vise hvor mange hundrelapper han skulle ha, og skrev på papir hvis det var noe mer han ville si.

 

Alt var fryd og gammen helt til han en dag skrev en lapp til meg hvor han uttrykte hvor kjekk han syntes jeg var. For å gjøre det hele litt mer tydelig laget han trutmunn når jeg kikket opp igjen fra lappen. Selv om dette bare kan tas som et komplimang følte jeg meg en smule antastet der jeg sto som 19-årig gutt og ble sjekket opp av en ubarbert 40+ år gammel man. Dette pågikk en stund men jeg klarte ikke annet enn å syntes synd på typen. Han var jo en smule stakkarslig der han sto og prøvde å sjekke opp en ansatt på jobb som var halvparten hans egen alder.

 

Han krysset derimot en grense den dagen han sto foran et fullstappet banklokale og simulerte oralsex mens han intenst prøvde å få meg med på do når jeg hadde pause. Det er ikke lett å si "Ja jeg skjønner hva du mener", "Nei jeg vil ikke være med på do" til en lettere tungnem døv type. Jeg fikk han i hvertfall til å gå, men da jeg kom tilbake fra lunsj sto han faktisk og ventet på meg. Fikk heldigvis hjelp av en kollega som hjalp han med å ta ut penger. Det eneste jeg kunne gjøre var å ignore han når han prøvde å få kontakt med meg.

 

Syntes egentlig synd på ham. Virket veldig ensom ettersom han altid gikk rundt på senteret alene. Men det er grenser for hvor langt sympatien min rekker :p

Synn det ikke var en stram ung dame da :tease:

Lenke til kommentar

Hadde en sykkel med monteringsfeil som en kunde reklamerte på. Han var hyggelig og forståelsesfull, så jeg svingte i vei med verktøy og det som var.

 

Dagen etter henta han sykkelen, svingte en runde rundt for og teste før han skreik: "Detta var andre boller det, sa bakern, og dreit i bolledeigen!"

 

Steike, sjefen måtte ta førstehjelp på meg.

Lenke til kommentar

Jobber for et kundesenter.

 

Hadde en kunde for rundt 2 måneder som var skikkelig sint over siste fakturen hun fikk av oss. Hun hadde ikke bestilt noe MVA, og nektet å betale denne fakturaen.

Måtte da forklare kunden om hvordan Norsk lov er.

 

Det som var rart et at kunden var over 40år. Det er da jeg begynner å lure på hvordan noen mennesker klarer å overleve i Norge.

 

Har også hatt en del mannfolk som ringer inn å kremter seg frem til å spørre om hvorfor noen av filmene på enkelte kanaler går i sort rundt klokken 00:00. De lurte på om det var noe feil med tven og om jeg kunne fikse det :!:

 

Var også en annen kunde som ringte inn å var skikkelig sinna over at hun mangla noen tv-kanaler. Jeg ser da i kontrakten hennes hvor det står at hun skal ha 6 tv-kanaler.

Kunden: "Men på fjernkontollen min står det 9!".

 

Det er mange rare mennesker ute å går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...